Som ja förstod de så har haft egen lackfirma förr,,de märks ju att du kan lackera..inget du vill jobba med igen??
Tack tack
Nu är jag anställd på ett metallföretag som lackerare vilket passar mig utmärkt. 7 - 15.30 dagar. 5 dagars arbetsvecka Konstant lön, betald semester. Nää, jag vill inte byta tillbaks
Att ha eget bilmåleri var förknippat med mycket jobb och lite betalt.
Egentligen är jag inte riktigt nöjd med finnishen på lacken. Det syns inte på bilderna men i verkligheten är den ganska så grov i ytan. Jag börjar forska lite i vad detta kan bero på. Jag borde kunna måla bättre. Sprutan är ju ny och av ganska hög kvalité.
Jag kallar in experthjälp av en polare som målat betydligt mera än mig. Han anser också att lacken borde varit blankare. Kanske det är lacken som det beror på. Blandningsförhållandet mellan lack, härdare och förtunning verkar stämma. Börjar kolla priset vad jag gav för lacken.
170 euro för 5 liter + härdare + förtunning. Låter väldigt billigt.
Jag tar kontakt med färgleverantörer och får veta att det finns en bättre, men betydligt dyrare lack att tillgå. Den kostar 80 euro/liter. Då tillkommer pris för härdare och förtunning. Detta är PPG:s egen lack.
Den lack jag använt här var U-Pols lack.
Jag beställer ett liter av den dyrare lacken. Ingen skada är ju skedd. Lacken skall ju ändå mattas ned och lackas en gång till.
Ja,ja vi har ju alla sett att det inte är tillräckligt blankt så nu hoppas vi på den riktiga lacken möjligen kan bli bättre, du är helt enorm, blir bara lite avis /Leif