e du säker på att du inte ska ställa ut den på något evenemang?
Tror inte den blir så fin så den platsar bland de S T O R A killarna
Men himla kul att du frågade
Jag vet inte vad ni har för mässor där, på andra sidan halvhavet, men här skulle den platsa helt utmärkt på troligtvis vilken mässa som helst.
Värmande ord
Ni svenska brukar ha hög klass på era renoveringar. Finnarna är väl mer kända för sina råa customs. Men en hel del fina Moparmuskelbils-renoveringar finns här.
Var på en lokal bilträff för några veckor sedan, och det börjar bli hög klass på bilarna här också
Valet av kitt stod mellan Wurth´s och 3M och efter diverse efterforskningar beslöt jag mig för 3M. Dels för att de gånger jag kunnat jämföra 3M mot Wurth, så har jag föredragit 3M.
Dels för att Wurth´s kitt skall torka 5 dygn innan det är överlackeringsbart och 3M´s kitt endast 20 - 30 minuter. Det betyder antagligen att 3M´s kitt inte är helt torrt så kanske färgen biter bättre
Dels hade 3M´s tub betydligt exaktare munstycke. Så det fick bli 3M.
Det ser inte så himla proffsigt ut, men det var rejält slarvigt från fabrik också. Jag antar att man grävde ur stora hinkar och smetade ut rejält med kitt på fabriken.
Jag vågade inte kitta diretk på ren plåt (det ska man aldrig göra) för det kan finnas elaka syror i kittet som kan orsaka rostangrepp.