Dessa båda plåtar (C-stolparnas dekor) blev förstörda av blästern Dels var de för dåliga att blästra, dels var sodablästern trasig så blästraren "skummade" av dem försiktigt med sand. Tyvärr misslyckades det
Tråkigt! Är dom speciella för just Meteoren eller är det samma på Ford?
De finns endast på Custom 300 serien. Fairlane och Fairlane 500 har lite annorlunda och krommade. Problemet är att dom sällan finns till salu, och när dom är till salu är dom i dåligt skick
Listen passar fint, men hur i hela fridens namn ska man hitta hålen? Jag försöker men en grov nål, det går nätt och jämt att komma igenom den tjocka listen. Och hålet försvinner så fort man drar upp nålen. Nu ska man ha 8 stift fästa, med exakt mellanrum, mellan stiftens ben, och mellan stiften själva
Hängde ni med?
När dessa monterades nya så pressades clipsen genom plåt och gummit på samma gång med ett verktyg som liknar en sån som man häftar ihop papper med fast betydligt kraftigare. Där jag hade samma lösning på min bil använde jag vanliga popnitar i stället. Man får nog göra det bästa av situationen om man vill att det ska sitta kvar också.