Belysning instrumentpanel död ? säkring hel ! Volvo 740 Help

Dahl_S4
1 oktober 2011 · 114 Inlägg

Tjena.

Jag har ett litet problem med instrumentpanelen samt mätarhuset.
Upptäckte nu när jag skulle köra hem nu när det var mörkt att ingen belysning fungerande, övrig el fungerar bra, men just mätarhuset och runt fläktreglaget är dött, men säkringen är hel ? Vad är det då som har hänt? Finns det något relä eller likande till dessa?

Tycker det är super konstigt, kan det vara nå med strömställaren mellan varsel och halvljuset som spökar?

Någon som varit med om något likande problem?

Tack på förhand, hoppas någon kan ge några tips på detta då det skulle uppskattas ap-mycket!

Navkapsel
1 oktober 2011 · 4 637 Inlägg

Ha tålamod! Mitt var mörkt, sedan fungerade det ett tag igen. Tyvärr blev det mörkt igen efter ett tag... smile

Vet inte om detta kan vara till någon hjälp men antagligen var det något annan än säkringen i min 740...

plankan
1 oktober 2011 ·

Reostaten skulle jag tippa på -
eller "dimmern" som den också kallas........

Dahl_S4
1 oktober 2011 · 114 Inlägg

Okej ! Påverkar den all belysning på hela panelen ? Fläkt reglaget samt mätarhus ? För all belysnig på hela panel dog! Även lampan vid cigarett uttaget är dött !

Mack Forum- och sitemoderator
1 oktober 2011 · 26 149 Inlägg

Dahl_S4 skrev:
Okej ! Påverkar den all belysning på hela panelen ? Fläkt reglaget samt mätarhus ? För all belysnig på hela panel dog! Även lampan vid cigarett uttaget är dött !

Ja.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Loci
1 oktober 2011 · 471 Inlägg

plankan skrev:
Reostaten skulle jag tippa på -
eller "dimmern" som den också kallas........

Skulle misstänka det också

Volvo V60 "T4 Ocean Race" (2016)
Dahl_S4
1 oktober 2011 · 114 Inlägg

Okej , jag får tacka Sålänge för all tips! Ska testa bygla om och se om de kommer till liv igen!

Det är bara att fortsätta och ge tips om någon annan tror att det är ett annat fel! Tack tills vidare !

Dahl_S4
3 oktober 2011 · 114 Inlägg

Hehe, det löste sig! Dimmern var på noll tydligen. Min systerson pillade på den när jag var o handlade. Så tråden kan låsas.

Tack för all hjälp i vilket fall smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang