Audi 80 2,0E eventuellt köp !

HHult
2 november 2011 · 9 Inlägg

Hejsan har nämligen blivit lite sugen på en audi 80, och har hittat en 92:a 2,0E
någon som har erfarenhet av en sådan och kan berätta lite om den ? kända fel om sådana finns, bränsle förbrukning, mm.

Tack på förhand

Volvo S70 Greyline "Grågga" (1999)
Volvo 244 gl "föbbi" (1984)
Steffert
2 november 2011 · 32 Inlägg

Jag har haft en av årsmodell 93.

Helt okej bil, lite högvarvig på motorvägen dock, runt 3000 varv @ 110 blås.. Dricker 0,7 om man kör relativt snällt. Har man tung fot sticker det upp mot litern, men nästan aldrig över.

Det går i tre liter olja i motorn, vilket är lite snålt tycker jag, så kolla oljan lite då och då. Motorn är inget att klaga på, skottsäker konstruktion som går många mil bara den servas.

Jag köpte en lågmilare som gått 14k mil sen 93. Med tanke på att det var min första bil så körde jag väldigt mycket, och det chockade nog bilen lite, fick byta delar för säkert 10 000kr, allt från dämpare,skivor,bromas,relä,soppapumpar,drivknutar,hjullager,krängningshämmare you name it! Alla slitdelar byttes mellan jämna mellanrum.

så va inte rädd för att satsa på en som gått lite längre, bara den e servad så är det inga problem.

Har du frågor så bara säg till!

HHult
2 november 2011 · 9 Inlägg

Steffert skrev:
Jag har haft en av årsmodell 93.

Helt okej bil, lite högvarvig på motorvägen dock, runt 3000 varv @ 110 blås.. Dricker 0,7 om man kör relativt snällt. Har man tung fot sticker det upp mot litern, men nästan aldrig över.

Det går i tre liter olja i motorn, vilket är lite snålt tycker jag, så kolla oljan lite då och då. Motorn är inget att klaga på, skottsäker konstruktion som går många mil bara den servas.

Jag köpte en lågmilare som gått 14k mil sen 93. Med tanke på att det var min första bil så körde jag väldigt mycket, och det chockade nog bilen lite, fick byta delar för säkert 10 000kr, allt från dämpare,skivor,bromas,relä,soppapumpar,drivknutar,hjullager,krängningshämmare you name it! Alla slitdelar byttes mellan jämna mellanrum.

så va inte rädd för att satsa på en som gått lite längre, bara den e servad så är det inga problem.

Har du frågor så bara säg till!

Tack så jätte mycket för svaret ! big_smile
men du hade en 2,0E eller? den på 114 hk eller nått sånt ?

Volvo S70 Greyline "Grågga" (1999)
Volvo 244 gl "föbbi" (1984)
Steffert
2 november 2011 · 32 Inlägg

HHult skrev:

Steffert skrev:
Jag har haft en av årsmodell 93.

Helt okej bil, lite högvarvig på motorvägen dock, runt 3000 varv @ 110 blås.. Dricker 0,7 om man kör relativt snällt. Har man tung fot sticker det upp mot litern, men nästan aldrig över.

Det går i tre liter olja i motorn, vilket är lite snålt tycker jag, så kolla oljan lite då och då. Motorn är inget att klaga på, skottsäker konstruktion som går många mil bara den servas.

Jag köpte en lågmilare som gått 14k mil sen 93. Med tanke på att det var min första bil så körde jag väldigt mycket, och det chockade nog bilen lite, fick byta delar för säkert 10 000kr, allt från dämpare,skivor,bromas,relä,soppapumpar,drivknutar,hjullager,krängningshämmare you name it! Alla slitdelar byttes mellan jämna mellanrum.

så va inte rädd för att satsa på en som gått lite längre, bara den e servad så är det inga problem.

Har du frågor så bara säg till!

Tack så jätte mycket för svaret ! big_smile
men du hade en 2,0E eller? den på 114 hk eller nått sånt ?

Japp, en 2.0E med 113 hästar, en ganska pigg liten rackare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang