hum svårt att göra roliga uppdateringar när det inte käns som att man får något gjort allt tar sådan tid när man skall göra allt själv vet inte om jag nämt det men hitils har jag haft hjälp i garaget 5 kvällar på hela bygget resten har jag gjort helt på egen han så hoppas ni har översende med att det inte går så fort
i början av veckan plasta jag iaf fast siokjolen men et glömde jag fotta
så här är första lagret spackel på
och idag börja jag med en fin middag tillsamans med min kära (bilen)
sedan vart et mer spacklande tycker det börjar på att arta sig nu
testade Lottas knep med polyester i spacklet hade hade dock för mycket polyester blev svårt att få jämt och torka inte förens dag 2 men satan va hart det blev :p
har tagit bort skärmarna i dörrarna och lagt igen hålen på dem så nu är dem färdiga att kläs gamla mockan borta
hålen igenlagda med en bit klasfiber jag hade låg
ett lager glasfiberspackel
och så ett med finspackel
testade Lottas knep på finspackel med men blandade med mindre polyester och det blev massa bättre
och så har jag hängt på en gammal 20" för att se hur stuket blir å bilen och ja det faller mig i smaken iaf
som ni ser har jag fortfarande fronten i standardhöjd har bara skruvat ner den bak
ni behöver inte vara oroliga det är 7 mm markfrigång på trösklarna lagom för våra svenska vägbulor
Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
polyester i spacklet, hmmm aldrig hört... utveckla gärna
Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig]::.. Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
ja vad säger man gör om och gör rätt blir väll en bra sammanfattning på denna update
håller på att göra mig en ny överdel till fronten för att få bättre passform den första jag gjorde blev inge bra eftersom jag gjöt av den på golvet och inte på bilen så slogden sig lite i formen men lite nybörjar tabbar får man väll ta och så gör jag två flugor på smällen för hade från början tänkt köra med 200sx blinkers fram men efter att ha måttat och kollat så smälter dem in rätt dåligt på bilen så nu blir det orginal uttag för blinkers detta gör även att jag får lite mer former på fronten som innan såg jävligt slät ut
Gelcoat som får ligga tills det blir kladdigt som lim
sedan är det bara att trycka dit glasfiberväven i alla former
efter det penslar man på och lastar som vanligt
har gjort lock på breddningen på bakkofångaren med
så här blev överdelen när jag knäppte ut den ur formen så där ja bara att rita på och kapa bort skiten sedan glömde jag det där med kameran men här är det ihopplastat andra lagret spackel tredje lagret mer än så hinner inte jag med på en dag iaf har pysslat med annat under torktiderna men glömt fota det