Hur förbereder du dig för en dag på jobbet?

JofooN Skrap
15 november 2011 · 2 098 Inlägg

Vad är viktigast för dig innan du åker till jobbet? Hur förbereder du dig på morgonen/dagen/kvällen för att du ska må bra på jobbet?


Skulle vara kul och läsa hur andra förbereder sig innan innan jobbet! smile

Senast redigerat av JofooN (15 november 2011)

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
loow Jävel
15 november 2011 · 2 018 Inlägg

Jobbar ju natt så.. Ställer klockan en halvtimme innan jag börjar. Drar på mig kläder o springer ner till bilen. Inget mer än så smile

You got to risk it, to get the biscuit :)
JofooN Skrap
15 november 2011 · 2 098 Inlägg

Plankpojk skrev:
Jobbar ju natt så.. Ställer klockan en halvtimme innan jag börjar. Drar på mig kläder o springer ner till bilen. Inget mer än så smile

Det gör oftast jag också, men sen när man väl ska jobba känner man sig järndöd. Men det är tur att det finns nikotin & kaffe smile

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
pukan2
15 november 2011 · 3 182 Inlägg

gör inget speciellt alls går upp drar på mig blåstället och går till jobbet. fikar vid 09.00 börjar vi 06.30

Tynnerstroem
15 november 2011 · 345 Inlägg

Kvarten innan jag börjar brukar jag ta en kaffe och sätta mig på kontoret, läsa nyheterna på CNN och lyssna på KCGY Country 95.1FM. Sedan är man ready to go!

Germax
15 november 2011 · 12 086 Inlägg

Det är väl det klassiska, en kopp kaffe smile

När jag började 6 satt man ner och tog lugnt första 10 min på dagen, nu när chefen är på plats har man fått hoppa den rutinen tongue

Senast redigerat av JapMax (15 november 2011)

Defeqt
15 november 2011 · 135 Inlägg

Går upp 05,00 kollar data och dricker kaffe till kl 05,50 går ut med hunden sad är tillbaka 06,45 ,(startar bilen om det är allt) Går upp till bostaden och byter om .Åker ganska omgående, börjar 07,00 med att dricka kaffe och tjata sedan våndas jag hela dagen och väntar bara på att få sluta........ Trivs ingevidare där jag är nu men söker nya jobb, men starta eget ligger nog närmast . Jobbar som snickare men är utbildad vvs montör .Är av den ringa åldern av 37 år smile

Merc_ Ät gul snö, de kan vara öl
15 november 2011 · 223 Inlägg

Macka och mjölk sen morgonciggen. Utan det så är hela dagen förstörd tongue

Volvo 855R (1996)
wllle
15 november 2011 · 3 Inlägg

Stadig frukost av den engelska varienten så man orkar vara ute i skogen hela dagen!

DuelBall Seg bôvel
15 november 2011 · 322 Inlägg

Jag är en lat jävel så jag ställer alltid klockan 20 min innan jag måste åka till jobbet.
Och då blir det inte mycket gjort på den tiden, man hinner dra på sig "trasorna", slänga i sig lite flingor, borsta tänderna, därefter raka vägen ut till bilen och iväg med en rivstart. big_smile
Är rutorna då isiga blir det ännu mer stressigt...

LeafBox Lat Perfektionist
15 november 2011 · 6 359 Inlägg

Jag jobbar natt (01:00)

Så jag brukar käka runt tolvslaget.
Slöa i soffan eller framför datorn tills 00:40, då byter man om, sen hoppar jag i bilen och rullar iväg. smile

Såvida det inte snöar och är isigt. Då går jag ut och startar bilen innan jag byter om så det ska bli lättare att skrapa rutorna!

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
MeloveGolf Vw trimmare
15 november 2011 · 2 995 Inlägg

2 Liter kaffe och ssri tongue

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
FordRSC Los geht's, Schumacher
16 november 2011 · 1 510 Inlägg

Ingen som duschar innan jobb? roll

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
LeafBox Lat Perfektionist
16 november 2011 · 6 359 Inlägg

FordRSC skrev:
Ingen som duschar innan jobb? roll

Känns meningslöst när man kommer hem skitig, spara vatten och tid och duscha då istället.
Fast jobbade man på kontor eller liknande så kan jag förstå att man skulle ta sej tid åt det oxå smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
IceEyes Varningar: För många..
16 november 2011 · 2 552 Inlägg

Universitetet för min del, och förberedelserna kan variera lite beroende på vilken tid vi börjar.

Vid tidiga föreläsningar, exempelvis kl 08.00:

Går och lägger mig i god tid kvällen innan, vanligtvis kring kl 23. Vaknar och kliver upp 06:30, fixar till mig och äter en ordentlig frukost ( oftast mackor och fil) för att upprätthålla koncentrationen under föreläsningen. Efter frukosten? Tja, packa med eventuella böcker, anteckningsblock, dator osv. sedan på med vinterjackan, upp på cykeln och därefter trampa iväg till universitetet.

Vid tidiga tentor brukar jag kliva upp ett par minuter tidigare och kvickt skumma igenom det viktigaste en sista gång.

Börjar första föreläsningen senare under dagen är jag oftast vaken längre kvällen innan, och kliver upp senare. Jag är i grund och botten är notorisk sömntuta tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Germax
16 november 2011 · 12 086 Inlägg

FordRSC skrev:
Ingen som duschar innan jobb? roll

Duscha kan man ju göra om det krävs i yrket. Att duscha innan man åker till en industri för att dra på sig skitiga arbetskläder känns väldigt onödigt smile

pukan2
16 november 2011 · 3 182 Inlägg

JapMax skrev:

FordRSC skrev:
Ingen som duschar innan jobb? roll

Duscha kan man ju göra om det krävs i yrket. Att duscha innan man åker till en industri för att dra på sig skitiga arbetskläder känns väldigt onödigt smile

håller helt å hållet med.

twin_cam Smålänning
16 november 2011 · 7 877 Inlägg

Går upp, äter frukost, borstar tänderna, går till jobbet, väl där torkar jag av och sorterar verktygen, dammsuger och ev. skurar golvet så det är riktigt rent när dagens första jobb kommer.

Torkar även av bänkar m.m.
Fyller burkar och sådant och se till att alla förbrukningsvaror räcker hela dagen.

Jag är bilmekaniker.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
lingua
16 november 2011 · 2 271 Inlägg

pukan2 skrev:

JapMax skrev:

FordRSC skrev:
Ingen som duschar innan jobb? roll

Duscha kan man ju göra om det krävs i yrket. Att duscha innan man åker till en industri för att dra på sig skitiga arbetskläder känns väldigt onödigt smile

håller helt å hållet med.

Precis! Eftersom man blir skitig och svettig duschar man efter jobbet, vilket är rätt
mycket fräschare för sängkläderna bla dels sin fru.smile

Annars för mig är det nog som de flesta, dock dricker jag kaffe samt frukost på jobbet.
Behöver nån timme efter jag vaknat innan jag får i mig nåt.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
FordRSC Los geht's, Schumacher
16 november 2011 · 1 510 Inlägg

Så de som inte duschar jobbar i någon lokal kolgruva? wink

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang