1818
Sök

Ang val av felkodsläsare, hjälp?

62 Inlägg
10 oktober 2011
Trådstartare
http://www.teknikproffset.se/BIL/Bildia … AN-BUS.htm

eller

http://www.24.se/avancerad-obd2-vwaudi- … c-227.aspx

Är dessa två jag kikat mer ingående på. Vad jag förstår så har inte vag405 livefeed men det har den från 24, som jag tolkar det? Kom gärna med åsikter, tankar kring vad ni tycker och har för erfarenheter.

Bilen som skall testas är en skoda fabia-02 1,4 mpi. Vill få ut bästa, mesta möjliga information.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 oktober 2011
Fick ut allt jag behövde med min VAG405 från en Fabia - 02. Läser man produktbeskrivningen så ska den bara funka på VAG bilar mellan år 1990-2000 men har då lyckats på nyare bilar än så.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

62 Inlägg
10 oktober 2011
Trådstartare
Men vag405 visar inte livefed va?
Livefeed data ger bland annat information om motorns varvtal, aktuellt laddtryck, kylvätske temp, bränsletryck + övrigt bränslesystem, lufttemperatur vid insug+Lmm, intagningsluftens mängd och temperatur , lamdbdasond (O2) sensorer, spänning och värden associerat med mängden bränsle och luftmängd , flöden,tryck och sensorer i bränslesystemet Mm samt statuskontroll för lambdasond , katalysator och avgasvärde.

Följer de med någon programvara så du kan göra en djupare analys via datorn?

Annars skulle de vara intressant och veta skillnaden på dessa två smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 oktober 2011
miiicke90 skrev:
Men vag405 visar inte livefed va?
Livefeed data ger bland annat information om motorns varvtal, aktuellt laddtryck, kylvätske temp, bränsletryck + övrigt bränslesystem, lufttemperatur vid insug+Lmm, intagningsluftens mängd och temperatur , lamdbdasond (O2) sensorer, spänning och värden associerat med mängden bränsle och luftmängd , flöden,tryck och sensorer i bränslesystemet Mm samt statuskontroll för lambdasond , katalysator och avgasvärde.

Följer de med någon programvara så du kan göra en djupare analys via datorn?

Annars skulle de vara intressant och veta skillnaden på dessa två smile

Okay, nej det gör den ju inte, är ju en billig sak för att läsa ut och radera felkoder samt serviceindikering.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
10 oktober 2011
http://www.droidstuff.se/index.php?page … p;Itemid=1

tror denna ger live feed  fast då måste man ha en android mobil smile

62 Inlägg
11 oktober 2011
Trådstartare
det blev en vag405 till slut hoppas på att jag blir nöjd smile Har nå krångel med startspärren. Ibland så blinkar lampan som indikerar för startspärr och bilen startar inte fören jag vrider av och på nyckeln. Vag405 ska tydligen kunna läsa av startspärr osv smile

62 Inlägg
12 oktober 2011
Trådstartare
Har en vag405 felkodsläsare. Det står i manualen att man inte ska ha bilen igång utan bara tänningen påslagan men när man gör ett readiness test så missar failar han ju på lambdan osv. så tycker endå att man borde ha bilen igång för att den ska kunna se smile Samt så kan man i menyn välja 1) vw/audi test elleler 2) obd/eobd vad är skillnaden mellan dessa? har en skoda fabia 02.  Manualen finns http://www.auteltech.com/pdf/VAG405_Manual_EN.pdf

sedan är de vissa test som de står link error tex auto brakes, cen elect, auto trans osv smile varför?

62 Inlägg
16 oktober 2011
Trådstartare
vag405 maxscan felkodsläsare skall tydligen inte kopplas till datorn via usb då enheten kan förstöras och bli obrukbar. Hörde någon som råkade ut för det. Tycker de låter knas att den ska pajja för att man kopplar enheten till usb via datorn!?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 oktober 2011
miiicke90 skrev:
vag405 maxscan felkodsläsare skall tydligen inte kopplas till datorn via usb då enheten kan förstöras och bli obrukbar. Hörde någon som råkade ut för det. Tycker de låter knas att den ska pajja för att man kopplar enheten till usb via datorn!?

Nä det låter konstigt.

Mvh Tommy

62 Inlägg
16 oktober 2011
Trådstartare
mmm tycker jag å smile ska ju inte förstöras enheten
Senast redigerat av miiicke90 (16 oktober 2011)

Sök