Såååå superviktigt är det inte med "superfinish". Normalblank (slät!) lack utan större dammkorn är helt OK. Lägg tjockare med klarkack, då kan man våtslipa o polera upp till extrem spegelglans, helt utan struktur i lacken, om man vill o känner att tiden finns. Alla såna där "showbilar" med extremt glänsande/slät lack är samtliga lackade med flera lager klarlack (många gånger även mellanslipade) innan man mattar ner bilen en sista gång (med typ P2000-P4000) o sedan rubbar, polerar och vaxar lacken tills den är helt perfekt. Kan säg som så att en sån här våtslipning/polering kan ta betydligt längre tid att genomföra än en korrekt proffslackering o givetvis kostar det mer oxå. Men man kan göra allt själv bara man tar det lugnt, slipar man igenom klarlacken så är den panelen körd, bara att börja om igen...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure