Påställning/försäkring. viktigt!!

Parne
1 oktober 2011 · 40 Inlägg

tja alla glada. har en 945a som ja haft i trafik o försäkrad hos länsförsäkringar. nu har bilen varit avställd ett tag. ställde på den idag. hoppar även försäkringen igång igen eller hur funkar det? för ja försökte teckna en försäkring innan o då står det att de redan finns en försäkring på den bilen.. tacksam för snabba svar. smile

evilaudio
1 oktober 2011 · 16 195 Inlägg

Parne skrev:
tja alla glada. har en 945a som ja haft i trafik o försäkrad hos länsförsäkringar. nu har bilen varit avställd ett tag. ställde på den idag. hoppar även försäkringen igång igen eller hur funkar det? för ja försökte teckna en försäkring innan o då står det att de redan finns en försäkring på den bilen.. tacksam för snabba svar. smile

eftersom du lyckas ställa på bilen så måste den vara försäkrad..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Muttley
1 oktober 2011 ·

Du ringer in och kollar så den är försäkrad. De går att ha bilen påsy löd utan försäkring men de blir mycket dyr historia

evilaudio
1 oktober 2011 · 16 195 Inlägg

tkd_rille skrev:
Du ringer in och kollar så den är försäkrad. De går att ha bilen påsy löd utan försäkring men de blir mycket dyr historia

dock brukar de inte gå att ställa på en bil som inte är försäkrad??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Lardi SQ
1 oktober 2011 · 1 343 Inlägg

Jo de brukar de, de är då trafikförsäkringsföreningen hoppar in på ca 100kr/dag..


Edit: http://www.tff.se/sv/Trafikforsakringsa … ftstabell/

Senast redigerat av Lardi (1 oktober 2011)

Ljudnörd!
evilaudio
1 oktober 2011 · 16 195 Inlägg

Lardi skrev:
Jo de brukar de, de är då trafikförsäkringsföreningen hoppar in på ca 200kr/dag..

ja har då aldrig lyckats ställa på en bil som inte varit försäkrad..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Lardi SQ
1 oktober 2011 · 1 343 Inlägg

Kan va som du säger, förmodligen är bara folk vid ägarbyte som råkat ut för avgiften, då är juh bilen redan påställd fast byte av ägare.

Får nog ge mig big_smile

Ljudnörd!
evilaudio
1 oktober 2011 · 16 195 Inlägg

Lardi skrev:
Kan va som du säger, förmodligen är bara folk vid ägarbyte som råkat ut för avgiften, då är juh bilen redan påställd fast byte av ägare.

Får nog ge mig big_smile

eller att man försäkrar bilen å sen skiter i att betala räkningen.. wink   då blir de dyrt.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Lardi SQ
1 oktober 2011 · 1 343 Inlägg

evilaudio skrev:

Lardi skrev:
Kan va som du säger, förmodligen är bara folk vid ägarbyte som råkat ut för avgiften, då är juh bilen redan påställd fast byte av ägare.

Får nog ge mig big_smile

eller att man försäkrar bilen å sen skiter i att betala räkningen.. wink   då blir de dyrt.

Så länge man inte öppnar räkningarna så gäller dom inte, de har ja lärt mig på kanal5 (lyxfällan)'


smile

Ljudnörd!
sleepyoh
1 oktober 2011 · 1 319 Inlägg

Går ej att ställa på en bil som inte har en vilande försäkring.

_----------'
Constantine
1 oktober 2011 · 679 Inlägg

Visste inte heller att man kunde ställa på en bil utan försäkring..

sleepyoh
1 oktober 2011 · 1 319 Inlägg

Constantine skrev:
Visste inte heller att man kunde ställa på en bil utan försäkring..

Det kan du ej. Inte genom internet iaf.

_----------'
sleepyoh
1 oktober 2011 · 1 319 Inlägg

Felplacerad skrev:

sleepyoh skrev:

Constantine skrev:
Visste inte heller att man kunde ställa på en bil utan försäkring..

Det kan du ej. Inte genom internet iaf.

Det har jag då lyckats med flera gånger roll

Trafikförsäkringsföreningen går ju in om man ej tecknar..Så man kan ju ej köra oförsäkrat..

Tror dock inte på dig. Varje gång jag har försökt ställa på mina bilar som inte haft någon vilande försäkring har inte det gått. Fått ringa o teckna och sen har det fungerat att ställa på. Måste ändrats sista halvåret isånafall...

_----------'
killercow
1 oktober 2011 ·

Antagligen har du en vilande försäkring. den hoppar igång automatistkt när länsförs. ser i datorn den är påställd igen.

Å nej du kan inte ställa på en bil utan att först försäkra den.

Trafikförsäkringsföreningen går endast in om du köper en påställd bil utan att direkt teckna förs. och även om du kör din bil som är avställd. kör du en bil som är avställd och oförsäkrad så får du ingen räkning från dom. men händer de nått kommer det en saftig räkning. räknas inte på samma sätt som om du köper en påställd men inte försäkrar.
Köper du en påställd å inte försäkrar får du betala en summa för varje dag du inte haft egen förs.

killercow
1 oktober 2011 ·

Felplacerad skrev:

killercow skrev:
Antagligen har du en vilande försäkring. den hoppar igång automatistkt när länsförs. ser i datorn den är påställd igen.

Å nej du kan inte ställa på en bil utan att först försäkra den.

Trafikförsäkringsföreningen går endast in om du köper en påställd bil utan att direkt teckna förs. och även om du kör din bil som är avställd. kör du en bil som är avställd och oförsäkrad så får du ingen räkning från dom. men händer de nått kommer det en saftig räkning. räknas inte på samma sätt som om du köper en påställd men inte försäkrar.
Köper du en påställd å inte försäkrar får du betala en summa för varje dag du inte haft egen förs.

Jag köpte en påställd bil, sket i att försäkra den... Körde några dagar, ställde av den... Sen ställde jag på den igen några veckor senare ? Men det låg väl något vilande där så som du säger!

Märkte du väl om du fick en räkning från trafikförsäkringsföreningen eller ditt förs.bolag för dom dagarna från de du stod som ägare till du ställde av den.

Parne
1 oktober 2011 · 40 Inlägg

har kollat på vvs hemsida o dom har uppgifter om vilande försäkring som går igång när man ställer på bilen. så det funkar. eftersom ja inte ringt o sagt upp försäkringen smile då kan ja ut o busa ikväll big_smile

sleepyoh
1 oktober 2011 · 1 319 Inlägg

Felplacerad skrev:

killercow skrev:

Felplacerad skrev:

Jag köpte en påställd bil, sket i att försäkra den... Körde några dagar, ställde av den... Sen ställde jag på den igen några veckor senare ? Men det låg väl något vilande där så som du säger!

Märkte du väl om du fick en räkning från trafikförsäkringsföreningen eller ditt förs.bolag för dom dagarna från de du stod som ägare till du ställde av den.

Nae jag är inte så bra på det där med räkningar, haha. Det väller in räkningar både från TFF och mina F-bolag.. Men jag vet att jag ställde på en bil via internet utan att ringa och teckna en försäkring först! Men om det kan ligga en vilande försäkring så gjorde det väl det.. Om man inte kan ställa på utan försäkring så kan jag ju omöjligt gjort det tongue

Akta kronofogden bara... Nog det mest ovärda man kan fastna i...

_----------'
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang