bilstereo, mäst för pengarna!

merca_
27 augusti 2006 · 326 Inlägg

tjenare! idag gav min bilstereo upp så nu lär man väll inhandla en ny! tänkte höra om det är någon som har tipps på en bra stereo i prisklassen 2000-3000:- det ska va som rubriken lyder mäst stereo för pengarna! den ska ha separat subb utgång hällst!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!
Palicuse
27 augusti 2006 · 1 129 Inlägg

Vilka märken gillar du mest?

merca_
27 augusti 2006 · 326 Inlägg

hmm har hafft en gammal centrum å en jvc förut! men jag ha inte så stor erfarenhet av olika märken!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!
Palicuse
27 augusti 2006 · 1 129 Inlägg

Ja, du får en rätt schysst pioneer för dom pengarna. Kan möjligen få tag i alpine oxå.

Ronnie.L
27 augusti 2006 · 914 Inlägg

mest cd får du om du köper nakamichi. Deras 300 modell går på 2995.. Visst inte mycket design för pengarna men definitivt en bra spelare.

Phaetoon
27 augusti 2006 · 8 156 Inlägg

http://pioneer.se/se/product_overview.j … _id=25-121

En Pioneer DEH-P5800MP kan man få för kring 2000:-
Lite klassisk design över den och man kan ställa in olika färger på knapparna/displayen

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
yocam
29 augusti 2006 · 9 Inlägg

sv-electronics.com har grymma bilstereos där jag har köpt en del varor.

Rekommenderas starkt!

MOVIEMENT
29 augusti 2006 · 592 Inlägg

Måste låna tråden lite när rubriken var så passande. Vilket stereo är förmånligast med tidskomp, någon sorts EQ och separat subutgång. Har kollat lite på Sonys GT-700, är det något att ha eller finns det något bättre för ungefär samma pris. Skulle inte villja betala mer än 3000kr för den. Begagnad finns ju men är svåra att hitta och säljs ofta nästan genast efter att annonsen har kommit upp.

2much.fi
Accessories for your DSLR
Kortison
29 augusti 2006 · 31 Inlägg

Pioneer 6800 har jag och dom har 3 lågnivåer och allt du behöver för att styra ett bra system smile

2800:- kostar den!

MOVIEMENT
29 augusti 2006 · 592 Inlägg

tack för svaret men jag hittar ingen info om att 6800 har tidskomp?

2much.fi
Accessories for your DSLR
gurenius
29 augusti 2006 · 1 631 Inlägg

Slaktarin skrev:
Måste låna tråden lite när rubriken var så passande. Vilket stereo är förmånligast med tidskomp, någon sorts EQ och separat subutgång. Har kollat lite på Sonys GT-700, är det något att ha eller finns det något bättre för ungefär samma pris. Skulle inte villja betala mer än 3000kr för den. Begagnad finns ju men är svåra att hitta och säljs ofta nästan genast efter att annonsen har kommit upp.

Sonyn är nog det billigaste du hittar med tidskomp. Har inte själv provat den. Normalt så ligger en hyfsad spelare med tidskomp på ca 5.000.

Pioneer 6800 har inte tidskomp vad jag vet, det har däremot 8600.

Finns ett par Alpine 9855 på EMMAs forum till salu.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
merca_
30 augusti 2006 · 326 Inlägg

tack för alla svaren så nu har jag lite å gå på! men fortsätt gärna tipsa!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!
rosaelefjant
30 augusti 2006 · 159 Inlägg

gurenius skrev:

Slaktarin skrev:
Måste låna tråden lite när rubriken var så passande. Vilket stereo är förmånligast med tidskomp, någon sorts EQ och separat subutgång. Har kollat lite på Sonys GT-700, är det något att ha eller finns det något bättre för ungefär samma pris. Skulle inte villja betala mer än 3000kr för den. Begagnad finns ju men är svåra att hitta och säljs ofta nästan genast efter att annonsen har kommit upp.

Sonyn är nog det billigaste du hittar med tidskomp. Har inte själv provat den. Normalt så ligger en hyfsad spelare med tidskomp på ca 5.000.

Pioneer 6800 har inte tidskomp vad jag vet, det har däremot 8600.

Finns ett par Alpine 9855 på EMMAs forum till salu.

Kan man tro att en begagnad 9855 kostar?? är det värt pengarna man spara eller är det bätre att lägga ut dem der extra kronorna på en ny?? big_smile    tycker du??

Kortison
30 augusti 2006 · 31 Inlägg

Slaktarin skrev:
tack för svaret men jag hittar ingen info om att 6800 har tidskomp?

Nej sorry, jag svarade på trådksparens inlägg! My bad!

Theo
30 augusti 2006 · 859 Inlägg

rosaelefjant skrev:

gurenius skrev:

Slaktarin skrev:
Måste låna tråden lite när rubriken var så passande. Vilket stereo är förmånligast med tidskomp, någon sorts EQ och separat subutgång. Har kollat lite på Sonys GT-700, är det något att ha eller finns det något bättre för ungefär samma pris. Skulle inte villja betala mer än 3000kr för den. Begagnad finns ju men är svåra att hitta och säljs ofta nästan genast efter att annonsen har kommit upp.

Sonyn är nog det billigaste du hittar med tidskomp. Har inte själv provat den. Normalt så ligger en hyfsad spelare med tidskomp på ca 5.000.

Pioneer 6800 har inte tidskomp vad jag vet, det har däremot 8600.

Finns ett par Alpine 9855 på EMMAs forum till salu.

Kan man tro att en begagnad 9855 kostar?? är det värt pengarna man spara eller är det bätre att lägga ut dem der extra kronorna på en ny?? big_smile    tycker du??

Det är en stabil maskin, var inte rädd att köpa beggad. Jag tycker det är "värt" att köpa begagnad.

MVH Theo

alexus65
30 augusti 2006 · 152 Inlägg

Denna hade jag slängt ett öga på!


http://mds.se/?artnr=cqc7303

Jag menar inte att du ska köpa på mds men där finns bra med info om spelaren och en bra stor bild.

Insane Base
Mazda 323 (1989)
gurenius
31 augusti 2006 · 1 631 Inlägg

rosaelefjant skrev:
Kan man tro att en begagnad 9855 kostar?? är det värt pengarna man spara eller är det bätre att lägga ut dem der extra kronorna på en ny?? big_smile    tycker du??

Jag köper helst nytt.... Så stor skillnad i pris är det ju ändå inte. Beggad 9855 borde väl gå för 3-4 tusen, dvs ungefär samma som du får en ny 9853 för.

Köper du i butik är det värt pengarna. Beställer du i billigast möjliga internet-butik kan du lika gärna köpa begagnat. IMHO.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
Palicuse
31 augusti 2006 · 1 129 Inlägg

Theo skrev:

rosaelefjant skrev:

gurenius skrev:

Sonyn är nog det billigaste du hittar med tidskomp. Har inte själv provat den. Normalt så ligger en hyfsad spelare med tidskomp på ca 5.000.

Pioneer 6800 har inte tidskomp vad jag vet, det har däremot 8600.

Finns ett par Alpine 9855 på EMMAs forum till salu.

Kan man tro att en begagnad 9855 kostar?? är det värt pengarna man spara eller är det bätre att lägga ut dem der extra kronorna på en ny?? big_smile    tycker du??

Det är en stabil maskin, var inte rädd att köpa beggad. Jag tycker det är "värt" att köpa begagnad.

MVH Theo

Håller med, ibland kan det verkligen vara värt att köpa beggat.

Med det finns en konsumentlag som säger att man inte får nån garanti om man köper nåt beggat även om grejen fortfarande har garanti kvar, om inte nåt företag lr affär ger det.

psittacus
31 augusti 2006 · 533 Inlägg

Om vi ändå är snackar tidskomp och rör oss runt 5000:- så är väl det lika bra att slå till på en Pioneer DEHP88RS.
Ruggigt trevlig huvudenhet som går att hitta i priser från 5100:-.......om man kollar runt och köpslår lite....

Kolla på Pioneers hemsida för fakta..!

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se
BMW 316i (1997)
MOVIEMENT
31 augusti 2006 · 592 Inlägg

alexus65 skrev:
Denna hade jag slängt ett öga på!


http://mds.se/?artnr=cqc7303

Jag menar inte att du ska köpa på mds men där finns bra med info om spelaren och en bra stor bild.

Denna spelare har väl inte heller tidskomp? Men någon sorts Eq hade den.

2much.fi
Accessories for your DSLR
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang