Det där är väldigt intressant faktiskt, finlandssvensk historia. Själv är jag 25% västerländsk oljeshejk och 74% snål närking. Den som är bra på huvudräkning ser ju att det bara blir 99% men så är jag ju inte helt hundra heller.
Hur var det med motorn, va den redan i bra maskinellt skick eller skulle den renoveras?
Hohohoho
Men tillräckligt på det klara med att veta att skall mullra under huven
Ja, muller under huven är något jag prisar högt. Men det hör nog till att jag inte är klok om man frågar svensson. När jag första gången rullade ner med Cadillacen på gården, som en stolt 18 åring, så var det första grannen påpekade: den där drar väl mycket bensin? Varpå jag svarade: Ja, men bensin finns på macken och än har det aldrig varit slutsålt när jag varit där. Och med dom orden tyckte grannen att jag borde omyndigförklaras. Död åt priusåkarna...
Hur mycket slippapper har det gått åt under renoveringens gång?
Samma visa överallt. Det första Svensson tänker på är bensinnotan. Barracudan har den egenheten att den slår inte av när man tankat fullt, utan det börjar rinna bensin ur röret.
Sist det hände var det en Svensson som påpekade att det ju kom bensin på marken, varpå jag svarade. "Det gör inget, bensin är ändå så billigt"
Klart jag orkar, retar mig bara att jag inte har hittat det här projektet tidigare, har läst igenom hela tråden nu. Roligt att se att det inte bara är jag som är stollig och ger sig på tokiga projekt. Kan bara lyfta på svetshjälmen och gratulera till ett supersnyggt bygge, fortsätter du så här kommer det bli en utställningsvinnare/Leif
Tusen tack Du måste ha ett jädrans tålamod som orkade plöja genom denna tråd Målet var väldigt högt ställt från början, men jag har nu sänkt ribban lite. Har varken tid, kunskap eller ekonomi att bygga en riktig showwinner, tyvärr
Men jag gör å gott jag kan.
Kommer att följa ditt Cheva-projekt
För mig blir ditt bygge en showwinner, när man vet hur mycket själ som ligger nerlagt på ett fordon så är det en vinnare oavsett märke eller årsmodell. Kul verkar som det får bli ett nytt namn vad det lider
Man tackar Det värmde verkligen. Många har inte en aning om hur mycket tid en totalrenovering tar. Och det är inte objektet i sig som gör det intressant utan hur mycket själ som sätts ned. En superrenoverad Fiat kan vara intressantare att studera än en halvrisig Ferrari
Så sant så sant det finns väldigt många fina bilar man kan skaffa och vinna priser med, men har man en tunn plånbok får man trixa och laga så gott det går, huvudsaken att man vet vad man har och har åstadkommit själv och är nöjd med det:)
Så sant så sant det finns väldigt många fina bilar man kan skaffa och vinna priser med, men har man en tunn plånbok får man trixa och laga så gott det går, huvudsaken att man vet vad man har och har åstadkommit själv och är nöjd med det:)
Exakt. Kunde inte sagt det bättre själv
Håller med jag också. Men våga använda bilen sen också, det är synd om du ska göra ett bra jobb och gömma den i ett garage sen. Ut med bilar på vägarna där de hör hemma!
Klart det ska användas att bara titta på sin skapelse tröttnar man snart på. Kör med min från April till November eftersom vinterbilen är avställd. Ökade bränslekostnader kompenseras med att skatt och försäkring försvinner från vinterbilen. Håller det inte för att användas är det en dålig renovering
Oerhört vilket jobb! Jag är imponerad. (Förut tyckte jag det kändes jobbigt att tänka på att jag behöver byta bromsvätskan på min bil. Nu känns det inte lika tungt.)
Har nu suttit hela kvällen och läst igenom varenda inlägg i tråden, verkligen värt varenda timme det tog! Helt otroligt vilket jobb du lägger ner och vilket öga för detaljer du har. Kommer definitivt att fortsätta följa detta.
Enda problemet med den här tråden är ju att jag själv helt plötsligt känner att jag måste riva ner min Pontiac nu
Exakt. Kunde inte sagt det bättre själv
Håller med jag också. Men våga använda bilen sen också, det är synd om du ska göra ett bra jobb och gömma den i ett garage sen. Ut med bilar på vägarna där de hör hemma!
Det finns många superfina bilar här i Finland som aldrig kommer ut på vägarna, och det är verkligen synd
Klart det ska användas att bara titta på sin skapelse tröttnar man snart på. Kör med min från April till November eftersom vinterbilen är avställd. Ökade bränslekostnader kompenseras med att skatt och försäkring försvinner från vinterbilen. Håller det inte för att användas är det en dålig renovering
Otroligt kaxigt att köra med en så fin bil hela sommaren. Kan bara göra tummen upp
Oerhört vilket jobb! Jag är imponerad. (Förut tyckte jag det kändes jobbigt att tänka på att jag behöver byta bromsvätskan på min bil. Nu känns det inte lika tungt.)
Det blir ju hur fint som helst det där.
Tackar tackar
Jag tycker det är skitjobbigt när bruksbilen krånglar. Har varken tid eller lust att meka med den när Meteoren står i garaget. Det är inte särskilt roligt att erkänna detta, men jag brukar föra bruksbilen till en "riktig" bilverkstad när den krånglar. Så jag vet exakt hur du känner det
Om jag inte hade haft Barracudan att cruisa med på somrarna hade jag aldrig börjat på med ett sådant här stor projekt
Har nu suttit hela kvällen och läst igenom varenda inlägg i tråden, verkligen värt varenda timme det tog! Helt otroligt vilket jobb du lägger ner och vilket öga för detaljer du har. Kommer definitivt att fortsätta följa detta.
Enda problemet med den här tråden är ju att jag själv helt plötsligt känner att jag måste riva ner min Pontiac nu
Jag finner inte ord Men jag lyfter på hatten Att ha gjort allt detta jobb på bilen är ingenting jämfört med att läsa igenom denna tråd