Bilmotor i traktor?

iswal
14 oktober 2011 · 681 Inlägg

Säkert, men inte något som är aktuellt.
Vi får ju tag på toppar rätt enkelt, men vissa har en annan bokstav efter numret, och det är det jag undrar vad det betyder

davel
14 oktober 2011 · 347 Inlägg

Vad är det för traktor? Har själv en BM T25a som originalmotorn beteer sig lite udda i samt att den är rätt klen på våra backiga vägar. Hade inte varit fel att trycka i en annan motor i den...

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
iswal
14 oktober 2011 · 681 Inlägg

davel skrev:
Vad är det för traktor? Har själv en BM T25a som originalmotorn beteer sig lite udda i samt att den är rätt klen på våra backiga vägar. Hade inte varit fel att trycka i en annan motor i den...

Har du läst tidigare inlägg?
Är ju en passat 1.6d motor i den

offfroad Män med stil kör dieselbil
12 november 2011 · 595 Inlägg

ja jag skulle rekomendera eftermarknad kylare + 1-2 elfläktar på, borde klara av att kyla en liten bilmotor
(har en måttligt stor kylare med 2st elfläktar monterade från en ford sierra här hemma , pm än du är intresserad)

sedan är det också var ska du ha traktorn till, ploga snö i vinter så behöver man inte gå overkill med utgifterna på traktorn
men ska du göra riktig arbete med traktorn så är de en annan historia
jag plojjde nyligen och då kör man en traktor disel på nästan maxeffekt i flera timmar i streck i ca 10km/h, temperatur mätaren var som fastlimmat på perfekt temperatur,
det finns säker en anledning till att traktormotorer varvstoppar knappt 1/3 som vanliga bilar gör, en traktor förväntas att användas till 100% motoreffekt i långa sträckor,  medans en bil :upp med farten och sedan ecodriving..

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a
davel
13 november 2011 · 347 Inlägg

iswal skrev:

davel skrev:
Vad är det för traktor? Har själv en BM T25a som originalmotorn beteer sig lite udda i samt att den är rätt klen på våra backiga vägar. Hade inte varit fel att trycka i en annan motor i den...

Har du läst tidigare inlägg?
Är ju en passat 1.6d motor i den

Om du nu läser det meddelandet jag skrev så var det en fråga om vad det var för traktor... Om det nu är så att det är en volvo BM-traktor så kanske det ger mig en hint om att det funkar bra med en passat 1.6d motor

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
iswal
14 november 2011 · 681 Inlägg

Just nu ligger allt på is...har tagit bort gamla motorn och ska lägg i en annan nu. Så får meddela senare hur det ligger till

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang