2539
Sök

Smäller till i högtalarna

That Shit Cray
1 087 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
Tja.

Har ett problem som kommer ibland, det är att det smäller till i högtalarna, ett väldigt obehagligt ljud, typ som att fågel flyger in i 200 in i dörren. En rejäl smäll är det asså. Det händer ibland, utan något mönster, händer på båda sidorna också. Jag och kompisarna rycker till lika mycket varje gång. Undrar vad det kan vara för fel? Har fått för mig sen förut att högtalarna är sprängda i dörrarna, då det låter illa ibland. Men smällarna är en ny sak.

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST

16 197 Inlägg
3 oktober 2011
_Hast_ skrev:
Tja.

Har ett problem som kommer ibland, det är att det smäller till i högtalarna, ett väldigt obehagligt ljud, typ som att fågel flyger in i 200 in i dörren. En rejäl smäll är det asså. Det händer ibland, utan något mönster, händer på båda sidorna också. Jag och kompisarna rycker till lika mycket varje gång. Undrar vad det kan vara för fel? Har fått för mig sen förut att högtalarna är sprängda i dörrarna, då det låter illa ibland. Men smällarna är en ny sak.

antar att du kör med slusteg?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

That Shit Cray
1 087 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
_Hast_ skrev:
Tja.

Nope, original Volvo ljud. 12högtalare eller något sånt.

Insta @ HAST

16 197 Inlägg
3 oktober 2011
_Hast_ skrev:
evilaudio skrev:
_Hast_ skrev:
Tja.

Nope, original Volvo ljud. 12högtalare eller något sånt.

jo men då sitter de va ja vet ett slutsteg i bilen..   om de smäller så brukar de va ett signalfel.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

That Shit Cray
1 087 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
jo men då sitter de va ja vet ett slutsteg i bilen..   om de smäller så brukar de va ett signalfel.

Ah du får ursäkta, inte så insatt på ljudet. Kan det inte vara så att slutsteget är inbyggt i huvudenheten? För har ingen aning om vart det kan sitta annars.

Insta @ HAST

Med lem
475 Inlägg
3 oktober 2011
Sitter bara slutsteg om det är monterat ett smile annars går det från Huvudenheten rakt ut till högtalarna
har du 603 eller 803 ?
603 har 8 högtalare
803 har 10 högtalare

(står på huvudenheten)

908 Inlägg
4 oktober 2011
Har du volvos "värstingljud" ? smile Isf ska det sitta ett slutsteg under antingen passagerarstolen eller förarstolen. Och kablarna ska du vara mycket försiktiga med, böjjer du de för mycket är det trasigt.

That Shit Cray
1 087 Inlägg
4 oktober 2011
Trådstartare
Jag vet att jag har en HU-603 med 3 högtalare i varje framdörr. Sen har jag 2st på hatthyllan. Lite osäker på bakdörrarna, men antingen 1 eller 2 i varje. Sen så är det väl en högtalare där min RTI hoppar upp?
Men tror det finns ett värre ljudpaket?

Insta @ HAST

Sök