man undrar, här på bild ser det ganska bra ut men i verkligenheten är det långt från bra
Blir inte bättre om man inte klär av dörrskinnet, riktar in dörrstommen, riktar dörrskinn & klär på dörren igen. Och de e inget enkelt jobb.
Nää, men det skulle kanske va en idé...
Nää jag bara skojar Det får duga så här. Bilen behöver ju bli klar någon gång också
Men som en svensk Corvette-renoverare sa en gång efter att hans Corvette fått den högsta utmärkelsen inom svenska Corvette-klubben och Bilsports reporter frågar om han nu anser han har den perfekta Corvetten.
Då säger denna man "Det finns inga perfekta bilar"
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 589 Inlägg
15 juni 2014
JohnWayne skrev:
Lygdman skrev:
Det ser kanon ut, önskar jag fick till mina dörrar så där bra på 56an..
Jag tror bilerna ljuger, detser inte så bra ut i verkligeheten.
Hur passade huven på din -59:a? Det verkar som om det kommer att bli problem där
är huven för lång/bred/smal ? det ska vara störe springor än man vill ha på de flesta amerikanare, tex på nästan alla chev 55or så tar fönsterkarmen i framkant på dörren nästan i A-stolpen & ändå har du stor springa mellan dörr&skärm.
På 59an passade den bra 5-6mm glipa överallt förutom fram i vid lysena där fick jag aldrig till den helt. Sen stämde inte höjden helt hundra mellan huv och framskärmarna..
Det ser kanon ut, önskar jag fick till mina dörrar så där bra på 56an..
Jag tror bilerna ljuger, detser inte så bra ut i verkligeheten.
Hur passade huven på din -59:a? Det verkar som om det kommer att bli problem där
är huven för lång/bred/smal ? det ska vara störe springor än man vill ha på de flesta amerikanare, tex på nästan alla chev 55or så tar fönsterkarmen i framkant på dörren nästan i A-stolpen & ändå har du stor springa mellan dörr&skärm.
Jag har lite samma problem, men mina fönsterkarmar är lösa, så de går att justera bakåt.
På 59an passade den bra 5-6mm glipa överallt förutom fram i vid lysena där fick jag aldrig till den helt. Sen stämde inte höjden helt hundra mellan huv och framskärmarna..
Problemet med huven är att den är 1 centimeter för hög. Springorna i bakkanten är bra men ju längre fram man kommer destu större blir springorna. Där huven börjar slutta ned mot grillen är springan 2 centimeter
Däremot så tar nästan huven i framskärmarna längst ned mot grillen.
det här med att passa in dörrar mm. är ju inte det lättast/roligaste!
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Är snart i samma procedur med min bil. Hade också samma problem första gången allt skulle passas in, det blev inte bra förrän bilen var som den skulle. Dvs stod på alla hjulen och skärmar och huv hade fått "återanpassa" sig till att vara monterade ett tag. Allt hade liksom hängt ut sig och tappat form. Kanske är samma med dina grejer?
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 589 Inlägg
18 juni 2014
Du har nog häng på nån pryl som föregående skrev. Låt allt ta sin tid & börja inte kapa&justera ännu mer nu. På bilden rakt framifrån ser skärmarna ut att sitta fel?