T-34 skrev:
Jag vet att om jag hade lämnat in den för lack hade det säkert blivit bättre men att lacka insidan av huven,skuffen och i alla dörrar plus en "tri tone" lack hade det nog
kostat bortåt 60 papp.
Det räcker inte, inte om du skall ha en seriös "proffslackering". En ut/invändig lackering (där man demonterar dörrar,luckor mm) i en o samma kulör av en bil i V70 storlek kostar ca 35' "utan kvitto" hos en duktig lackerare, om denna lackerare finnes på en mindre ort. Samma jobb hos tex
Moses (en av Sveriges bästa lackerare) skulle gå på ca 100' när jag frågade 2014 (han ansåg att bilen skulle slipas plåtren det påverkade säkert priset). En jänkare är ju "något större i regel", o behöver garanterat slipas plåtren då det är rätt troligt att den lackats om nån/några gånger under sina 50 år, dessutom vill man väl justera gamla skador 100% korrekt. Ibland kan man hitta roliga lagningar av tidigare ägare

. Så jag säger en seriös "tri-tone" lackering hos en duktig lackerare (mindre ort!) landar lätt över 60' "utan kvitto". Om man känner lackeraren kan man säkert få ner priset en del, men ett jobb av denna kaliber tar tid, massor av tid, om det skall bli showroom-finish.
Senast redigerat av dawwe (2 januari 2016)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure