3703
Sök

D24a tempgivare?

De ska drypa av fett, de e RÄTT!
59 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
#1
Tja min d24 står att den är lagom varm när den inte är körd utan motorn är kall? vilken givare är felet? den på toppen eller någon annan? mvh


Offroad Racing
3 122 Inlägg
25 oktober 2011
#2
Vad händer med mätaren om du kopplar ur kabeln på givaren?

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

2 266 Inlägg
25 oktober 2011
#3
Sitter en bak på toppen mot torpedväggen dryg att komma åt kan vara den som har gett upp har samma fel på min.
Man ser sladden under pumpremmen har jag för mig
Senast redigerat av PMPerformance (25 oktober 2011)

svetsdiff !!!

De ska drypa av fett, de e RÄTT!
59 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
#4
Okej, ska kolla det. sitter det inte en i fram på toppen med som kan ha gett sig? sen lyser en lampa om en behållare äch en fläckt va e det för lampa? mvh


2 266 Inlägg
25 oktober 2011
#5
Jo men de verkar inte ha nåt med instrumentet då, min är urkopplad.
Prövade koppla in den men då vart den hårdstartad som fan

svetsdiff !!!

2 266 Inlägg
25 oktober 2011
#6
http://www.sidhabo.org/div/745_kontrollampor.JPG

Finns den med på denna bild? vet inte riktigt va du menar
Senast redigerat av PMPerformance (25 oktober 2011)

svetsdiff !!!

De ska drypa av fett, de e RÄTT!
59 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
#7
nepp den fanns tyvärr inte med där. Är en behållare med en fläckt brevid, denlampan är det


2 266 Inlägg
26 oktober 2011
#8
hur har du de med kylarvatten då? De är den lampan som varnar för lågt kylarvatten du menar då, sitter en givare i expansionkärlet

svetsdiff !!!

De ska drypa av fett, de e RÄTT!
59 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
#9
Det är inte dåligt med vatten i , är när den är kall och stått ett tag, men efter ca 2 km körnings så släcks lampan igen :S


2 266 Inlägg
26 oktober 2011
#10
Kanske ligger på gränsen så vattnet ökar när du har åkt en stund

svetsdiff !!!

32 Inlägg
26 oktober 2011
#11
provat att löda baksidan på mätarhuset?
min hastighetsmätare ville inte först och sen ville inte kontrollamporna alls, lödningarna såg bra ut tyckte jag men löda till lite på alla och nu fungerar det kalas!


Volvo 200 serien nörd!
12 Inlägg
27 oktober 2011
#12
Den bak på toppen är till för auto glödningen, den känner av tempen och skickar signalen till ett litet relä och är motorn inte för varm skickar det där relät en plus till glödrelät som då startar glödstiften smile

Den sitter under främre vattenanslutningen(övre) den som går till mätarna smile

Den som sitter precis åvenför tråget på pump sidan är oljetrycket smile

Mvh Anders

Varför klaga på d24:an? sköt han, ge den fräscht vatten och olja och ha en förstående fot då är den dej trogen många mil :)
Har extremt mycket volvo 245:i prylar bara höra av sej!

2 266 Inlägg
27 oktober 2011
#13
Är du säker på de? Trodde de var tvärtom då min kan bli envis som fan och få igång om jag kopplar in den främre. har jag den ur ryckt så startar den jämt. fick man lära sig nåt nytt.

svetsdiff !!!

Volvo 200 serien nörd!
12 Inlägg
27 oktober 2011
#14
Jag är mer än helt säker smile
Det du kan testa (för att se fall tempmätaren fungerar) är att lossa den kabel som sitter på givaren strax under främre/övre vattenanslutningen och lägga imot jord,
då skall mätaren sken i topp!

Mvh Anders

Varför klaga på d24:an? sköt han, ge den fräscht vatten och olja och ha en förstående fot då är den dej trogen många mil :)
Har extremt mycket volvo 245:i prylar bara höra av sej!

2 266 Inlägg
27 oktober 2011
#15
volvoyamha skrev:
Jag är mer än helt säker smile
Det du kan testa (för att se fall tempmätaren fungerar) är att lossa den kabel som sitter på givaren strax under främre/övre vattenanslutningen och lägga imot jord,
då skall mätaren sken i topp!

Mvh Anders

Min är trasig med så jag har dubbla mätare en in i kylaren och en ut. Den in ligger mellan 80-90 grader medans den ut inte visar nåt förens man har plågat den en stund. De är effektiv kylning tycker jag.

svetsdiff !!!

Volvo 200 serien nörd!
12 Inlägg
27 oktober 2011
#16
den anslutningen som sitter på samma sida som dieselpumpen är ut,
bakom där sitter termostaten,

Varför klaga på d24:an? sköt han, ge den fräscht vatten och olja och ha en förstående fot då är den dej trogen många mil :)
Har extremt mycket volvo 245:i prylar bara höra av sej!

2 266 Inlägg
27 oktober 2011
#17
Japp vet har givare i båda slangarna närmast blocket har jag

svetsdiff !!!

Volvo 200 serien nörd!
12 Inlägg
27 oktober 2011
#18
Den övre tror jag är in och den nedre är ut....
TOK jävla svår att lufta kylsystemet!!

Varför klaga på d24:an? sköt han, ge den fräscht vatten och olja och ha en förstående fot då är den dej trogen många mil :)
Har extremt mycket volvo 245:i prylar bara höra av sej!

2 266 Inlägg
27 oktober 2011
#19
volvoyamha skrev:
Den övre tror jag är in och den nedre är ut....
TOK jävla svår att lufta kylsystemet!!

Nja inte så svår att lufta bara lossa slangen på köldstarten sen ha motorn igång tills de kommer vatten samt ha fullt i expansionskärlet, men de stämmer som du säger med slangarna.

svetsdiff !!!

Volvo 200 serien nörd!
12 Inlägg
27 oktober 2011
#20
Ajemän, smile
Jag har fått modda in en bensin kylare...
Lite muppigt men det gick..

Varför klaga på d24:an? sköt han, ge den fräscht vatten och olja och ha en förstående fot då är den dej trogen många mil :)
Har extremt mycket volvo 245:i prylar bara höra av sej!


Sök