Fråga om dubbla batterier bak + ctek laddare

ChriZtoffer GAS democar 2018!
25 oktober 2011 · 8 744 Inlägg

Under "mottaglighet", räknar du då in effektförlust i kablarna också? Det är ju annars ytterligare en detalj som ökar laddningstiden.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Drönirettab
26 oktober 2011 · 21 761 Inlägg

Det är bara batteriernas interna mottaglighet som jag räknar med, men eventuella spänningsförluster i kablarna gör naturligtvis att laddtiden ökar. smile

elitemodd Volvo ägare
26 oktober 2011 · 253 Inlägg

Drönirettab skrev:
Det är bara batteriernas interna mottaglighet som jag räknar med, men eventuella spänningsförluster i kablarna gör naturligtvis att laddtiden ökar. smile

Ja jag har ju dragit 50mm2 mellan batterierna bak,från batteriet fram oxå.Jordkabeln oxå.har även bytt ut till 50mm2 från generatorn till batteriet.

Edit:Fick hem laddaren nu fan den var riktigt fet.smilesmile

JonatanR
26 oktober 2011 · 400 Inlägg

elitemodd skrev:

Drönirettab skrev:
Det är bara batteriernas interna mottaglighet som jag räknar med, men eventuella spänningsförluster i kablarna gör naturligtvis att laddtiden ökar. smile

Ja jag har ju dragit 50mm2 mellan batterierna bak,från batteriet fram oxå.Jordkabeln oxå.har även bytt ut till 50mm2 från generatorn till batteriet.

Edit:Fick hem laddaren nu fan den var riktigt fet.smilesmile

De ser riktigt feta ut smile

finnarna här brukar köra med upp till 8st i en hög bredvid bilen. DET är fett!

ExtraKim Team dBAkuten!
26 oktober 2011 · 3 263 Inlägg

Tror det satt 5st i denna wink
http://www.garaget.org/?car=40769

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten
Ford Escort Express "FleExpressen." (1994)
Austin Mini Estate "Bilstereo byggd med 150m stål." (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang