Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 588 Inlägg
1 april 2014
fint lass med delar, klarar ni er ifrån tull mm på sånt som lastas i bil eller ? har hört att dom börjat kolla på sånt här i Sverige nu så det är är svårt att ta med extra utan tull?
fint lass med delar, klarar ni er ifrån tull mm på sånt som lastas i bil eller ? har hört att dom börjat kolla på sånt här i Sverige nu så det är är svårt att ta med extra utan tull?
Dom har blivit svårare här också, men det kom en hel kontainer till samma importör, så det gick fint
Stötdämparna är ett kapitel för sig. Dagens stötdämpare är betydligt hårdare än de var på amerikanska bilar förr. Om man ser på 60, 70-tals filmer från USA så ser man hur mjuk fjädringen ska vara.
När bilarna bromsar in vid någon trottoarkant eller i något gathörn Då ska bilen niga så mycket så halva framhjulet åker upp i framskärmen
Dessa nya stötdämpare var de mjukaste som fanns, men de är ändå för hårda, men de får duga
Eftersom hela framvagnen är demonterad, så behövs ett hjälpmedel för att få bilen flyttad. Den ska ju ut på blästring så småningom.
Tänkte bygga en båttrailer en gång och fixade ihop en bakaxel. Drog ut drivaxlarna ur någon gammal bakaxel och svesade naven på ett grovt rör. Detta visade fungera riktigt dåligt då det inte fanns något inne i mitten av röret som kunde lagra upp drivaxlarnas ändor. Navet är nu bara lagrat i yttre ändan av röret. Det gör att hjulen kastar 5 centimeter från sida till sida. Inget att dra båtar med, men kanske här skulle det passa
Sagt och gjort, jag hämtar några M16 bultar som skruvas i främe tvärbalken på ramen och så svetsas ett litet fackverk i det och i nämda axel
Så börjar det se ut, ingen skönhet precis, med det kommer att uppfylla sin funktion
Jag gör fackverket gasnka högt, så är det lättare att jobba med bilen sen
Mellan takplåten och ramen åt framrutan finns en kittfog, som det krupit lite rost bakom. Jag skrapar bort det gamla kittet med hjälp av en kniv och slipar så gott det går.
Här kommer det att behövas blästras
Kanten runt bakrutan var jättefräsch, som ni kanske minns