Köpt bil som jag ångrar! Har ni gjort liknande?

Hoffmeister2
30 oktober 2011 · 467 Inlägg

Tja.

Skapade en köpråd tråd angående en bmw 523 e39 för en vecka sedan.

Anledningen var för att jag tänkte byta bil från min s60 till en e39. Tyckte att det kunde vara kul på vintern som kommer .
Sagt och gjort så hittade jag en 523 i fint skick som jag provkörde osv.
Tyckte den var lite obekvämare än min s60, och lite klumpigare. Men iaf så var jag där och köpte den igår. Men sen när jag låg och körde hem den igår fick jag lixom panikångest över att jag faktiskt köpt en bil som i mitt tycke är sämre än s60in.

Så nu nyss var jag tvungen att plocka bort s60in från blocket. Kommer att sälja bmwn istället..
Hahaha fan va dum man e.. Köper en bil och sen säljer den direkt. Hoppas bara jag får den såld!

Någon som gjort något liknande? Jag fick seriöst separationsångest från min fina s60. Fattar inte varför jag skulle få för mig att byta till en e39.. Så nu står man med 2 bilar.. hahaha fan va störd man e

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
30 oktober 2011 · 3 404 Inlägg

Nja inget jag ångrade direkt efter men nu i efterhand så kan man väll ångra ett köpa iaf. Shit happens och hoppas du inte går lika mkt back som en annan tongue

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
bushmyra
30 oktober 2011 · 782 Inlägg

kanske inte just  en bil men impulsköp har jag ångrat många gånger oftast i slutet av månaden när man käkar nudlar 3 gånger om dan he he ..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..
Audi A4 avant TS 1.8t "Stereobilen" (2004)
Volvo 745 "Epan" (1990)
Bosse-buss
30 oktober 2011 · 210 Inlägg

De två gånger jag köpt sprillans nya bilar har jag fått ångest efter en veckas ägande. Inte för att jag vantrivts med bilarna som sådana men banklånen för en ny bil har inte varit värt nybilskänslan. Inga problem att betala varje månad men vetskapen om att en billigare begbil av samma typ med 5 000 - 10 000 mil på mätatren är lika bra med tanke på det mycket lägre inköpspriset gnagde hela tiden i mig. Körde 4 000 mil med den ena men bara 900 mil med den andra. Sedan dess har jag aldrig köpt en ny bil.

Jag känner inte heller att jag (som inte har tummen mitt i näven) vill hålla på att vara bunden med att behöva betala servicar och sånt för att garantin ska gälla.

Nu trivs jag med min nyinköpta, väl inkörda, bastanta Saab 9000 som vinterbil! Det är kul att småpilla lite med bagagerumslås och sånt på en bil för 5 000 kr och 31 800 mil på mätaren! smile

Senast redigerat av Bosse-buss (30 oktober 2011)

Bosse-buss
30 oktober 2011 · 210 Inlägg

Hoffmeister2 skrev:
Tja.
Hahaha fan va dum man e.. Köper en bil och sen säljer den direkt. Hoppas bara jag får den såld!

Någon som gjort något liknande? Jag fick seriöst separationsångest från min fina s60. Fattar inte varför jag skulle få för mig att byta till en e39.. Så nu står man med 2 bilar.. hahaha fan va störd man e

Störd skulle jag inte säga. Kanske påverkad av andra med BMW och deras lovsång över bilmärket... ? smile

mr_green
30 oktober 2011 · 847 Inlägg

Köpt många bilar som jag ångrar. Fast det värsta jag gjort var att sälja Skodan jag äntligen äger igen. Ångrade mig redan innan papprena skrevs och sa till köparen att jag ångrat mig. Skulle jag inte gjort märkte jag. Vart till att sälja ändå. Fast nu tre år senare är den äntligen tillbaka ;-)

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
Hoffmeister2
31 oktober 2011 · 467 Inlägg

Frågan är om det blir svårt att sälja en bil man precis köpt? Folk kanske tror att nåt e fel med bilen eftersom man lägger ut den direkt igen..

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Bojjann
31 oktober 2011 · 474 Inlägg

Det jag kollar upp innan jag köper en bil är hur många ägare den har haft och hur länge nuvarande ägare har haft den. Märker man att nuvarande ägaren har precis köpt den så backar jag.. Men det är ju av ren reflex..

Lycka till med säljandet iaf!smile

BMW E34 540 (1994)
Aero T16
31 oktober 2011 · 1 327 Inlägg

Jag har gjort samma misstag med några bilar.

Gör en seriös annons och lägg ut den igen. Samma pris som tidigare ägares annons.

Var beredd att förlora nån tusenlapp men i det stora hela så spelar det ju inte jättestor roll om man inte vill ha kvar bilen.

Rquired Allmänt envis
31 oktober 2011 · 12 512 Inlägg

Ett tips är att behålla bilen ett litet tag och försöka bilda sig en andra uppfattning om bilen, ett annat att vara ärlig om varför du säljer den (Utan att för den sakens skull skriva ner den, inget köper något som framställs i dålig dager!) och att du tar eventuell förlust: Det blir oftast billigare att ta någon tusenlapp i förlust än att äga bilen några månader till. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
xorox_88 Smack that ass!!
31 oktober 2011 · 2 953 Inlägg

tog inte många minuter innan jag ångrade mitt köp av 242an som jag har. va väll mkt ångest över att jag köpte den för å ersätta audin som börjar säga upp sig. sen vare verkligen ett impuls köp

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Peter_5565
31 oktober 2011 · 326 Inlägg

Lustigt nog så köpte jag också en E39 523 förra sommaren, och ångrade mig nåt så jävligt. Ville egentligen ha en 540, men det var omöjligt att hitta en som inte var nerkörd, så jag köpte en 523 bara för att jag lovat bort min Cittra till en kompis.
Det var några sömnlösa nätter (faktiskt en hel månad) kan jag säga, innan jag till slut sålde Cittran och bestämde mig för att köra med BMW:n ett tag.
Det blev en riktigt bra bil med tiden efter att jag fått byta lite bussningar och ventilkåpspackningen. Jag trivdes riktigt bra med den, så länge jag hade den kvar.
En kompis har den nu, och det är en ren fröjd att åka i den. En underbar bil.....fast min 540 som jag till slut hittade är bättre..

Senast redigerat av Peter_5565 (31 oktober 2011)

Hoffmeister2
31 oktober 2011 · 467 Inlägg

Peter_5565 skrev:
Lustigt nog så köpte jag också en E39 523 förra sommaren, och ångrade mig nåt så jävligt. Ville egentligen ha en 540, men det var omöjligt att hitta en som inte var nerkörd, så jag köpte en 523 bara för att jag lovat bort min Cittra till en kompis.
Det var några sömnlösa nätter (faktiskt en hel månad) kan jag säga, innan jag till slut sålde Cittran och bestämde mig för att köra med BMW:n ett tag.
Det blev en riktigt bra bil med tiden efter att jag fått byta lite bussningar och ventilkåpspackningen. Jag trivdes riktigt bra med den, så länge jag hade den kvar.
En kompis har den nu, och det är en ren fröjd att åka i den. En underbar bil.....fast min 540 som jag till slut hittade är bättre..

Haha skönt sammanträffande!
Men nu äre så att jag kommer inte att vänja mig. Sitter bättre i s60in, den känns smidigare i trafiken, och den är snyggare. Dessutom tycker jag att bmw har sämre körkänsla overall än vad s60in har..
Nu undrar ni säkert varför jag köpte den överhuvudtaget.. Och det undrar fan jag oxå hahaha... Ren impuls. Tänkte det kunde vara kul med en bakhjulsdriven bil nu i vinter.. Men njaej. Isf får det bli en billig 740 att ha som andra bil. S60in behåller jag!

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
P-H-G Utbildad proffsamatör
2 november 2011 · 782 Inlägg

Köpte en Mitsu Galant GLSi från 88 för 5k med full tank och nya vinterdäck. Lite oroande smile

Fick byta topp och rensa kylare och hålla på till en kostnad av 10 tusen efter typ 500 mil. Snacka om att man ångrade det köpet. Inte stora pengar i bilsammanhang men ändå.

Andromeda Rumpmas
2 november 2011 · 3 860 Inlägg

Ajdå, det är nog ingen rolig sits om du måste sälja bilen istället för att behålla den över vintern som vinterbil hmm

Det är nog många som tackar för sig när de upptäcker att du nyss skaffat bilen. Du kommer ju liksom aldrig kunna övertyga någon om att det inte är något intermittent fel på bilen även om den går bra under en provkörning.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Hoffmeister2
3 november 2011 · 467 Inlägg

Han jag köpte bilen av gav mig nummret till en annan kille som oxå varit intresserad. Ringde den killen. Han kom o kolla på bilen och sa att han ska ha den! Nu väntar jag bara på ägarpapprena så vi kan göra affär.
Kom överens om samma summa som jag gav!

Flyt

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Freddeponken
3 november 2011 · 663 Inlägg

alla gillar olika=) klart man ångrar bilaffärer, har väl 5 dåliga bilköp på mitt samvete...

Nu glömmer jag denna tråden och går vidare=) haha

Danne_nkpg Lastbilschaufför
3 november 2011 · 257 Inlägg

Alla mina bilar jag har haft har varit dåliga på något sätt men den sämsta var S6:an jag hade..

Inköp: 22.000 kr
Reservdelar för att få den att funka klockrent: 23.000
Såld för 30.000

Fy fan.. Mår dåligt över att tänka på den sad

Senast redigerat av Danne_nkpg (3 november 2011)

Four Rings To Rule Them All
Hoffmeister2
5 november 2011 · 467 Inlägg

Danne_nkpg skrev:
Alla mina bilar jag har haft har varit dåliga på något sätt men den sämsta var S6:an jag hade..

Inköp: 22.000 kr
Reservdelar för att få den att funka klockrent: 23.000
Såld för 30.000

Fy fan.. Mår dåligt över att tänka på den sad

Å fyfan. Jadu det var ingen superaffär.. Sålde du den direkt efter den lagats eller hade du lite nöje av den oxå?

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Putteliten
5 november 2011 · 9 074 Inlägg

Kanske inte ångrar någon bilaffär, men man kan få lite ångest över vad bilar kostat en.
VW Venton jag hade. Inköp 50 000:-
Styling, lack, fälgar, däck, stereo 20 000:-
Rasad dieselpump och startmotor samtidigt som det var dax för kamremsbyte ca 20 000:-
Såld för 32 000:-

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang