5212
Sök

Byta bil med lån

6 733 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
Fastnade för en nyare Alfa som finns hos en firma.. http://www.blocket.se/stockholm/Alfa_Ro … 11&w=1

Dock har jag lån på min, det går möjligtvis inte byta in den och flytta över lånet ihop med nya bilen + summan som saknas?

De/Dem

187 Inlägg
1 oktober 2011
Ska inte vara några problem..

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

8 928 Inlägg
1 oktober 2011
Lån måste oftast lösas i samband med försäljning eller byte.
Att den nya ägaren skulle kunna ta över ditt lån är inte säkert, det beror lite på hur bilen är finnansierad.

Ta kontakt med bolaget där du har lånet och fråga om den nya ägaren kan ta över lånet.

Men som regel så ska alla krediter lösas innan ett ägarbyte sker, är det kreditspärr på bilen så kan inte Transportstyrelsen genomföra ett ägarbyte.

Mvh
Hamilton

Fotograf på Tierp iDag

5 198 Inlägg
1 oktober 2011
Vid byte på firma så brukar lånet kunna lösas med att man dom lägger på gamla skulden på den nya,, OM det inte gamla skulden är allt för hög..Men som Hamilton säger så ska skulden lösas innan försäljning kan ske.

7 283 Inlägg
1 oktober 2011
Har du tagit ett billån eller bara ett vanligt lån?

6 733 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
Billån via Wasa Kredit

De/Dem

8 928 Inlägg
1 oktober 2011
Malheus skrev:
Billån via Wasa Kredit

På deras hemsida står det klart och tydligt att lån inte kan överlåtas så du måste lösa lånet innan du byter bil.
http://www.wasakredit.se/sv/blancolan/Kundtjanst/FAQ/

Mvh
Hamilton

Fotograf på Tierp iDag

Evildan
1 oktober 2011
Du har kreditspärr på din bil.
Lånet måste lösas och Wasa måste häva spärren innan ett ägarbyte kan äga rum.
Kontakta Wasa samt Hoffsten, dom kanske använder sig utav Wasa vilket är väldigt vanligt vid 0kr kontantinsats.
Då kanske Wasa går med på att du ökar din skuld på ett enkelt och smidigt vis, dom är ju intresserade av att få låna ut mera pengar och tjäna lite till.
Senast redigerat av Evildan (1 oktober 2011)

6 733 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
Var lite så jag tänkte.. Behåller lånet och höjer det

De/Dem

Sök