24 november 2011
Trådstartare
Hallå Garaget!
Detta är en varning till allmänheten som är bosatta i Göteborg.
Natten till Tisdag fick jag besök av tjuvar vid bilen igen, denna gången var det en mörkröd 740/940 sedan modell. Ca 1 vecka tidigare så var tjuvarna igång igen, denna gången färdades dom med en vit 745/945 kombi modell.
Första gången dom besökte min bil, bröt dom upp bilen men fick aldrig igång bilen på grund av startspärr, andra gången vaknade jag av en jävla motorljud av slutkörda 740/940 så jag kollade ut och då såg jag en liten snorunge, smal gå till min bil men backade sedan upp, vet inte varför.
Alla gångerna dessa bilar cirkulerat har de kört i Hisingen i Göteborg, men kan möjligtvis köras över allt i Göteborg.
Vad jag hört av andra kompisar boende här i Göteborg har kompisarna också sätt dessa jävlar cirkulera vid lite finare bilar.
Den som vet något om dessa jävlar, hör eller ser kontakta Polisen! Anmälan om dessa ligger inne av många personer och inte bara mig!
Polisens nummer: 114 14
Båda bilarna som besökt mig har färdats utan reg-plåtar, övertäckta eller bortplockade, men en rykte säger att den vita 745/945an skall rulla med regnr "PRH" numren är okända!
Kännetäcken på bilarna:
Vit volvo 745/945 Kombi, Original look, möjligtvis toning, tveksamt där, inga större känne märken mer än att rykten säger om en regnr på "PRH"
Mörkröd 740/940 Sedan, skabbig look från långt håll enligt min bedömning, mörk toning, låter väldigt mycket! möjligtvis raka rör utan ljuddämpare, reg-nr okänt!
Ser ni dessa bilar, hör något av allmänheten, tveka inte att kontakta Polisen! Vi vill ha våra bilar ifred av pundare, är det någon annan som blivit drabbad av dessa jävlar så kontakta Polisen direkt med en anmälan, ligger inne ett par stycken men desto fler = Polisen tar detta seriösare
Fingeravtryck finns från första gångens besök, så namn förslag är givetvis intressant både till mig och Polisen. Dessa kan lämnas anonymt till Polismyndigheten på 114 14 eller vid akuta fall 112.
//
Peter
Senast redigerat av mrperfektion (24 november 2011)