Bmw e39 523i Lång tids projekt.

Bilen byggs om till en grym stuk vill likna en M5 så mycket som möjlig men samtidigt ha en egen look också ;) bilden på bilen som visas här är min inspirations bild Själv jag är en nybörjare och detta är mitt första projekt som jag vill slutföra och hoppas göra det småningom :) Kommentera och säg vad ni tycker hittills Mvh Arsen
  • 39 Följare
  • 70 617 Visningar
  • Projektet avslutat 29 september 2013
Bale
27 november 2011 · 52 Inlägg

Fy fan vad surt!

För att lugna dig lite så tror jag inte att de kommer ta lappen permanent. Jag vet folk som har kört betydligt fortare och folk som kört rattfulla men de har fått det indragit i x antal månader.

Har du ett yrke som fordrar körkort tycker jag att du ska överklaga för att det brukar vara en förmildrande omständighet...

Neo666 skrev:
Hej alla , idag eller rättare sagt nu igår 21:16 blev jag stoppad av civilpolisen på cityringen i Västerås centrum .

Jag som tyckte att hela denna jävla cityringens hastighets begränsning var 50 i alla år jag har haft körkort så just framför vår centralstation. Finns en jävla liten sträck på 250-300 meter typ som är bara 30 och jag la aldrig märke till att det stod skylt med 30 liksom där, för i min hjärna var inprogrammerat hela cityringen är 50 och inom den alltså i stan 30 men nej tyvärr så va det fel nu :S


Så fick böter på 3200 :- och plus dem tog körkortet sad
får väl bara vänta vad transportstyrelsen kommer meddela om mitt körkort.

fan jag hoppas att jag inte blev av med den helt ... fan annars kaos för mig, blir arbetslös direkt och plus kommer knappt hinna åka till skolan med tåg sad

Plus värsta som kan förväntas nu är att jag kommer tvungen sälja bilen om den blir indragen helt sad

Fy fan vad arg man är och samtidigt skit ledsen :S

suck ....

Senast redigerat av Bale (27 november 2011)

Pikky
27 november 2011 · 83 Inlägg

Neo666 skrev:
Hej alla , idag eller rättare sagt nu igår 21:16 blev jag stoppad av civilpolisen på cityringen i Västerås centrum .

Jag som tyckte att hela denna jävla cityringens hastighets begränsning var 50 i alla år jag har haft körkort så just framför vår centralstation. Finns en jävla liten sträck på 250-300 meter typ som är bara 30 och jag la aldrig märke till att det stod skylt med 30 liksom där, för i min hjärna var inprogrammerat hela cityringen är 50 och inom den alltså i stan 30 men nej tyvärr så va det fel nu :S


Så fick böter på 3200 :- och plus dem tog körkortet sad
får väl bara vänta vad transportstyrelsen kommer meddela om mitt körkort.

fan jag hoppas att jag inte blev av med den helt ... fan annars kaos för mig, blir arbetslös direkt och plus kommer knappt hinna åka till skolan med tåg sad

Plus värsta som kan förväntas nu är att jag kommer tvungen sälja bilen om den blir indragen helt sad

Fy fan vad arg man är och samtidigt skit ledsen :S

suck ....

Fy fan vad surt! sad

Johnsen
28 november 2011 · 426 Inlägg

Fan vad tråkigt, hoppas de löser sig till det bästa!

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567
BMW 650i (2007)
Neo666
8 december 2011 · 474 Inlägg

Ok fick idag beslutet av transport styrelsen . och va inte precis positivt beslut men lite helt okej kan man säga.

dem har beslutat att dem tar ifrån mig mitt körkort i 2 månader sad så jag e tillbaka på vägarna från o med den 26:e januari. orkar knappt vänta faktisk .

Bmw:er ställdes på blocket så säljer den, ingen ide att ha den nu plus garaget jag förvarade bilen i blev tagen av morsan som ska parkera sin bil i istället hahaha


men aja börjar väl bara räkna dagarna 49 kvar sad

Neo666
15 januari 2012 · 474 Inlägg

Whazaa up smile
det var ett tag sen faktiskt ,
men har lite goda nyheter , BMW stannar kvar har ändrat mig angående försäljning av den nu , Så det bara 11 dagar kvar tills man ute på vägarna igen. Last Countdown smile

Har beställt lite saker hem så får väl se när dem kommer och ni får gissa väl vad det kan bli då tongue

Bilder kommer småningom postens leverans kommit hem smile

MVH Arsen

Pikky
15 januari 2012 · 83 Inlägg

Neo666 skrev:
Whazaa up smile
det var ett tag sen faktiskt ,
men har lite goda nyheter , BMW stannar kvar har ändrat mig angående försäljning av den nu , Så det bara 11 dagar kvar tills man ute på vägarna igen. Last Countdown smile

Har beställt lite saker hem så får väl se när dem kommer och ni får gissa väl vad det kan bli då tongue

Bilder kommer småningom postens leverans kommit hem smile

MVH Arsen

Låter bra!
Håll  i kortet den här gången tongue

Neo666
15 januari 2012 · 474 Inlägg

Pikky skrev:

Neo666 skrev:
Whazaa up smile
det var ett tag sen faktiskt ,
men har lite goda nyheter , BMW stannar kvar har ändrat mig angående försäljning av den nu , Så det bara 11 dagar kvar tills man ute på vägarna igen. Last Countdown smile

Har beställt lite saker hem så får väl se när dem kommer och ni får gissa väl vad det kan bli då tongue

Bilder kommer småningom postens leverans kommit hem smile

MVH Arsen

Låter bra!
Håll  i kortet den här gången tongue

haha ja fan får väl köra lite mer uppmärksamt  och hålla koll på poliser/civilare på vägarna tongue

Pikky
16 januari 2012 · 83 Inlägg

Neo666 skrev:

Pikky skrev:

Neo666 skrev:
Whazaa up smile
det var ett tag sen faktiskt ,
men har lite goda nyheter , BMW stannar kvar har ändrat mig angående försäljning av den nu , Så det bara 11 dagar kvar tills man ute på vägarna igen. Last Countdown smile

Har beställt lite saker hem så får väl se när dem kommer och ni får gissa väl vad det kan bli då tongue

Bilder kommer småningom postens leverans kommit hem smile

MVH Arsen

Låter bra!
Håll  i kortet den här gången tongue

haha ja fan får väl köra lite mer uppmärksamt  och hålla koll på poliser/civilare på vägarna tongue

Exakt wink

Neo666
1 mars 2012 · 474 Inlägg

Uppdate !

Tja
Det var ett tag sen sista uppdate,
Har inte hänt så mycket med bilen mest körde runt efter kortet är tillbaks,
sen upptäckte för nån vecka sen att ratten små skakar vid hårt bromsning , lyfte upp bilen och tog bort hjulen för kika vad kan vara orsaken, och det visade sig att mina bak bromsskivor bägge två fick sprickor :S
och fram bägge två blev små snea ,
Min intryck direkt : WTF ???

men aja vad ska man göra än fixa det, så idag köpte nya skivor och bromsbelägg bytes direkt,
Så bilen rullar nu med nya skivor och belägg big_smile glad kille med tom plånbok hahaha

lägger upp två bilder när jag bytte skivorna , såg inte fräscht ut alls därunder men blev nya delar iaf nu.
Har börjat leta efter snygga fälgar om någon har ett snygg set fälgar till rätt pris så jag köper gärna dem smile

M5 e60 fälgar lr M6, lr något liknande.

Hej så svejs än så länge smile

tapper90
4 mars 2012 · 45 Inlägg

Hej, jag har en likadan bil som du. härligt att se andra fixa till denna snygga modell smile tänkte på att du söker fälgar. ville själv ha e60 m5 fälgar men hittade aldrig några som var någorlunda billiga... så jag kollade runt och hittade ett par dotz mugello som jag gillade skarpt så jag har precis fått hem ett par sånna 17'' big_smile kolla gärna in min bil på mitt forum

här är en länk http://www.gummihuset.se/produkt/alumin … ugello/16/

Kolla gärna in mitt projekt på min BMW 523i!!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=238047
BMW 523i (1999)
Neo666
5 mars 2012 · 474 Inlägg

tapper90 skrev:
Hej, jag har en likadan bil som du. härligt att se andra fixa till denna snygga modell smile tänkte på att du söker fälgar. ville själv ha e60 m5 fälgar men hittade aldrig några som var någorlunda billiga... så jag kollade runt och hittade ett par dotz mugello som jag gillade skarpt så jag har precis fått hem ett par sånna 17'' big_smile kolla gärna in min bil på mitt forum

här är en länk http://www.gummihuset.se/produkt/alumin … ugello/16/

Ja exakt det är härliga bilar,
ja lite svårt att hitta fälgar, letar för fult just nu ,kollade in länken som du tipsa om schysta fälgar men jag siktar på 18-19 tum tongue och helst breda bak big_smile

ser snyggt ut på din bil smile

Vad har du för planer för din bil då?

Mvh Arsen

tapper90
7 mars 2012 · 45 Inlägg

Neo666 skrev:
Ja exakt det är härliga bilar,
ja lite svårt att hitta fälgar, letar för fult just nu ,kollade in länken som du tipsa om schysta fälgar men jag siktar på 18-19 tum tongue och helst breda bak big_smile

ser snyggt ut på din bil smile

Vad har du för planer för din bil då?

Mvh Arsen

ok, tror de finns i 18''. dock är det inte de fälgarna som är på bilen just nu. ska bli gött att sätta dom på bilen snart, då blir det bilder på det.

De närmaste planerna är att köpa angel eyes och en bakvinge-läpp. sen framöver kanske jag ska tona rutorna och fixa kjol-paket. annars är det mest småpill just nu, t.ex så ska jag snart ge mej på att byta ut all innerbelysning i instrument osv till blått istället för orange.

Kolla gärna in mitt projekt på min BMW 523i!!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=238047
BMW 523i (1999)
M-Larsson bensin i blodet.
7 mars 2012 · 151 Inlägg

Neo666 skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/53/52480/52480-203e9e436b24ebf37dba4f218ee5cd48.jpg
Köpte nya baklampor smile vad tycks ?

nice! funderar på att införskaffa ett par sådana till mig själv sen när jag tycker det blir dax smile har dock vart lite osäker men nu när jag såg det på din så får det nog banne mig bli ett par sånna big_smile lycka till med bygget föresten smile

leker fotograf på fritiden så checka in MangePhotos vettja!
min underredsrenovering på BMWn.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=239522
Volkswagen vento "fas 1" (1997)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
7 mars 2012 · 5 650 Inlägg

hur lira baklljus boxarna med de nya bakljusen?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Neo666
8 mars 2012 · 474 Inlägg

tapper90 skrev:

Neo666 skrev:
Ja exakt det är härliga bilar,
ja lite svårt att hitta fälgar, letar för fult just nu ,kollade in länken som du tipsa om schysta fälgar men jag siktar på 18-19 tum tongue och helst breda bak big_smile

ser snyggt ut på din bil smile

Vad har du för planer för din bil då?

Mvh Arsen

ok, tror de finns i 18''. dock är det inte de fälgarna som är på bilen just nu. ska bli gött att sätta dom på bilen snart, då blir det bilder på det.

De närmaste planerna är att köpa angel eyes och en bakvinge-läpp. sen framöver kanske jag ska tona rutorna och fixa kjol-paket. annars är det mest småpill just nu, t.ex så ska jag snart ge mej på att byta ut all innerbelysning i instrument osv till blått istället för orange.

låter verkligen nice smile angel eyes e lite dyra att fixa tongue

ja du får också då fixa en liten projekt tråd och lägga ut bilder på bilen smile

Neo666
8 mars 2012 · 474 Inlägg

M-Larsson skrev:

Neo666 skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/53/52480/52480-203e9e436b24ebf37dba4f218ee5cd48.jpg
Köpte nya baklampor smile vad tycks ?

nice! funderar på att införskaffa ett par sådana till mig själv sen när jag tycker det blir dax smile har dock vart lite osäker men nu när jag såg det på din så får det nog banne mig bli ett par sånna big_smile lycka till med bygget föresten smile

fan va nice då big_smile

kommer inte ångra dig iaf, ser snyggt ut på bilen och lite mer modernare oxå tongue

tack för det smile du har en fin bygge själv såg jag

Neo666
8 mars 2012 · 474 Inlägg

MrEricsson skrev:
hur lira baklljus boxarna med de nya bakljusen?

utan någon krångel alls, bara koppla in och skruva in skruvar, tar bara 20 min fixa allt smile

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
8 mars 2012 · 5 650 Inlägg

Neo666 skrev:

MrEricsson skrev:
hur lira baklljus boxarna med de nya bakljusen?

utan någon krångel alls, bara koppla in och skruva in skruvar, tar bara 20 min fixa allt smile

ok ok skönt och höra funderade på beställa nå linknade till min bmw har dock varit orolig för att boxarna inte ska lira med dom och man får upp felmedelande rÿcklish dvs trasiga bakljus

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Neo666
8 mars 2012 · 474 Inlägg

MrEricsson skrev:

Neo666 skrev:

MrEricsson skrev:
hur lira baklljus boxarna med de nya bakljusen?

utan någon krångel alls, bara koppla in och skruva in skruvar, tar bara 20 min fixa allt smile

ok ok skönt och höra funderade på beställa nå linknade till min bmw har dock varit orolig för att boxarna inte ska lira med dom och man får upp felmedelande rÿcklish dvs trasiga bakljus

ja det var jag rädd för också , men det gick bra och dem visar rätt ifall en lampa brinner upp. så det bara köpa dem smile

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
8 mars 2012 · 5 650 Inlägg

Neo666 skrev:

MrEricsson skrev:

Neo666 skrev:

utan någon krångel alls, bara koppla in och skruva in skruvar, tar bara 20 min fixa allt smile

ok ok skönt och höra funderade på beställa nå linknade till min bmw har dock varit orolig för att boxarna inte ska lira med dom och man får upp felmedelande rÿcklish dvs trasiga bakljus

ja det var jag rädd för också , men det gick bra och dem visar rätt ifall en lampa brinner upp. så det bara köpa dem smile

mm ok blir lätt så när lönen kommer hehe big_smile

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang