Felaktiga värden på Besiktningen..

Micke_Dahl
6 oktober 2011 · 110 Inlägg

KHRacing skrev:
Du kan dra en säkring så blir din 4x4 en 2x4 - konstigt att du inte visste detta !

Hade de ändå varit så enkelt.. Den är konstant fyrhjulsdriven med 200 nm överföring.  Funkar inte då tyvärr hmm

Opel Calibra "4x4 Turbo" (1994)
KHRacing
6 oktober 2011 ·

Micke_Dahl skrev:

KHRacing skrev:
Du kan dra en säkring så blir din 4x4 en 2x4 - konstigt att du inte visste detta !

Hade de ändå varit så enkelt.. Den är konstant fyrhjulsdriven med 200 nm överföring.  Funkar inte då tyvärr hmm

Alltså är din centerdiff modefierad. då orginal är 150nm

Janneutanb
6 oktober 2011 · 7 272 Inlägg

Nej den mäter bara blandningen.
Den där prylen från HKS är nog bara ännu ett bekymmer. Monterar du en sån så kommer du ha ett piggybacksystem på ditt piggyback...
Vad den nu fyller för funktion vet jag inte riktigt, men det är inget jag skulle ha köpt.

Den du länkar till är bara en mätare.

Förvänta dig inte att du hittar en enkel väg ut. Du måste ha en bredbandslambda och sen får du sitta med datorn och justera i ditt sprut helt enkelt.

Senast redigerat av Brains (6 oktober 2011)

Micke_Dahl
6 oktober 2011 · 110 Inlägg

KHRacing skrev:

Micke_Dahl skrev:

KHRacing skrev:
Du kan dra en säkring så blir din 4x4 en 2x4 - konstigt att du inte visste detta !

Hade de ändå varit så enkelt.. Den är konstant fyrhjulsdriven med 200 nm överföring.  Funkar inte då tyvärr hmm

Alltså är din centerdiff modefierad. då orginal är 150nm

Js fördelningslåda är ombyggd o förstärkt o så modifierades de en hel del o enligt maxxtuning på den tiden trodde de på konstant fyrhjulsdrift.

Opel Calibra "4x4 Turbo" (1994)
Janneutanb
6 oktober 2011 · 7 272 Inlägg

Micke_Dahl skrev:

KHRacing skrev:

Micke_Dahl skrev:

Hade de ändå varit så enkelt.. Den är konstant fyrhjulsdriven med 200 nm överföring.  Funkar inte då tyvärr hmm

Alltså är din centerdiff modefierad. då orginal är 150nm

Js fördelningslåda är ombyggd o förstärkt o så modifierades de en hel del o enligt maxxtuning på den tiden trodde de på konstant fyrhjulsdrift.

Men annars är det väl bara att man demonterar kardanen och då borde det finnas lite fler folk som kan mappa den?

Micke_Dahl
6 oktober 2011 · 110 Inlägg

Brains skrev:
Nej den mäter bara blandningen.
Den där prylen från HKS är nog bara ännu ett bekymmer. Monterar du en sån så kommer du ha ett piggybacksystem på ditt piggyback...
Vad den nu fyller för funktion vet jag inte riktigt, men det är inget jag skulle ha köpt.

Den du länkar till är bara en mätare.

Förvänta dig inte att du hittar en enkel väg ut. Du måste ha en bredbandslambda och sen får du sitta med datorn och justera i ditt sprut helt enkelt.

Okey de va det jag förmodade.
Hahahaha då vet jag, nä fan de vill vi verkligen inte ha lol

Nej de förväntar jag mig verkligen inte.. Får se om jag ger mig på detta lr letar reda på någon som har lust att hjälpa till mot betalning. Men något måste verkligen göras om jag inte vill sälja den i delar o de har jag verkligen ingen lust med..

Opel Calibra "4x4 Turbo" (1994)
Micke_Dahl
6 oktober 2011 · 110 Inlägg

Brains skrev:

Micke_Dahl skrev:

KHRacing skrev:

Alltså är din centerdiff modefierad. då orginal är 150nm

Js fördelningslåda är ombyggd o förstärkt o så modifierades de en hel del o enligt maxxtuning på den tiden trodde de på konstant fyrhjulsdrift.

Men annars är det väl bara att man demonterar kardanen och då borde det finnas lite fler folk som kan mappa den?

Ja precis, "bara" att demontera kardanen :p har inget garage längre o letar som en tok efter plats. Men när de väl är gjort så ska inte de va några problem. Men ändå många som inte har programvara för calibror, o har dom de så har dom ingen programvara för piggyback.. men ska kolla med ett ställe här i närheten om dom har möjlighet till de.

Opel Calibra "4x4 Turbo" (1994)
Janneutanb
6 oktober 2011 · 7 272 Inlägg

Men kardanen kan väl inte sitta så bökigt till att man inte kan plocka ner den på gatan?
Annars så kan nog alla som kan mappa ta ner den åt dig.
Programvara för piggybacksystemet lär väl bara va att ladda hem på deras hemsida?

Men sen förstår jag även att många säger nej till just piggyback. Det är bökigt, tar tid och dom vill ju göra ett bra jobb åt kunden.

Micke_Dahl
6 oktober 2011 · 110 Inlägg

Brains skrev:
Men kardanen kan väl inte sitta så bökigt till att man inte kan plocka ner den på gatan?
Annars så kan nog alla som kan mappa ta ner den åt dig.
Programvara för piggybacksystemet lär väl bara va att ladda hem på deras hemsida?

Men sen förstår jag även att många säger nej till just piggyback. Det är bökigt, tar tid och dom vill ju göra ett bra jobb åt kunden.

Kanske kan gå men föredrar att slippa palla upp den o göra de ute så här års hmm men de borde gå o lösa på något sätt.
Jag frågade maxxtuning om de hade lust o plocka ner kardanen men de ville dom inte göra hehe, ska kolla med maxe som sagt o se va dom säger.

Jo visst går de att ladda ner, men som du säger dom vill inte lära sig ett nytt o dessutom krångligt system som dom aldrig använt förut, skulle ta så många timmar så jag skulle gå i personlig konkurs :s

Hade jag vetat allt de här innan jag köpte bilen alltså.. fy fan.

Opel Calibra "4x4 Turbo" (1994)
jigab
6 oktober 2011 · 182 Inlägg

du bör ha en avgas temp mätare oxå när du ska mappa så man har koll på att avgaserna inte blir för varma  du verkar juh ha lite problem med det såå

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se
Nissan GTi-R "PULSAR BY JIGAB" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang