Bmw e39 523i Lång tids projekt.

Bilen byggs om till en grym stuk vill likna en M5 så mycket som möjlig men samtidigt ha en egen look också ;) bilden på bilen som visas här är min inspirations bild Själv jag är en nybörjare och detta är mitt första projekt som jag vill slutföra och hoppas göra det småningom :) Kommentera och säg vad ni tycker hittills Mvh Arsen
  • 39 Följare
  • 70 569 Visningar
  • Projektet avslutat 29 september 2013
Neo666
8 mars 2012 · 474 Inlägg

nu har jag hittat 3 olika fälgar men kan inte bestämma vilka jag ska ha .
jag lägger upp bilder och vill höra er åsikt smile

nummer 1
https://www1.garaget.org/gallery/images/53/52480/52480-c676c2dc7dda05d4118834eac823e0c0.jpg
nummer två blir då

https://www1.garaget.org/gallery/images/53/52480/52480-dd4b7e5937381e38de540ce4465da4fa.jpg
och sista men inte minsta är

https://www1.garaget.org/gallery/images/53/52480/52480-9981686f82576405b6641b93bdb3b2a7.jpg
så säg vad ni tycker ? gillar 2 sista starkast smile och svart skulle passa perfekt på min bil egentligen  men Lemans fälgar är snygga oxå

Hmm har lite problem med ladda upp bilderna , men alla dem finns på min album under projektet så gå in o checka

Senast redigerat av Neo666 (9 mars 2012)

Neo666
8 mars 2012 · 474 Inlägg

MrEricsson skrev:

Neo666 skrev:

MrEricsson skrev:

ok ok skönt och höra funderade på beställa nå linknade till min bmw har dock varit orolig för att boxarna inte ska lira med dom och man får upp felmedelande rÿcklish dvs trasiga bakljus

ja det var jag rädd för också , men det gick bra och dem visar rätt ifall en lampa brinner upp. så det bara köpa dem smile

mm ok blir lätt så när lönen kommer hehe big_smile

ja , släng några bilder sen big_smile

Ljepone * Studerande *
8 mars 2012 · 563 Inlägg

Neo666 skrev:
Hmm har lite problem med ladda upp bilderna , men alla dem finns på min album under projektet så gå in o checka

Bild no. 3 > BBs Lemans ! tongue

tapper90
8 mars 2012 · 45 Inlägg

MrEricsson skrev:

Neo666 skrev:

MrEricsson skrev:
hur lira baklljus boxarna med de nya bakljusen?

utan någon krångel alls, bara koppla in och skruva in skruvar, tar bara 20 min fixa allt smile

ok ok skönt och höra funderade på beställa nå linknade till min bmw har dock varit orolig för att boxarna inte ska lira med dom och man får upp felmedelande rÿcklish dvs trasiga bakljus

jag köpte mina från tillbilen.se och det var kompletta lyktor, hade inga problem alls. bara att sätta dit big_smile

Kolla gärna in mitt projekt på min BMW 523i!!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=238047
BMW 523i (1999)
tapper90
8 mars 2012 · 45 Inlägg

Neo666 skrev:

tapper90 skrev:

Neo666 skrev:
Ja exakt det är härliga bilar,
ja lite svårt att hitta fälgar, letar för fult just nu ,kollade in länken som du tipsa om schysta fälgar men jag siktar på 18-19 tum tongue och helst breda bak big_smile

ser snyggt ut på din bil smile

Vad har du för planer för din bil då?

Mvh Arsen

ok, tror de finns i 18''. dock är det inte de fälgarna som är på bilen just nu. ska bli gött att sätta dom på bilen snart, då blir det bilder på det.

De närmaste planerna är att köpa angel eyes och en bakvinge-läpp. sen framöver kanske jag ska tona rutorna och fixa kjol-paket. annars är det mest småpill just nu, t.ex så ska jag snart ge mej på att byta ut all innerbelysning i instrument osv till blått istället för orange.

låter verkligen nice smile angel eyes e lite dyra att fixa tongue

ja du får också då fixa en liten projekt tråd och lägga ut bilder på bilen smile

har fixat en tråd nu. dock på fel ämne men det är ju skit samma smile ta en titt

Kolla gärna in mitt projekt på min BMW 523i!!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=238047
BMW 523i (1999)
Neo666
8 mars 2012 · 474 Inlägg

Ljepone skrev:

Neo666 skrev:
Hmm har lite problem med ladda upp bilderna , men alla dem finns på min album under projektet så gå in o checka

Bild no. 3 > BBs Lemans ! tongue

du läser precis mina tankar wink har samma åsikt om dem .

Neo666
8 mars 2012 · 474 Inlägg

Dagens Uppdate smile


Har varit i garaget idag och små börjat plocka ner alla dörr paneler , tänkte tona bakrutan och bakdörrar smile
bilder kommer så småningom hoppas jag,
behöver lite hjälp med det, minns ej hur man gjorde för att ladda upp bilder, kan nån tipsa hur ? lite pinsamt att fråga men frågar


Mvh Arsen

Ljepone * Studerande *
8 mars 2012 · 563 Inlägg

Nice! Är det solfilm du inhandlar & villa smäcka på rutorna? Jag köpte solfilm/skydd från solarplexius, vara bara och sätta dit dem (kan monteras/nermonteras när som helst, sen slipper man all trassel/nervsammanbrott när man handskas med dem).


Om du skall ladda upp bilderna från din PC så kan du antigen ladda upp dem i något utav dina "albums" på ditt användarkonto här på garaget.org

Annars kan du använda TinyPic.com eller ImageShack.com (ladda upp & kopiera/klista in koden). Koden (url) infogar du >> [img]KODEN INFOGAS HÄR EMELLAN[/img] & voila!

tapper90
9 mars 2012 · 45 Inlägg

Neo666 skrev:
Dagens Uppdate smile


Har varit i garaget idag och små börjat plocka ner alla dörr paneler , tänkte tona bakrutan och bakdörrar smile
bilder kommer så småningom hoppas jag,
behöver lite hjälp med det, minns ej hur man gjorde för att ladda upp bilder, kan nån tipsa hur ? lite pinsamt att fråga men frågar


Mvh Arsen

nice big_smile som Ljepone sa så är solarplexius smidigt har ja hört. brorsan har det i sin golf. bara att sätta dit, färdigskurna och allt smile tror jag ska köpa det till min faktiskt

Kolla gärna in mitt projekt på min BMW 523i!!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=238047
BMW 523i (1999)
Neo666
9 mars 2012 · 474 Inlägg

Ljepone skrev:
Nice! Är det solfilm du inhandlar & villa smäcka på rutorna? Jag köpte solfilm/skydd från solarplexius, vara bara och sätta dit dem (kan monteras/nermonteras när som helst, sen slipper man all trassel/nervsammanbrott när man handskas med dem).


Om du skall ladda upp bilderna från din PC så kan du antigen ladda upp dem i något utav dina "albums" på ditt användarkonto här på garaget.org

Annars kan du använda TinyPic.com eller ImageShack.com (ladda upp & kopiera/klista in koden). Koden (url) infogar du >> KODEN INFOGAS HÄR EMELLAN & voila!

Ja det blev solfilm, får väl se hur det blir, hoppas inga luftbubblor tongue
jag hade tänkt på det där med solarplexius men får väl se hur det blir, kanske köper bakrutan då bara för det verkar vara lite dryg att fixa längst bak.
om det blir för mkt jobb nu att fixa allting så, beställer plexius då efter köpt fälgar haha lite tajt ekonomi just nu sad

ok tack för hjälpen med bilder , blev ba konstigt att bilder blir små :S via garaget

Neo666
9 mars 2012 · 474 Inlägg

tapper90 skrev:

Neo666 skrev:
Dagens Uppdate smile


Har varit i garaget idag och små börjat plocka ner alla dörr paneler , tänkte tona bakrutan och bakdörrar smile
bilder kommer så småningom hoppas jag,
behöver lite hjälp med det, minns ej hur man gjorde för att ladda upp bilder, kan nån tipsa hur ? lite pinsamt att fråga men frågar


Mvh Arsen

nice big_smile som Ljepone sa så är solarplexius smidigt har ja hört. brorsan har det i sin golf. bara att sätta dit, färdigskurna och allt smile tror jag ska köpa det till min faktiskt

Låter nice smile har några polare som redan köpt till sina bilar, passat , mersan och bmw, men ogillar deras färg bara , mörk brunna liksom, jag vill ha det svart som möjligt haha vi får väl se hur allt blir då

tapper90
9 mars 2012 · 45 Inlägg

Neo666 skrev:

Ljepone skrev:
Nice! Är det solfilm du inhandlar & villa smäcka på rutorna? Jag köpte solfilm/skydd från solarplexius, vara bara och sätta dit dem (kan monteras/nermonteras när som helst, sen slipper man all trassel/nervsammanbrott när man handskas med dem).


Om du skall ladda upp bilderna från din PC så kan du antigen ladda upp dem i något utav dina "albums" på ditt användarkonto här på garaget.org

Annars kan du använda TinyPic.com eller ImageShack.com (ladda upp & kopiera/klista in koden). Koden (url) infogar du >> KODEN INFOGAS HÄR EMELLAN & voila!

Ja det blev solfilm, får väl se hur det blir, hoppas inga luftbubblor tongue
jag hade tänkt på det där med solarplexius men får väl se hur det blir, kanske köper bakrutan då bara för det verkar vara lite dryg att fixa längst bak.
om det blir för mkt jobb nu att fixa allting så, beställer plexius då efter köpt fälgar haha lite tajt ekonomi just nu sad

ok tack för hjälpen med bilder , blev ba konstigt att bilder blir små :S via garaget

ska du ladda upp bilder i din tråd så måste du ladda upp dom i ett fotoalbum inne på din profil och sen gå in på varje bild du vill ha med i tråden och till höger när du är inne på bilden så är det en länk. kopiera den länken och klistra in den i tråden. hoppas det blir till nån hjälp smile

Kolla gärna in mitt projekt på min BMW 523i!!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=238047
BMW 523i (1999)
tapper90
9 mars 2012 · 45 Inlägg

Neo666 skrev:

tapper90 skrev:

Neo666 skrev:
Dagens Uppdate smile


Har varit i garaget idag och små börjat plocka ner alla dörr paneler , tänkte tona bakrutan och bakdörrar smile
bilder kommer så småningom hoppas jag,
behöver lite hjälp med det, minns ej hur man gjorde för att ladda upp bilder, kan nån tipsa hur ? lite pinsamt att fråga men frågar


Mvh Arsen

nice big_smile som Ljepone sa så är solarplexius smidigt har ja hört. brorsan har det i sin golf. bara att sätta dit, färdigskurna och allt smile tror jag ska köpa det till min faktiskt

Låter nice smile har några polare som redan köpt till sina bilar, passat , mersan och bmw, men ogillar deras färg bara , mörk brunna liksom, jag vill ha det svart som möjligt haha vi får väl se hur allt blir då

ok, jo vet vad du menar. i brorsans så är det svart utifrån men innefrån bilen är det typ orange tyvärr men det är ju för att kunna se ut ur bilen lättare tror jag

Kolla gärna in mitt projekt på min BMW 523i!!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=238047
BMW 523i (1999)
M-Larsson bensin i blodet.
9 mars 2012 · 151 Inlägg

ser att ni pratar om plexius. dom är skit smidiga för dom som inte kan, vill eller orkar tona med film smile enda nackdelen som jag tycker är att dom har en tendens till att ligga o skaka så det blir oljud och sen så blir det som sagt inte så snyggt inifrån + att man inte kan köra ner bakrutorna med det i. men som sagt, smidigt och lätt smile

leker fotograf på fritiden så checka in MangePhotos vettja!
min underredsrenovering på BMWn.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=239522
Volkswagen vento "fas 1" (1997)
Neo666
9 mars 2012 · 474 Inlägg

tapper90 skrev:

Neo666 skrev:

Ljepone skrev:
Nice! Är det solfilm du inhandlar & villa smäcka på rutorna? Jag köpte solfilm/skydd från solarplexius, vara bara och sätta dit dem (kan monteras/nermonteras när som helst, sen slipper man all trassel/nervsammanbrott när man handskas med dem).


Om du skall ladda upp bilderna från din PC så kan du antigen ladda upp dem i något utav dina "albums" på ditt användarkonto här på garaget.org

Annars kan du använda TinyPic.com eller ImageShack.com (ladda upp & kopiera/klista in koden). Koden (url) infogar du >> KODEN INFOGAS HÄR EMELLAN & voila!

Ja det blev solfilm, får väl se hur det blir, hoppas inga luftbubblor tongue
jag hade tänkt på det där med solarplexius men får väl se hur det blir, kanske köper bakrutan då bara för det verkar vara lite dryg att fixa längst bak.
om det blir för mkt jobb nu att fixa allting så, beställer plexius då efter köpt fälgar haha lite tajt ekonomi just nu sad

ok tack för hjälpen med bilder , blev ba konstigt att bilder blir små :S via garaget

ska du ladda upp bilder i din tråd så måste du ladda upp dom i ett fotoalbum inne på din profil och sen gå in på varje bild du vill ha med i tråden och till höger när du är inne på bilden så är det en länk. kopiera den länken och klistra in den i tråden. hoppas det blir till nån hjälp smile

Tack ! det hjälpte verkligen big_smile

Neo666
9 mars 2012 · 474 Inlägg

tapper90 skrev:

Neo666 skrev:

tapper90 skrev:

nice big_smile som Ljepone sa så är solarplexius smidigt har ja hört. brorsan har det i sin golf. bara att sätta dit, färdigskurna och allt smile tror jag ska köpa det till min faktiskt

Låter nice smile har några polare som redan köpt till sina bilar, passat , mersan och bmw, men ogillar deras färg bara , mörk brunna liksom, jag vill ha det svart som möjligt haha vi får väl se hur allt blir då

ok, jo vet vad du menar. i brorsans så är det svart utifrån men innefrån bilen är det typ orange tyvärr men det är ju för att kunna se ut ur bilen lättare tror jag

Ja exakt, df ska försöka tona dem med solfilm och får väl se hur det blir

tapper90
13 mars 2012 · 45 Inlägg

M-Larsson skrev:
ser att ni pratar om plexius. dom är skit smidiga för dom som inte kan, vill eller orkar tona med film smile enda nackdelen som jag tycker är att dom har en tendens till att ligga o skaka så det blir oljud och sen så blir det som sagt inte så snyggt inifrån + att man inte kan köra ner bakrutorna med det i. men som sagt, smidigt och lätt smile

Jag har hört att det ska vara svårt att tona rutorna själv så för mej är solarplexius ett alternativ. kanske lämnar in bilen anars så det görs på firma men det kostar ju lite mer.. får se hur det blir. ska ta en titt till i brorsans bil och se hur det ser ut med solarplexius

Kolla gärna in mitt projekt på min BMW 523i!!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=238047
BMW 523i (1999)
tapper90
13 mars 2012 · 45 Inlägg

Neo666 skrev:
Tack ! det hjälpte verkligen big_smile

ingen orsak smile det är ju det garaget är så bra på, man får hjälp av folk på mkt kort tid smile hade du inte redan laddat upp bilder i rätt storlek förresten tidigare i den här tråden ?

Kolla gärna in mitt projekt på min BMW 523i!!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=238047
BMW 523i (1999)
Neo666
13 mars 2012 · 474 Inlägg

tapper90 skrev:

Neo666 skrev:
Tack ! det hjälpte verkligen big_smile

ingen orsak smile det är ju det garaget är så bra på, man får hjälp av folk på mkt kort tid smile hade du inte redan laddat upp bilder i rätt storlek förresten tidigare i den här tråden ?

Ja exakt och verkligen tacksam för all hjälp man kan få här på garaget smile

jo jag laddade upp förr men med tiden tråden stod stilla o jag glömde bort helt o hållet hur man laddade upp bilderna hahah tongue

M-Larsson bensin i blodet.
14 mars 2012 · 151 Inlägg

tapper90 skrev:

M-Larsson skrev:
ser att ni pratar om plexius. dom är skit smidiga för dom som inte kan, vill eller orkar tona med film smile enda nackdelen som jag tycker är att dom har en tendens till att ligga o skaka så det blir oljud och sen så blir det som sagt inte så snyggt inifrån + att man inte kan köra ner bakrutorna med det i. men som sagt, smidigt och lätt smile

Jag har hört att det ska vara svårt att tona rutorna själv så för mej är solarplexius ett alternativ. kanske lämnar in bilen anars så det görs på firma men det kostar ju lite mer.. får se hur det blir. ska ta en titt till i brorsans bil och se hur det ser ut med solarplexius

ett litet tips, köp toning på biltema för 50kr rullen och börja öva smile så lärde jag mig att tona och börjar bli ganska bra på det smile dock så är den filmen på biltema inte alls som dom bättre toningsfilmerna men det är iaf ett bra övnnigssätt smile det svåra är bakrutan i en sedan då det blir trångt och man får inte gå emot någonstans med anläggningsytan då det garanterat kommer hamna skit emellan. men som sagt, bara att börja öva! big_smile

leker fotograf på fritiden så checka in MangePhotos vettja!
min underredsrenovering på BMWn.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=239522
Volkswagen vento "fas 1" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang