Bmw e39 523i Lång tids projekt.

Bilen byggs om till en grym stuk vill likna en M5 så mycket som möjlig men samtidigt ha en egen look också ;) bilden på bilen som visas här är min inspirations bild Själv jag är en nybörjare och detta är mitt första projekt som jag vill slutföra och hoppas göra det småningom :) Kommentera och säg vad ni tycker hittills Mvh Arsen
  • 39 Följare
  • 70 653 Visningar
  • Projektet avslutat 29 september 2013
Neo666
1 april 2012 · 474 Inlägg

M-Larsson skrev:

Neo666 skrev:

M-Larsson skrev:

aa det vore gött kan jag förstå smile min får dock stå still då jag inte får körkort förns i november men sen så lär det bli åka av! big_smile  jag skulle gärna vilja byta till ett par andra fälgar (gärna med lite stretch) ska se vad grabbarna nere på vianor kan göra smile

aha men då det e väl lite synd med ny fixad undersida på bilen åka ut i salt o snö väder sad

annars väl kul att åka runt o drifta i snön haha lätt som en plätt med bmw så fort du stänger av antisladd system .

finns väl massa begagntat oxå , rätt så nice o schysta fälgar. M5 E60 fälgar e skit snygga på E39 , har sett flera o passar utmärkt tycker jag

nejnejnej min bil kommer inte i närheten av saltet! men om det är torrt ute så lär jag köra smile måste skaffa vinterbil sen och är lite sugen på en mk1 caddy big_smile
jo har kikat runt lite på blocket men känner ju folket på vianor så kan kika lite med dom oxå wink
e60 fäljarna är porr! men lite tråkigt då det är så många som åker med dom hmm

Aha va bra då, blev små orolig liksom all arbete åt skogen då om du jobbar nu o sen kör salt på det tongue
Ja mk1 caddy e nice , kan du fixa nästa vinter i så fall .
ja e60 fälgar e mer vardaglig nu för dagarna men vanligtvis 18 tum men skulle bli nice med 19 tum tongue
får väl köpa M6 fälgar då i så fall haha

M-Larsson bensin i blodet.
1 april 2012 · 151 Inlägg

Neo666 skrev:

M-Larsson skrev:

Neo666 skrev:

aha men då det e väl lite synd med ny fixad undersida på bilen åka ut i salt o snö väder sad

annars väl kul att åka runt o drifta i snön haha lätt som en plätt med bmw så fort du stänger av antisladd system .

finns väl massa begagntat oxå , rätt så nice o schysta fälgar. M5 E60 fälgar e skit snygga på E39 , har sett flera o passar utmärkt tycker jag

nejnejnej min bil kommer inte i närheten av saltet! men om det är torrt ute så lär jag köra smile måste skaffa vinterbil sen och är lite sugen på en mk1 caddy big_smile
jo har kikat runt lite på blocket men känner ju folket på vianor så kan kika lite med dom oxå wink
e60 fäljarna är porr! men lite tråkigt då det är så många som åker med dom hmm

Aha va bra då, blev små orolig liksom all arbete åt skogen då om du jobbar nu o sen kör salt på det tongue
Ja mk1 caddy e nice , kan du fixa nästa vinter i så fall .
ja e60 fälgar e mer vardaglig nu för dagarna men vanligtvis 18 tum men skulle bli nice med 19 tum tongue
får väl köpa M6 fälgar då i så fall haha

haha jaa det vore ju väldigt onödigt arbete isf smile
japp och så lite tyskstuk så blir det kanoners, blir även passande med pickis då man får upp crossen smile
aa det vore ju inte helt fel, gärna gråa oxå big_smile haha jaa hade jag haft pengar till det så hade dom stått högt upp på listan big_smile

ser att du jobbar flitigt med kolfibern oxå, blir ju riktigt bra! jobba på big_smile

leker fotograf på fritiden så checka in MangePhotos vettja!
min underredsrenovering på BMWn.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=239522
Volkswagen vento "fas 1" (1997)
Pikky
1 april 2012 · 83 Inlägg

Ser riktigt bra ut med kolfiber speglarna smile

Marcus_89 Biltokig elektriker
1 april 2012 · 3 352 Inlägg

Ser bra ut! smile Verkar vara en bra folie det. Har själv pillat lite med sånt, men den folien jag använde mig av var rätt kass. Den skrynklade sig i solen sen. Men den du använder ser bra ut smile

Neo666
2 april 2012 · 474 Inlägg

M-Larsson skrev:

Neo666 skrev:

M-Larsson skrev:

nejnejnej min bil kommer inte i närheten av saltet! men om det är torrt ute så lär jag köra smile måste skaffa vinterbil sen och är lite sugen på en mk1 caddy big_smile
jo har kikat runt lite på blocket men känner ju folket på vianor så kan kika lite med dom oxå wink
e60 fäljarna är porr! men lite tråkigt då det är så många som åker med dom hmm

Aha va bra då, blev små orolig liksom all arbete åt skogen då om du jobbar nu o sen kör salt på det tongue
Ja mk1 caddy e nice , kan du fixa nästa vinter i så fall .
ja e60 fälgar e mer vardaglig nu för dagarna men vanligtvis 18 tum men skulle bli nice med 19 tum tongue
får väl köpa M6 fälgar då i så fall haha

haha jaa det vore ju väldigt onödigt arbete isf smile
japp och så lite tyskstuk så blir det kanoners, blir även passande med pickis då man får upp crossen smile
aa det vore ju inte helt fel, gärna gråa oxå big_smile haha jaa hade jag haft pengar till det så hade dom stått högt upp på listan big_smile

ser att du jobbar flitigt med kolfibern oxå, blir ju riktigt bra! jobba på big_smile

ja tysktuk e aldrig fel på smile
ja dem e fina fälgar men kostar skjortan fan sad

ja jag håller på folia så mkt jag kan o ser bra ut iaf tongue tack tack Mvh Arsen

Neo666
2 april 2012 · 474 Inlägg

Pikky skrev:
Ser riktigt bra ut med kolfiber speglarna smile

Tack tack smile försöker komma på fler detaljer som gör den clean o bad look tongue

Neo666
2 april 2012 · 474 Inlägg

Marcus_89 skrev:
Ser bra ut! smile Verkar vara en bra folie det. Har själv pillat lite med sånt, men den folien jag använde mig av var rätt kass. Den skrynklade sig i solen sen. Men den du använder ser bra ut smile

Tackar smile

jaså ? vart köpte du din då ? o använde du då varmluft pistol då när du fixade den ?

för jag försökte  fixa formen först o töja ut all vinklar o kurvor sen efteråt värma med pistolen så mkt det gick och letade efter några skrynklingar men blev inga än så länge, hoppas håller sig i värmen smile

M-Larsson bensin i blodet.
2 april 2012 · 151 Inlägg

Neo666 skrev:

M-Larsson skrev:

Neo666 skrev:

Aha va bra då, blev små orolig liksom all arbete åt skogen då om du jobbar nu o sen kör salt på det tongue
Ja mk1 caddy e nice , kan du fixa nästa vinter i så fall .
ja e60 fälgar e mer vardaglig nu för dagarna men vanligtvis 18 tum men skulle bli nice med 19 tum tongue
får väl köpa M6 fälgar då i så fall haha

haha jaa det vore ju väldigt onödigt arbete isf smile
japp och så lite tyskstuk så blir det kanoners, blir även passande med pickis då man får upp crossen smile
aa det vore ju inte helt fel, gärna gråa oxå big_smile haha jaa hade jag haft pengar till det så hade dom stått högt upp på listan big_smile

ser att du jobbar flitigt med kolfibern oxå, blir ju riktigt bra! jobba på big_smile

ja tysktuk e aldrig fel på smile
ja dem e fina fälgar men kostar skjortan fan sad

ja jag håller på folia så mkt jag kan o ser bra ut iaf tongue tack tack Mvh Arsen

ne det ligger varmt om hjärtat wink jo dom gör ju tyvärr det, dock så är det ju det som gör dom lite mer exlusiva smile
jaa du verkat ha fått snits påt, keep going! smile

leker fotograf på fritiden så checka in MangePhotos vettja!
min underredsrenovering på BMWn.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=239522
Volkswagen vento "fas 1" (1997)
Marcus_89 Biltokig elektriker
2 april 2012 · 3 352 Inlägg

Neo666 skrev:

Marcus_89 skrev:
Ser bra ut! smile Verkar vara en bra folie det. Har själv pillat lite med sånt, men den folien jag använde mig av var rätt kass. Den skrynklade sig i solen sen. Men den du använder ser bra ut smile

Tackar smile

jaså ? vart köpte du din då ? o använde du då varmluft pistol då när du fixade den ?

för jag försökte  fixa formen först o töja ut all vinklar o kurvor sen efteråt värma med pistolen så mkt det gick och letade efter några skrynklingar men blev inga än så länge, hoppas håller sig i värmen smile

Kommer inte ihåg var, men var en tunn folie, inte mkt att ha tongue Hade det i min 940 turbo. Men din ser stabil och bra ut!

Senast redigerat av Marcus_89 (2 april 2012)

Neo666
2 april 2012 · 474 Inlägg

M-Larsson skrev:

Neo666 skrev:

M-Larsson skrev:

haha jaa det vore ju väldigt onödigt arbete isf smile
japp och så lite tyskstuk så blir det kanoners, blir även passande med pickis då man får upp crossen smile
aa det vore ju inte helt fel, gärna gråa oxå big_smile haha jaa hade jag haft pengar till det så hade dom stått högt upp på listan big_smile

ser att du jobbar flitigt med kolfibern oxå, blir ju riktigt bra! jobba på big_smile

ja tysktuk e aldrig fel på smile
ja dem e fina fälgar men kostar skjortan fan sad

ja jag håller på folia så mkt jag kan o ser bra ut iaf tongue tack tack Mvh Arsen

ne det ligger varmt om hjärtat wink jo dom gör ju tyvärr det, dock så är det ju det som gör dom lite mer exlusiva smile
jaa du verkat ha fått snits påt, keep going! smile

haha då det bara köpa caddy o fixa en tysktuk på den då smile
ja du hade möjlighet att köpa 19 tum M6 fälgar för 11 tusen med däck men hade inte cash då sad o polaren som sålde dem hade stor behov av cash så han sålde dem sad annars skulle ha M6 fälgar nu .

ja tack tack, får väl se vad mer jag kan fixa till
Mvh Arsen

Neo666
2 april 2012 · 474 Inlägg

Marcus_89 skrev:

Neo666 skrev:

Marcus_89 skrev:
Ser bra ut! smile Verkar vara en bra folie det. Har själv pillat lite med sånt, men den folien jag använde mig av var rätt kass. Den skrynklade sig i solen sen. Men den du använder ser bra ut smile

Tackar smile

jaså ? vart köpte du din då ? o använde du då varmluft pistol då när du fixade den ?

för jag försökte  fixa formen först o töja ut all vinklar o kurvor sen efteråt värma med pistolen så mkt det gick och letade efter några skrynklingar men blev inga än så länge, hoppas håller sig i värmen smile

Kommer inte ihåg var, men var en tunn folie, inte mkt att ha tongue Hade det i min 940 turbo. Men din ser stabil och bra ut!

aha okej då förstår jag då, min e ganska tjock o grov får ta i lite när jag drar den ut,

tack tack du kommer aldrig gissa vart jag hade köpt den wink

Mvh Arsen

Neo666
2 april 2012 · 474 Inlägg

UPPDATE

haha April skämt i efterskott tongue

hade åkt till Stockholm o hämtat lite paket idag o lite små saker o ting wink

Kan ni gissa vad det kan vara ? innan jag lägger ut bilder på paketen smile

Mvh Arsen

M-Larsson bensin i blodet.
2 april 2012 · 151 Inlägg

Neo666 skrev:

M-Larsson skrev:

Neo666 skrev:

ja tysktuk e aldrig fel på smile
ja dem e fina fälgar men kostar skjortan fan sad

ja jag håller på folia så mkt jag kan o ser bra ut iaf tongue tack tack Mvh Arsen

ne det ligger varmt om hjärtat wink jo dom gör ju tyvärr det, dock så är det ju det som gör dom lite mer exlusiva smile
jaa du verkat ha fått snits påt, keep going! smile

haha då det bara köpa caddy o fixa en tysktuk på den då smile
ja du hade möjlighet att köpa 19 tum M6 fälgar för 11 tusen med däck men hade inte cash då sad o polaren som sålde dem hade stor behov av cash så han sålde dem sad annars skulle ha M6 fälgar nu .

ja tack tack, får väl se vad mer jag kan fixa till
Mvh Arsen

ja jag ska sälja saaben nu och har jag tur så är det någon som är intresserad av byte big_smile
aoo va surt du hmm det hade ju suttit otroligt fint annars smile

leker fotograf på fritiden så checka in MangePhotos vettja!
min underredsrenovering på BMWn.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=239522
Volkswagen vento "fas 1" (1997)
Neo666
3 april 2012 · 474 Inlägg

M-Larsson skrev:

Neo666 skrev:

M-Larsson skrev:

ne det ligger varmt om hjärtat wink jo dom gör ju tyvärr det, dock så är det ju det som gör dom lite mer exlusiva smile
jaa du verkat ha fått snits påt, keep going! smile

haha då det bara köpa caddy o fixa en tysktuk på den då smile
ja du hade möjlighet att köpa 19 tum M6 fälgar för 11 tusen med däck men hade inte cash då sad o polaren som sålde dem hade stor behov av cash så han sålde dem sad annars skulle ha M6 fälgar nu .

ja tack tack, får väl se vad mer jag kan fixa till
Mvh Arsen

ja jag ska sälja saaben nu och har jag tur så är det någon som är intresserad av byte big_smile
aoo va surt du hmm det hade ju suttit otroligt fint annars smile

ja nice där hade verkligen tur, lite svårt nog att sälja saab i dag nog smile

mm va verkligen surt när man såg dem åka iväg oxå .

så ingen gissning från dig vad det kan vara för uppdate från 2 april ?

Neo666
5 april 2012 · 474 Inlägg

Okej tänkte fråga er en sak,

Jag funderar på fixa lite färg på mina broms ok o lite runt om kring bromsarna med lite färg,
men jag kan inte bestämma vilken färg direkt jag ska välja hmm

finns olika färger jag kunde hitta

guld
svart
röd
silver
blå

lite fundering men kan inte bestämma mig direkt , lite tips o så ?

Mvh Arsen

Ljepone * Studerande *
5 april 2012 · 563 Inlägg

Neo666 skrev:
Okej tänkte fråga er en sak,

Jag funderar på fixa lite färg på mina broms ok o lite runt om kring bromsarna med lite färg,
men jag kan inte bestämma vilken färg direkt jag ska välja hmm

finns olika färger jag kunde hitta

guld
svart
röd
silver
blå

lite fundering men kan inte bestämma mig direkt , lite tips o så ?

Mvh Arsen

Mitt tips >> Silver!
Varför? - Jo, enligt mig skall "Ok-en" vara i samma färg/nyans som fordonets org. färg... De matchar/smälter ihop väl..


Exempel

http://www.m5board.com/vbulletin/attachments/e39-m5-e52-z8-discussion/92671d1258433101-imola-red-red-brembo-pictures-jonathan-m5-side.jpg



Good luck, Arsen!

M-Larsson bensin i blodet.
5 april 2012 · 151 Inlägg

Neo666 skrev:
Okej tänkte fråga er en sak,

Jag funderar på fixa lite färg på mina broms ok o lite runt om kring bromsarna med lite färg,
men jag kan inte bestämma vilken färg direkt jag ska välja hmm

finns olika färger jag kunde hitta

guld
svart
röd
silver
blå

lite fundering men kan inte bestämma mig direkt , lite tips o så ?

Mvh Arsen

guld, röd eller silver tycker jag smile blått är snygg om det är i metallic men jag har inte lyckats hitta någon än.
har rött på mina och tycker det gör sig fint smile har tyvärr ingen bra helhetsbild på den då min kamera inte är den bästa men du kan ju kika lite om du vill smile

leker fotograf på fritiden så checka in MangePhotos vettja!
min underredsrenovering på BMWn.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=239522
Volkswagen vento "fas 1" (1997)
Johnsen
6 april 2012 · 426 Inlägg

Ser bra ut smile jag skulle kört på röda ok, matchar snyggt med baklyktorna smile

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567
BMW 650i (2007)
demk
6 april 2012 · 680 Inlägg

Neo666 skrev:
nu har jag hittat 3 olika fälgar men kan inte bestämma vilka jag ska ha .
jag lägger upp bilder och vill höra er åsikt smile

nummer 1
http://www1.garaget.org/gallery/images/53/52480/52480-c676c2dc7dda05d4118834eac823e0c0.jpg
nummer två blir då

http://www1.garaget.org/gallery/images/53/52480/52480-dd4b7e5937381e38de540ce4465da4fa.jpg
och sista men inte minsta är

http://www1.garaget.org/gallery/images/53/52480/52480-9981686f82576405b6641b93bdb3b2a7.jpg
så säg vad ni tycker ? gillar 2 sista starkast smile och svart skulle passa perfekt på min bil egentligen  men Lemans fälgar är snygga oxå

Hmm har lite problem med ladda upp bilderna , men alla dem finns på min album under projektet så gå in o checka

nr 2 blir bäst ,,inte nr 1 iallafall

BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
Neo666
7 april 2012 · 474 Inlägg

Johnsen skrev:
Ser bra ut smile jag skulle kört på röda ok, matchar snyggt med baklyktorna smile

Ja dem skulle se snyggt ut men mina baklyktor kommer vara ju smoke led , så ganska mörka  så lite funderingar här o där hmm tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang