inte varit aktiv på garaget på länge nu men såg din post och var tvungen att svara

Jag hade en Supra mk3 91 som jag gjorde mycket med!
7m-gte motorn är väldigt potent men deta gäller att man vet vad man get sig in på innan du gör omfattande modifikationer.
Största bristen på motorn utöver toppackningen vilket borde redan vara åtgärdat är oljemängden, oljemängden är chockerade 3.4 liter vilket leder till att lagrena i motorn ger sig samt att kamaxlarna slår ned sig.
Original turbon klarar av runt 1-1.1 bar sen "bottnar" turbon, detta gäller att du har en större IC samt större elbow/DP. Det sitter en ventil på torpedvägen där vattenslangen går in för värmepaketet, den ventilen brukar ge sig och för att få in värme man du då antingen köpa en ny eller stripa fast "armen" i ventilen vilket gör att du får in värme. Drivlinan är skottsäker till alla hästar du kan få ut för en "rimlig" peng, det är NM som knäcker lådan. Oftast är det kopplingen som är akilles hällen, kopplingsarmen är av gaffel typ och är värdelös.
Ventilerna kan knacka/ticka, det är normalt dock inte överdrivet mycket, varva upp till 2000-2500 och hör efter skrammel, skrammlar det eller knackar så är lagrena kassa.
Ett tips för att få mer hästar billigt o bra är:
3 tums DP/Elbow
Lexus AFM
Större IC/rör
FCD ( om du vet vad du håller på med)
Boostcontroller
BTR och höj bränslet, jag körde på rätt högt soppa tryck.
Walbro pump, originalet är värdelös och tappar tryck rätt snabbt.