Hur förbereder du dig för en dag på jobbet?

Spelis
16 november 2011 · 1 926 Inlägg

Klockan ringar 05.40, snoozar in i det sista (06.20). Drar mig någon minut till.  Yrar ut i köket och stressar i mig en macka, undrar om jag drömmer eller verkligen är vaken.. borstar tänderna, kollar klockan, tänker "FAN inte idag igen..." och stressar ännu mer, drar till jobbet och stämplar in med ca 1 minuts marginal varje morgon..

Ja, jag är morgontrött...

Mattsson_91 Självlärd
16 november 2011 · 3 083 Inlägg

Går upp 06.00, kollar garaget o FB (och det andra vanliga som iaf de flesta gör på morgonen), brer mackor och cyklar till jobbet runt 06.30, tar en kopp kaffe och går igenom vad som ska göras för dagen

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
sleepyoh
16 november 2011 · 1 319 Inlägg

FordRSC skrev:
Så de som inte duschar jobbar i någon lokal kolgruva? wink

Eller har ett fysiskt arbete som innebär lite skit under naglarna? Kul för en bilmekaniker att duscha innan jobbet för att sedan bli oljig överallt under dagen. Då är det tamejfan bättre att duscha på kvällen och sova rent.

OnT: Ibland måste jag åka 07 och ibland kan man åka runt 07.50, oftast 07 dock. Så sätter väckarklockan på 06.30, drar på mig tröja nya kallingar och strumpor, snoozar 30 min i soffan, vaknar 07, stirrar in i väggen 20 minuter för att vakna och sen drar man till garaget och kör iväg mot stan och blir runt 30min sen. winkroll

_----------'
Gronwalls
16 november 2011 · 1 808 Inlägg

Går upp ungefär 30 min innan jag åker till jobbet. Då hämtar man tidningen och går å skiter en sväng.. sen blire frukost = juice och macka, klär på mig och åker

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
Bosse-buss
17 november 2011 · 210 Inlägg

Tänker på jobbet först 1 timme innan jag börjar (alltid på sen eftermiddag). Men då blir det fart på mig, in i duschen och sen på med jobbkläderna. Fixar något att ha med mig att äta och 37 min innan jobbet börjar borstar jag tänderna och 35 min innan jag börjar kör jag 3,6 mil till jobbet.

olsson_forlife
17 november 2011 · 51 Inlägg

Klockan ringer...
funderar på att gå upp, ångrar mig 20 gånger och ställer om klockan lika många tongue
Är det vinter går jag rätt ut och sätter igång bilen, piggnar till och blir ännu en gång förvånad över att det är 20- och hoppas att ingen kör förbi och ser mig ute i kallingarna big_smile
Äter och byter om på 10 min och sen kör man till jobbet i en varmbil och man slapp skrapa rutorna tongue

Toyota Supra MKIV "Singel" (1993)
ChrilleBille Drar breställ genom McDriven
19 november 2011 · 228 Inlägg

Har snooz på telefon från 20 i 5 på morgonen.. Går för de mesta upp typ tio - kvart över 6.
Är för lat för o äta nått så ja går bara upp, drar på mig kläder o åker mina 1,5mil till jobbet tongue
Väl där så byter ja om, går ner o dricker kaffe o tjötar med mina arbetskamrater tills klockan slår 7. smile

Är bilmek.

No dice !
Lemon
19 november 2011 · 23 Inlägg

Börjar kl 09.00, vaknar runt 08.00, väcker barnen, dushar, byter om, iväg till dagis, tar en kopp kaffe vid 09.00 och om jag har tid så hinner man kolla aftonbladet på jobbet. (Jobbar som bilförsäljare)

tommy1993
28 november 2011 · 210 Inlägg

tar en runk sen är jag pigg hela dagen .

guwib
29 november 2011 · 624 Inlägg

kl ringer 05:40.,kräks i själen över att jag måste gå ytterligare en arbetsdag till mötes. smyger upp för att inte väcka min tjej&vovven i sängen, klär på mig nya kläder som jag lagt fram sen kvällen innan,borstar tänderna,tvättar av fejan & går och kollar ute tempen..smyger in och pussar på mina tjejer som fortfarande halvsover/sover.drar ut till bilen och påbörjar min 9mila resa till jobbet, uppdelat på 3mil rally med massa omkörningar i hastigheter väl över det rekomenderade,följt av rest del normal motorvägskörning med sista etappen,hetsig fulkörning för att  slippa stå i kö...blir en del bussfil etc..( ja, jag är lite bättre&viktigare än alla andra )

kommer fram till jobbet 10 min innan vi börjar, käkar frukost där & vaknar till i en timme innan jag börjar med dagens slavande!


åker jag från lägenheten i stan går jag upp kl 6 käkar frukost och duschar. går ner i garaget,kollar till bmm´n och hoppar upp på min trimmade scooter som jag köpt från en kollega för en 500dring.bränner till jobbet på 10min sen fikar vi bort en timme innan vi börjar=)

who´s the man?
Bjork OEM <3
30 november 2011 · 6 957 Inlägg

Klockan ringer för det mesta 04.30, upp och hoppa.

Klär på mig, borstar tänderna, packar ner maten som ska med och iväg.
Har ca 3 mil till jobbet och är framme runt 05.00 (börjar 05.40) stämplar in, byter
om, in med maten i kylskåpet.

Ner till maskineriet, kollar till trucken (som jag kör hela dagarna) gör iordning
div. utrustning inne, kring 05.30 fixar jag kaffe till mig och dom andra..sen startar vi igång
vid 05.40 tillsammans med en köpp kaffe i näven, sen är det bara hoppas allt flyter på bra i 12 timmar!

OEM <3
gutfucker Norrlänning
1 december 2011 · 643 Inlägg

Fixa ett gäng matlådor samt packar dagen innan.

Vaknar, käkar frukost, packar matlådor i en kylbag, tar med grejorna till bilen, kör 65mil, och brukar komma till jobbet ca 12h innan jag börjar.

Måste låta underbart wink

gutfucker Norrlänning
1 december 2011 · 643 Inlägg

Jobbar söder om stockholm, som sambandsoperatör åt försvarsmakten. (bor i östersund)

gutfucker Norrlänning
1 december 2011 · 643 Inlägg

jobbar 4dagar, ledig 6. skiftarbete osv så jag gör ca 1.5v arbetstid på de dagarna.

xXSammy
1 december 2011 · 6 577 Inlägg

Upp 5:10, på med datorn
Fixa fyra mackor runt 5:40 OCH ETT STORT GLAS MJÖLK. Screw coffe
Käka framför datorn som jag gör nu..stänger av runt 6:10-6:15
Knallar ut till bilen runt 6:30 snåret efter man fixat matlåda och sig själv.

Lyssnar på musik och kollar forum m.m undertiden datorn är på

Senast redigerat av Malheus (1 december 2011)

De/Dem
jaarvinen
1 december 2011 · 63 Inlägg

Spelis skrev:
Klockan ringar 05.40, snoozar in i det sista (06.20). Drar mig någon minut till.  Yrar ut i köket och stressar i mig en macka, undrar om jag drömmer eller verkligen är vaken.. borstar tänderna, kollar klockan, tänker "FAN inte idag igen..." och stressar ännu mer, drar till jobbet och stämplar in med ca 1 minuts marginal varje morgon..

Ja, jag är morgontrött...

Bränner förbi i 150km/h liggandes på tutan;) utan din morgon tut eller fredags burn vore dagarna på peab inte desamma tongue för när du åker förbi så slänger man i sig sissta sväljen kaffe och drar på sig snickarbältet och pottan på hövve och går ut och sliter för då är klockan kvart i 7 big_smile

BMW e36 328 "kompressor" (1996)
E28ve
1 december 2011 · 79 Inlägg

Jag är morgon trött =_= så jag ställer klockan på 06:00 går upp och drar på mig mjukis kläder grabbar matlådan och står vid bussen 06:07 sen kommer bussen 06:10. vaknar på bussen i princip smile

Emil_sb
5 december 2011 · 210 Inlägg

Morgontrött så det finns inte.. ställer klockan på 06.10.. snoozar till 06:40, går upp och drar på mig kläder, borstar tänderna och sätter mig i bilen, tar en snus och sen rullar man iväg så är man framme lagom vid 07:00..

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!
hardrox
5 december 2011 · 731 Inlägg

När jag jobbar tidig morgon (börjar 6:00) Fixar jag fram alla kläder med mer kvällen innan, ser till att jag är i säng senast 21:00 så jag får mina 8h sömn, dessa är viktiga. Inte för att jag behöver dom utan för att det är en rutin, och dom är till för att hålla.

Vaknar upp olika tider men allt mellan 05:12-05:20, drar på mig kläderna och åker till jobbet. Har väl ca 3km dit, brukar ta en extra sväng med evon för att den ska hinna komma upp i temp, slipper jag kallkörning tongue

Kvälls pass är det typ liknande rutin egentligen, bara att man går och lägger sig senare och vaknar senare

Audi RS3 (2018)
Noxxer
6 december 2011 · 1 482 Inlägg

Jobbar jag dagtid så går jag upp 05.00 och käkar+cigg osv tills 05.30 så man vaknar till. Sen ner till bilen och åka till jobbet. Framme vid 06.00, byter om, hämtar tvättade kläder osv.. Börjar 07.00.
Mellan 06.00-09.00 på morgonen brukar det bli 4-6 koppar kaffe dagligen också :p

Kväll o nattpassen är det dock ingen rutin på.. Alt från förberedelse till att vakna halvt bakis och i panik ta sig till jobbet för att inte bli sen roll

Senast redigerat av Noxxer (6 december 2011)

BLT Service
Theracords Music Label
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang