4279
Sök

Från dröm till verklighet. Renovering av amerikansk 50-talare.

Totalrenovering av Meteor Niagara 300 1959

2 227 836 Visningar
Uppdaterades senast 15 december 2020
10 164 Inlägg
21 november 2015
JohnWayne skrev:
Djo skrev:
Riktig 50 tals färg det där smile

Jepp, en riktig pastellfärg. Nu undrar jag hur en ljus pastell går ihop med en mörk metallic roll

tror det kan bli en riktigt smaskig blandning cool

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

5 071 Inlägg
21 november 2015
Trådstartare
turbo57 skrev:
Ja,ja vi har ju alla sett att det inte är tillräckligt blankt så nu hoppas vi på den riktiga lacken möjligen kan bli bättre, du är helt enorm, blir bara lite avis smilesmile/Leif

Tack tack, men du har fel. I en riktig lackbox och med ett riktigt proffs hade lacken blivit mycket bättre. MEN.... det är ju lite värt att ha fått fixa den själv också smile

2 517 Inlägg
21 november 2015
big_smile Dom hade ju lite konstiga kulörer blandningar på bilarna på 50 talet så detta tror jag blir riktigt smaskigt. tongue

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)

5 071 Inlägg
21 november 2015
Trådstartare
Djo skrev:
JohnWayne skrev:
Djo skrev:
Riktig 50 tals färg det där smile

Jepp, en riktig pastellfärg. Nu undrar jag hur en ljus pastell går ihop med en mörk metallic roll

tror det kan bli en riktigt smaskig blandning cool

När man kollade kulörerna på färgkartan såg det i alla fall väldigt smaskigt ut smile

5 071 Inlägg
21 november 2015
Trådstartare
HG_ skrev:
big_smile Dom hade ju lite konstiga kulörer blandningar på bilarna på 50 talet så detta tror jag blir riktigt smaskigt. tongue

Förhoppningsvis bättre än originalets svart och vitt smile

1 011 Inlägg
21 november 2015
Är det inte därför vi stollar håller på, allting går ju att köpa färdigt men det är ju känslan som är det bästa, jag har gjort det sjäjv och det blev förhoppningsviis som jag vill ha det, men säjer igen du gör ett suveränt jobb smile
JohnWayne skrev:
turbo57 skrev:
Ja,ja vi har ju alla sett att det inte är tillräckligt blankt så nu hoppas vi på den riktiga lacken möjligen kan bli bättre, du är helt enorm, blir bara lite avis smilesmile/Leif

Tack tack, men du har fel. I en riktig lackbox och med ett riktigt proffs hade lacken blivit mycket bättre. MEN.... det är ju lite värt att ha fått fixa den själv också smile

90 Inlägg
21 november 2015
JohnWayne skrev:
turbo57 skrev:

Håller med dig 100%, det är nåt visst med att veta att man gjort allt själv. Håller på med en Edsel och har gjort ungefär samma jobb som du.
Jag vet att om jag hade lämnat in den för lack hade det säkert blivit bättre men att lacka insidan av huven,skuffen och i alla dörrar plus en "tri tone" lack hade det nog kostat bortåt 60 papp.
Håller helt på att det är roligare att ha gjort det själv även om der färdiga resultatet kunde blivit proffsigare.
Ditt jobb är enastående, jag vet hur mycket jobb det ligger bakom. Bra gjort. smile
Magnus

5 071 Inlägg
22 november 2015
Trådstartare
turbo57 skrev:
Är det inte därför vi stollar håller på, allting går ju att köpa färdigt men det är ju känslan som är det bästa, jag har gjort det sjäjv och det blev förhoppningsviis som jag vill ha det, men säjer igen du gör ett suveränt jobb smile
JohnWayne skrev:
turbo57 skrev:

Jag bockar och instämmer big_smile

5 071 Inlägg
22 november 2015
Trådstartare
T-34 skrev:
JohnWayne skrev:
turbo57 skrev:

Håller med dig 100%, det är nåt visst med att veta att man gjort allt själv. Håller på med en Edsel och har gjort ungefär samma jobb som du.
Jag vet att om jag hade lämnat in den för lack hade det säkert blivit bättre men att lacka insidan av huven,skuffen och i alla dörrar plus en "tri tone" lack hade det nog kostat bortåt 60 papp.
Håller helt på att det är roligare att ha gjort det själv även om der färdiga resultatet kunde blivit proffsigare.
Ditt jobb är enastående, jag vet hur mycket jobb det ligger bakom. Bra gjort. smile
Magnus

Tack tack tack:D Kollade just in ditt Edsel-album och måste säga att det är jag som är imponerad. Och trevligt att du valde så snygga kulörer. Den ser ut som ett smycke big_smile

Amatör
488 Inlägg
22 november 2015
https://www1.garaget.org/archive/130/129708/174985/174985-1655164.jpg
Jag tror det kommer bli skitsnyggt med ljusgrön pastell och mörkgrönmetallik, jag fick väldigt mycket positiva kommentarer när jag var på cruisingar med den Gröna jag hade förut..

Gillar det mesta som någon lagt sin själ i...

5 071 Inlägg
24 november 2015
Trådstartare
Lygdman skrev:
http://www1.garaget.org/archive/130/129708/174985/174985-1655164.jpg
Jag tror det kommer bli skitsnyggt med ljusgrön pastell och mörkgrönmetallik, jag fick väldigt mycket positiva kommentarer när jag var på cruisingar med den Gröna jag hade förut..

För den var ju otroligt läcker big_smile

5 071 Inlägg
27 november 2015
Trådstartare
Dags att drapera fenan i guacamole tongue

Först drar jag ett tunt lager, som inte täcker. Andra lagret skall täcka och med det tredje skall det bli blankt. Och så drar jag ett extra så det finns material att slipa i smile

Denna färg fungerar konstigt hmm

När man sprutar den är den väldigt grov, men när den stått någon minut flyter den ihop och blir blank roll roll

Därför är den ett hx...x.vete... att måla sad

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-a594548977c01ad35d1922cebd401e2b.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-71a8fed692b7005d71108ea8147a9b13.jpg

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 597 Inlägg
Baronen
1 434 Inlägg
27 november 2015
Men det blir otroligt läckert!! smile

Elbilar kan dra åt helvete.

5 156 Inlägg
27 november 2015
Låter konstigt men känner ett behov av att slicka på fenan och kolla va den smakar, gissar på päronlikt smile

Grymt jobb!

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

10 164 Inlägg
27 november 2015
Konstigt beteende på färgen hmm

menmen bara den blir bra i slutändan så smile och ja prov slickning av fenan är ju lockande haha. tongue

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

5 071 Inlägg
28 november 2015
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Fint ser det ut iaf :-)

Tackar smile

5 071 Inlägg
28 november 2015
Trådstartare
vEight skrev:
Men det blir otroligt läckert!! smile

Tackar smile

5 071 Inlägg
28 november 2015
Trådstartare
mb_pucken skrev:
Låter konstigt men känner ett behov av att slicka på fenan och kolla va den smakar, gissar på päronlikt smile

Grymt jobb!

Ho ho big_smile

Tackar smile

Päronglass kanske big_smile

5 071 Inlägg
28 november 2015
Trådstartare
Djo skrev:
Konstigt beteende på färgen hmm

menmen bara den blir bra i slutändan så smile och ja prov slickning av fenan är ju lockande haha. tongue

Jag har aldrig märkt detta med Dupont´s färger roll

Allsist så käkar vi upp hela bilen tongue

Sök