Har du övervägt Citroen DS4? Det är en lite mer ombonad variant av "standardmodellen" C4 och jag tycker att Citroen lyckats väl med att bygga in en känsla av lyx i denna, och den har en omfattande standardutrustning med bland annat massagestolar som ingår. Eftersom du skriver att interiören är viktig tror jag det är en modell du uppskattat?
![http://lucire.com/2010/0830tmp5.jpg]()
En annan fördel med Citroen är att dem är väldigt duktiga på dieselmotorer och jag har upplevt i flera fall att deras motorer verkligen klarar av att hålla sig till uppgiven förbrukning vilket inte alltid är fallet. När jag provkörde nya Ford Focus till exempel krävde den 0.85L/mil körd i Halmstad, Citroen nöjde sig med 0.55L/mil i rusningstrafik i Göteborg och då var det 160hk-varianten jag körde och inte den lilla snåla miljöbilen. Focus hade rullat 300mil, DS4an var helt nyuttagen...
Den är värd en titt, nypriserna ligger visserligen över 200.000:- med frågan är om du behöver välja till så mycket extrautrustning och får du sedan lite rabatt på priset fallet den kanske inom budget?
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.