Precis,vet inte hur många ggr ja torka bort kladdiga fingrar från lång listerna på sidorna,sålde den o la pengarna på ett till hus,en annan form av pensions försäkring,hehe
Buicken va Laurel Mist.rosa metallic.....stått 22 år på en bilfirma i Canada,så den hade endast gått 55oo mil när ja hade den...sen sålde ja den till Åre i norr..finns en bild på den på Gräns usa bilar,klicka på sålda bilar så ser men en rosa limited 58......tråkig bil o äga...
Jag förstår det, man vågar inte fylla upp den med kompisar och pilsner precis
Limited cabbar är väl så långt från pilsnerbilar man kan komma
Precis,vet inte hur många ggr ja torka bort kladdiga fingrar från lång listerna på sidorna,sålde den o la pengarna på ett till hus,en annan form av pensions försäkring,hehe
Vi parta redigt i Limiteden med,hehe men Mercuryn e ju mer användar vänlig.när den blir klar...saknar nu förardörr o v skärm,sen e karossen komplett,men de finns delar så de lugnt...
Buicken va Laurel Mist.rosa metallic.....stått 22 år på en bilfirma i Canada,så den hade endast gått 55oo mil när ja hade den...sen sålde ja den till Åre i norr..finns en bild på den på Gräns usa bilar,klicka på sålda bilar så ser men en rosa limited 58......tråkig bil o äga...
Det är skillnad på pilsnerbil och raggarbil Pilsnerbil är en underkategori i släktet raggarbilar. Pilsnerbil för mig en bil som oftast är rollad mattsvart med alla vertikala ytor inhoppade. Inredningen ofta bestående av teddy i leopard eller zebra. Inte sällan silvertejp som fästmedel. Doften av gammal fjortisspya och vanilj Wunderbaum brukar ofta vara standard.
En Buick Limited är en riktig raggarbil men i riktigt fint skick så förstår jag att man vill bibehålla det skicket med tanke på att det finns ett visst, sällan blygsamt, kapital i bilen.
Vi parta redigt i Limiteden med,hehe men Mercuryn e ju mer användar vänlig.när den blir klar...saknar nu förardörr o v skärm,sen e karossen komplett,men de finns delar så de lugnt...
Ni parta i Limiteden
Jag som aldrig ens sett en Limited cab. En fin 4-dörrars ht finns här i nejden, och på Forssa Pick-nick (Finlands största bilträff) kan man se 2 dörrars ht.
Nå, huvudsaken är att man har skojs med sina leksaker
Det är skillnad på pilsnerbil och raggarbil Pilsnerbil är en underkategori i släktet raggarbilar. Pilsnerbil för mig en bil som oftast är rollad mattsvart med alla vertikala ytor inhoppade. Inredningen ofta bestående av teddy i leopard eller zebra. Inte sällan silvertejp som fästmedel. Doften av gammal fjortisspya och vanilj Wunderbaum brukar ofta vara standard.
En Buick Limited är en riktig raggarbil men i riktigt fint skick så förstår jag att man vill bibehålla det skicket med tanke på att det finns ett visst, sällan blygsamt, kapital i bilen.
Ho ho ho, det var väldigt välformulerat
Här omkring funkar det så, att så fort en vanlig Svensson (eller i detta fall Suomalainen) kommer fram och tittar på bilarna är första frågan...
"Hur mycket drar en sån?" som följs av frågan "Hur mycket kostar den?"
Aldrig de skulle fråga vad årsmodell eller vad motor som sitter i.
Och det gör en lite ledsen, eftersom allt verkar handla om pengar. Och pengar är ju det sista vår hobby går ut på. Sällan en raggare köper en bil för att kunna göra ett klipp på. Han köper en bil att kunna njuta av i många år framåt.
Jag har några diverse delar som skall lämnas på sandblästring, som skall fixas till före.
En av dessa delar är transmissionskåpan. Den är lite rostig på framsidan och skall få ny packning. I Finland kallas dessa packningar för Steffa-tätning, vet inte om ni har samma benämning???
Gammalt packningslim avlägsnas
Utsidan har jag slipat plåtrent
som ni ser är den ganska porig. Detta kommer inte att bli snyggt när det är nylackat
Jag kollar också att den inte är skev
Och knackar ur den gamla steffan som ni så har jag också slipat tätningytorna