Stulen RS4a från Gustavsberg 111007

Elin46
7 oktober 2011 · 84 Inlägg

Lyngmo skrev:
Fan vad pissit. tyvärr så e det nog ganska vanligt att dom typ snor bilen och samma natt så kör dom på båten och vidare ut i europa . behöver ju inte vara så för dig men skit trist e det... Nu har du en självrisk som du inte hade räknat med också ..... Men hoppas du hittar den oskadd.....

ja, det är hemskt! det där mer självrisk, jag ska bli drabbad för att nån idiot tar min bil. galet, som om den där bilen inte har kostat en del redan sad

Fredde_Vette JaG
7 oktober 2011 · 785 Inlägg

Garanterat samma jäv-a liga..!! skulle bjudit alla med S och RS modeller på en GPS tracker..!!
Hade varit så gott att kunna ta dem på bar gärning och skära händerna av dem..!!!

Its not the fart that kills, its the smell...
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
Lina-
7 oktober 2011 · 1 213 Inlägg

Tråkigt du blivit av med bilen. Kör mycke, ska hålla koll när e ute.

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
Elin46
7 oktober 2011 · 84 Inlägg

Lina- skrev:
Tråkigt du blivit av med bilen. Kör mycke, ska hålla koll när e ute.

Tack för det, uppskattas verkligen!

Elin46
7 oktober 2011 · 84 Inlägg

Fredde_Vette skrev:
Garanterat samma jäv-a liga..!! skulle bjudit alla med S och RS modeller på en GPS tracker..!!
Hade varit så gott att kunna ta dem på bar gärning och skära händerna av dem..!!!

jag håller helt med dej! Men den här "ligan" vet man om dom håller sig i sverige?

Rallyhalle
7 oktober 2011 · 4 299 Inlägg

davel skrev:
Alla som har denna biltypen borde investera i någon form av gps-tracker. Är väl samma gäng luffare som snor denna biltyp just nu. Många audi s4/s6/rs4/rs6 som har blivit stulna nyligen

Tror ett mindre fort knox som garage är de enda rätta sad
GPS-tracker är en baggis för ligorna bl.a...

Håller givetvis även jag koll när jag far runt i sthlm!

Fredde_Vette JaG
7 oktober 2011 · 785 Inlägg

Men om man har en välgömd tracker..!
Kanske har GPS störare oxå när de plockar bilar oxå.

De håller nog till överallt, och byter land/område när det börjar bli hett om öronen.

Its not the fart that kills, its the smell...
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
VLN denkz
8 oktober 2011 · 323 Inlägg

Elin46 skrev:

VLN skrev:
Har du kollat hamnar som har avgångar till baltikum?
Jag såg inget när jag var ute och åkte nyss pga kraftigt regn. Såg knappt bilen framför.

Hur kollar man det?

Tänkte bara om du hade kollat runt i hamnområdena runt i sthlm. Det är ju ganska vanligt att bilar som din hamnar på en båt till baltikum. Vad jag förstått så är dem ganska poppis i olika sorters brott som rån osv.
Lastmöjlighet med bra motor.

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
carlssoon
8 oktober 2011 · 144 Inlägg

Ett tips är att kontakta Stockholms hamnar, alternativt Tullverket och berätta vad som hänt och be dom hålla ögonen öppna så att bilen ej hamnar på båt ut i Europa.

Jag håller även ögonen öppna i sthlms området

Elin46
8 oktober 2011 · 84 Inlägg

VLN skrev:

Elin46 skrev:

VLN skrev:
Har du kollat hamnar som har avgångar till baltikum?
Jag såg inget när jag var ute och åkte nyss pga kraftigt regn. Såg knappt bilen framför.

Hur kollar man det?

Tänkte bara om du hade kollat runt i hamnområdena runt i sthlm. Det är ju ganska vanligt att bilar som din hamnar på en båt till baltikum. Vad jag förstått så är dem ganska poppis i olika sorters brott som rån osv.
Lastmöjlighet med bra motor.

okej, den syns ju verkligen så det kanske är värt ett försök. tack för tipset!

Elin46
8 oktober 2011 · 84 Inlägg

carlssoon skrev:
Ett tips är att kontakta Stockholms hamnar, alternativt Tullverket och berätta vad som hänt och be dom hålla ögonen öppna så att bilen ej hamnar på båt ut i Europa.

Jag håller även ögonen öppna i sthlms området

det tackar jag för. Ska kontakta dom, bilen syns verkligen så det kanske är någon som har sett det. Tack för tipset! kommer du på nåt mer så kontakta mej gärna.

mvh

Jockefors
8 oktober 2011 · 961 Inlägg

ska kika efter vägen imorrn då ja ska mot sthlm

Pure DieselPower
ejon_850
8 oktober 2011 · 878 Inlägg

ögat står öppet runt i göteborg om den skulle röras hitåt

All The best
MVH
Jonas .L
Surfaren
8 oktober 2011 · 167 Inlägg

Beklagar. sad
Tyvärr är det nog bara att finna sig i att den är borta. När min blev stulen nöjde sig herr polis med att skriva en anmälan och sen var det inte mer med det. Tog ett par dar innan "stulen"-flaggningen dök upp i bilregistret. Den var ändå gul så den syntes lång väg. Fick en känsla av att polisen lagt sig platt på marken och gett upp denna typ av brott.

Hope for the best, plan for the worst...

BKRacing
8 oktober 2011 · 204 Inlägg

Håller koll på sydsidan, är även mkt i nynäshamn så kan ta mig en extra koll runt hamnen

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."
MrDegis Ingen fast bostadsort
9 oktober 2011 · 54 Inlägg

Fy fan vad tråkigt hmm Håller ögon och öron öppna i Saltsjöbaden/Nacka!

Elin46
9 oktober 2011 · 84 Inlägg

MrDegis skrev:
Fy fan vad tråkigt hmm Håller ögon och öron öppna i Saltsjöbaden/Nacka!

tack snälla!

Elin46
9 oktober 2011 · 84 Inlägg

Sanctum skrev:
Håller koll på sydsidan, är även mkt i nynäshamn så kan ta mig en extra koll runt hamnen

kan tydligen vara en del sånt här i söderort, tack så mycket! mvh

Elin46
9 oktober 2011 · 84 Inlägg

Surfaren skrev:
Beklagar. sad
Tyvärr är det nog bara att finna sig i att den är borta. När min blev stulen nöjde sig herr polis med att skriva en anmälan och sen var det inte mer med det. Tog ett par dar innan "stulen"-flaggningen dök upp i bilregistret. Den var ändå gul så den syntes lång väg. Fick en känsla av att polisen lagt sig platt på marken och gett upp denna typ av brott.

Hope for the best, plan for the worst...

jag anmälde den stulen i fredags och samma dag stog den som efterlyst, men som du säger, dom gör nog inte spec. mycket åt det. kanske om dom skulle möta den på vägen men det kommer ju aldrig ske. tyvärr....

Svanb3rg
9 oktober 2011 · 187 Inlägg

Beklagar verkligen,undrar varför dom inte tar upp detta med stulna RS:or på Efterlyst i tv? Har ju försvunnit flera st bara här på garaget!! Dom tar ju upp nån sunkig båt ibland,då borde detta vara mer intressant...

Never underestimate the power of stupid people in large groups...
Volkswagen Passat 3,2 FSI 4-Motion DSG "The Nitrous Express" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang