Försäkringar för flera fordon billigaste bolaget??

Foxxen Snart egen företagare inom bärgning
2 oktober 2011 · 114 Inlägg

jag är 28 år  skriven i stockholm haft körkort sen 2001   tänkte försäkra  mina fordon

saab 900 turbo 97
honda xr 400  97
suzuki rmx 250  91
opel kadett 87
scooter btr 2007


samtliga fordon  ska bara ha trafikförsäkring  vilket bolag hade ni valt ?? TIPS  ??

Senast redigerat av Foxxen (2 oktober 2011)

Remember Everything Forgive Nothing
_xenon_
2 oktober 2011 · 93 Inlägg

Det är väl rätt personligt? du och ja skulle nog inte få samma svar om vi båda ringde till samma bolag. "kalle 28 sthlm" skulle nog inte heller få samma som dig? tråkigaste svaret är väl att bara be dig att ringa runt till dom olika bolaget eftersom att det är så många bilar.

aakesson
2 oktober 2011 · 812 Inlägg

det som är billigast för mig behöver inte bli billigast för dig. priserna kan skilja ganska mycket från person till person

https://www.insplanet.com/bilf%c3%b6rs%c3%a4kring

Foxxen Snart egen företagare inom bärgning
2 oktober 2011 · 114 Inlägg

beroende på vart man bor ålder  etc så blir det billigare

Remember Everything Forgive Nothing
Evildan
2 oktober 2011 ·

bara sätta sig och ringa runt till de olika bolagen, tror inte du får prisuppgifter över nätet på hojjarna.
jag har mina fordon försäkrade via LF då det blir billigast för mig (37år i EA) och är skitnöjd med både service och skadehantering.

Senast redigerat av Evildan (2 oktober 2011)

Andromeda Rumpmas
2 oktober 2011 · 3 860 Inlägg

Skippa Insplanet. De är totalt odugliga eftersom det finns en mängd bolag som inte är med där. Surfa/ring runt till bolagen och beräkna eller fråga efter premier istället.
Trygg hansa ger 15% samlingsrabatt i alla fall.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Evildan
2 oktober 2011 ·

Andromeda skrev:
Skippa Insplanet. De är totalt odugliga eftersom det finns en mängd bolag som inte är med där. Surfa/ring runt till bolagen och beräkna eller fråga efter premier istället.
Trygg hansa ger 15% samlingsrabatt i alla fall.

så sant vid närmare eftertanke. den meningen försvinner ur mitt inlägg ASAP.
LF ger 5% i samlingsrabatt, fast sen skiljer sig grundpriset per individ så det är bara ringa o jaga.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang