4812
Sök

Hej tänkte fråga om man kunde sätta ditt dumpventil på s40 t4 01

31 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
hej jag har en s40 t4 fas II 01 som jag fundera på att sätta ditt en öppen dumpventil. kan jag göra det isf om det är nej så varför och vad kan hända till moton..såg på en sida att dem sålde en kit dumpventil till s40 t4 och 2,0 turbo. kommer motor krångla om jag kör ditt en sån?  är det någon som vet hur dem låter ? kanske fins någon video här på garaget? det va ett öppet kit dumventil som dem sålde  ? mvh ali tAck
Senast redigerat av alushi (1 oktober 2011)

Forummoderator
26 465 Inlägg
1 oktober 2011

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

458 Inlägg
1 oktober 2011
Om man tittar på rubriken så börjar man undra 'varför sätta dit en dumpventil när du redan har en?' Sen tänker man... Juste, fjortiskvitter... Jao... Vill du ha en orolig tomgång och felaktiga värden tycker jag absolut att du ska slänga dit en öppen dumpventil. Då du har lite väl mkt frågor i din post så avråder jag dig dock då fjädern med 99% måste kortas för din bil vilket jag inte tror att du vet hur du skall göra.

3 860 Inlägg
1 oktober 2011
Gör så att du köper ett öppet luftfilter med avskärminsplåt till att börja med! Då kommer du höra dumpljudet därigenom.
Tänk på att köpa kvalitets filter dock! Och vill man ha lite mera ljud, så riv ner mattan på undersidan av huven o testa igen. Börja inte strula med den dumventil som redan sitter på, det kan bli mer arbete än vad det är värt...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

31 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
hej och tack för svar .. jag har en sportluft filter och det dump ljudet hör jag ,, men jag va mer sugen på någon som ska låta mer .. det va ju liksom allt..mvh ali

3 860 Inlägg
1 oktober 2011
ok, kan vara så att olika öppna filter/modeller släpper ut olika med ljud, skillnad på JR och AEM märkte jag o min bror till ex.. Men prova ta bort den dämpande mattan på undersidan av motorhuven om det inte redan är gjort.. Då hör du det ytterliga lite till.

Autotech

31 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
jag kan testa det .. får man mer ljud utan för bilen då? mvh ali

3 860 Inlägg
1 oktober 2011
alushi skrev:
jag kan testa det .. får man mer ljud utan för bilen då? mvh ali

Ja, ljudet ökar något på utsidan, blir väl ingen super stor skillnad men lite gör det iaf.

Autotech

2 014 Inlägg
1 oktober 2011
Tråd flyttad:

Generell felsökning (Motorteknik) -> Motorteknik (Grundläggande)

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

31 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
du som heter Felplacerad varför är du så ledsen .. jag fråga liksom inte dig om något .. jag fråga andra om hjälp.. och sen  vet alla inte om att det fins trådar på dumpventill .. om det stör dig så mycke behöver du liksom inte läsa..         TACK för Alla svar som jag fick och tack gör hjälpen

Sök