940 ltt = många mil!

marcussomfan
6 oktober 2011 · 467 Inlägg

Tjena gott folk! Jag har nu hittat ett vinterprojekt som ska totaltrenoveras i både motor och kaross. ( 940 ltt )
Den har gått 36 tusen mil, det skrämmer mig inte då jag ska byta allt slitet och få den fräsch som om
Den hade gått 20 tusen. Dock tänker jag på om jag kommer
Förlora hemskt mycket pengar? För kommer någon vilka köpa den även om den är jätte fin men
Har gått så många mil? Hur ska man resonera. Tack på förhand

thule_92
6 oktober 2011 · 124 Inlägg

Jag personligen anser att om bilen är helt genomgången och gått 36tusen så har den alltid gått 36tusen men jag tror inte de spelar så stor roll då 36 inte är nått att tala om på en 945a

BMW 530d (2000)
azid Det som inte dödar gör ont
6 oktober 2011 · 2 668 Inlägg

Ring och fråga annonsörerna på blocket med 945or som ska ha över 30k och se hur det går...

2slow
loow Jävel
6 oktober 2011 · 2 018 Inlägg

Sålde min 940 Turbo med 28 på mätarn för 28 papp, då var motorn helrenoverad.
Den blåe i mina gamla bilar smile

You got to risk it, to get the biscuit :)
Aero T16
6 oktober 2011 · 1 327 Inlägg

Räkna inte med att få tillbaka pengarna som du lägger ner på bilen. Volvo 940 är väl knappast så populär längre med tanke på dagens bränslepriser.

loow Jävel
6 oktober 2011 · 2 018 Inlägg

Aero T16 skrev:
Räkna inte med att få tillbaka pengarna som du lägger ner på bilen. Volvo 940 är väl knappast så populär längre med tanke på dagens bränslepriser.

Har jag också märkt då jag haft ett gäng efter de som gått mindre mil men inte fått i närheten av samma summor.

You got to risk it, to get the biscuit :)
marcussomfan
6 oktober 2011 · 467 Inlägg

Så ni menar det är svårt få tillbaka pengarna? Denna kostar 10 k och har gått 37 k mil.

Vill ialafall kunna få ut 20 000 på den när renovering är klar. Mvh

Aero T16
6 oktober 2011 · 1 327 Inlägg

marcussomfan skrev:
Så ni menar det är svårt få tillbaka pengarna? Denna kostar 10 k och har gått 37 k mil.

Vill ialafall kunna få ut 20 000 på den när renovering är klar. Mvh

Alltid svårt att få tillbaka pengar som man lägger ner på bilar.

Louksor
7 oktober 2011 · 1 915 Inlägg

min 945 LTT -97 hade gått  46kmil när den krockades, fick ut 20000kr på försäkringen.
Motorn var helrenoverad vid 44k mil, men det betalade de inget extra för.
De går efter normalt bruksskick......

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
Rquired Allmänt envis
7 oktober 2011 · 12 512 Inlägg

Jag upplever att det inte finns något direkt värde i kronor på gamla bilar som en 940, utan man får räkna i bruksvärde istället. En renovering höjer inte värdet i kronor räknat särskilt mycket utan det är lite som att kasta pengarna i sjön, men däremot så höjs bruksvärdet något enormt!

Kort och gott, skall du renovera en gammal bil som denna tror jag det finns två vettiga anledningar att göra så:
- Du har tänkt behålla bilen länge och kan dra nytta av det bruksvärdet du tillför bilen genom en renovering.
-Du ser det som läropengar, du renoverar alltså bilen enbart för att du vill lära dig att meka.

För några pengar tror jag inte det finns att tjäna, inte på en så vanlig bil som en 940 särskilt inte med det miltalet. Svensson ogillar långmilare, även när det står Volvo på bakluckan. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang