2 Bilar, med tjuvar cirkulerar i Göteborg titta hit!!

Snitch Ointresserad.
19 februari 2012 · 936 Inlägg

Sjukt att ingen drar på sig en skidluva, parkerar en supra (alt. annan fin bil med feta fälgar eller liknande) vid sidan av vägen, gömmer sig i buskarna, och när äcklen kommer så går man bara kallt fram och avslutar.

Kan tas som snack från min sida, men inte fan hade jag bangat. Blir så trött på dessa as som tror dom har ensamrätt till precis allt.

Nåt som var ganska otäckt när jag hade inbrott i min bil, var att dom hade lämnat stereon (Splitter ny Alpine) men dom snodde mitt pass som låg i handskfacket. Varför bara passet liksom.. Den/dem gick igenom alla papper och dokument som låg i bilen, och snodde även mina extrakläder som låg i bagaget, men dom rörde inte verktygen.

2 veckor senare ser jag en jävla pundarkärring med sina ungar på Ica, fanskapet hade MIN tröjja på sig, one of a kind luvtröja med customtryck på.

Men vad skulle jag göra?

Nej, usch och fy.

Teabag appreciation club.
robba91
19 februari 2012 · 376 Inlägg

Om ni inte fått fast dessa än så tycker ja ni borde göra en sammanfattning på detta..

Lej in en fet jävla maffia eller nått gå ihop o pröjsa 100 brak bara så ser ni dom aldrig igen!

Lider med er nere i gbg sad

OUTLAW1
20 februari 2012 ·

robba91 skrev:
Om ni inte fått fast dessa än så tycker ja ni borde göra en sammanfattning på detta..

Lej in en fet jävla maffia eller nått gå ihop o pröjsa 100 brak bara så ser ni dom aldrig igen!

Lider med er nere i gbg sad

Sluta kolla på film o tv och lev ett vettigt liv...

Dessa "killar" åker snart dit och är listan lång fårdom bara värre straff...så "what goes around comes around"

OUTLAW1
20 februari 2012 ·

Snitch skrev:
Sjukt att ingen drar på sig en skidluva, parkerar en supra (alt. annan fin bil med feta fälgar eller liknande) vid sidan av vägen, gömmer sig i buskarna, och när äcklen kommer så går man bara kallt fram och avslutar.

Kan tas som snack från min sida, men inte fan hade jag bangat. Blir så trött på dessa as som tror dom har ensamrätt till precis allt.

Nåt som var ganska otäckt när jag hade inbrott i min bil, var att dom hade lämnat stereon (Splitter ny Alpine) men dom snodde mitt pass som låg i handskfacket. Varför bara passet liksom.. Den/dem gick igenom alla papper och dokument som låg i bilen, och snodde även mina extrakläder som låg i bagaget, men dom rörde inte verktygen.

2 veckor senare ser jag en jävla pundarkärring med sina ungar på Ica, fanskapet hade MIN tröjja på sig, one of a kind luvtröja med customtryck på.

Men vad skulle jag göra?

Nej, usch och fy.

Om du nu inte bangar att sitta vid vägkanten med rånarluvan nedragen och sedan slå ihjäl folk...
Hur fan kunde du låta en pundare gå fri när du visste till 100% att det var din tröja??

Snacka inte om du inte står för det!!

knoppen
20 februari 2012 · 193 Inlägg

OUTLAW1 skrev:

Snitch skrev:
Sjukt att ingen drar på sig en skidluva, parkerar en supra (alt. annan fin bil med feta fälgar eller liknande) vid sidan av vägen, gömmer sig i buskarna, och när äcklen kommer så går man bara kallt fram och avslutar.

Kan tas som snack från min sida, men inte fan hade jag bangat. Blir så trött på dessa as som tror dom har ensamrätt till precis allt.

Nåt som var ganska otäckt när jag hade inbrott i min bil, var att dom hade lämnat stereon (Splitter ny Alpine) men dom snodde mitt pass som låg i handskfacket. Varför bara passet liksom.. Den/dem gick igenom alla papper och dokument som låg i bilen, och snodde även mina extrakläder som låg i bagaget, men dom rörde inte verktygen.

2 veckor senare ser jag en jävla pundarkärring med sina ungar på Ica, fanskapet hade MIN tröjja på sig, one of a kind luvtröja med customtryck på.

Men vad skulle jag göra?

Nej, usch och fy.

Om du nu inte bangar att sitta vid vägkanten med rånarluvan nedragen och sedan slå ihjäl folk...
Hur fan kunde du låta en pundare gå fri när du visste till 100% att det var din tröja??

Snacka inte om du inte står för det!!

World!

Volvo V70 R (2004)
Mattsson_91 Självlärd
20 februari 2012 · 3 083 Inlägg

knoppen skrev:

OUTLAW1 skrev:

Snitch skrev:
Sjukt att ingen drar på sig en skidluva, parkerar en supra (alt. annan fin bil med feta fälgar eller liknande) vid sidan av vägen, gömmer sig i buskarna, och när äcklen kommer så går man bara kallt fram och avslutar.

Kan tas som snack från min sida, men inte fan hade jag bangat. Blir så trött på dessa as som tror dom har ensamrätt till precis allt.

Nåt som var ganska otäckt när jag hade inbrott i min bil, var att dom hade lämnat stereon (Splitter ny Alpine) men dom snodde mitt pass som låg i handskfacket. Varför bara passet liksom.. Den/dem gick igenom alla papper och dokument som låg i bilen, och snodde även mina extrakläder som låg i bagaget, men dom rörde inte verktygen.

2 veckor senare ser jag en jävla pundarkärring med sina ungar på Ica, fanskapet hade MIN tröjja på sig, one of a kind luvtröja med customtryck på.

Men vad skulle jag göra?

Nej, usch och fy.

Om du nu inte bangar att sitta vid vägkanten med rånarluvan nedragen och sedan slå ihjäl folk...
Hur fan kunde du låta en pundare gå fri när du visste till 100% att det var din tröja??

Snacka inte om du inte står för det!!

World!

Stavas annars Word smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
mrperfektion
20 februari 2012 · 132 Inlägg

Området jag är bosatt i har det varit relativt lugnt, bland mina bilar iaf, 855an står i garage men slithögen står ute, det är väl ingen som vill röra den endå smile


Det är 2 grupper som har gjort inbrott i villor och stölder av bilstereos som har åkt fast för inte alls länge sedan, 1 grupp åkte dit när dom var mitt inne i ett villa inbrott, andra åkte dit av tips av allmänheten.

Nu vet varken jag eller Polisen som jag talat med om det är samma personer som varit bland våra bilar, men eftersom det finns DNA bevis från bland annat min bil, så kanske det kan äntligen hitta en match mot dessa som har nyligen åkt dit.

Grabbarna som åkt dit skall tydligen vara av lite äldre grupp, vet inte om dom sysslat med bilstölder eller endast inbrott men som sagt man vet aldrig.


Jag uppmanar fortfarande allmänheten att hålla koll efter:

* En vit 745/945, alltså kombi modell, registreringsnummer skall börja på PRH, siffrorna är okända

* Röd 945, som har enligt vittnen vita stripes på sidan, tänk nu att dessa stripes kan vara borttagna så alla misstänkta pundar 945s är intressanta för Polisen, registreringsnummer är okänt.

* En mörkröd/Mörkgrå,färgen är väldigt osäker eftersom det var mörkt när besöket kom, men det är en mörk färgad bil 740/940, som brötar otroligt mycket, registreringsnummer är okänt.

Jag uppmanar även allmänheten att hålla koll efter misstänkta bilar, bilar som rör sig i villaområde och kollar in bilar bör ni ta omedelbart registreringsnummer på för säkerhetskull. Ser ni något, tveka inte, ring omgående Polisen och berätta att detta handlar om bilstölder i Göteborg/Hisingen, dom vet vad vi menar och förhoppningsvis skickar radiobilar på en gång.



Varken jag eller Polisen eller andra drabbade har några som helst signalement på dessa fanskap, det har dock kommit en uppgift om att det är en snorunge som åker med den brötande 740/940n, nu måste det inte vara den som kör, utan den som sitter bredvid som liten springpojke.


MVH

PETER

UPPGIFTER KAN LÄMNAS ANONYMT TILL POLISEN.

Senast redigerat av mrperfektion (20 februari 2012)

Volvo 850R "Autotech Performance" (1995)
MrCarfreak Gasglad
20 februari 2012 · 3 244 Inlägg

Senast idag åkte jag bakom denne röde 740:n med regnr: ODO282 tidigare registrerad på denne hasses bilar samt var avställd. Idag var det en äldre herre med en gul reflex jacka och mössa som körde från hisingen riktning frölunda.

Har kopplingar till pundarboendet/alkis boendet på bautastensgatan där den brukar stå i några timmar per kväll nån gång i veckan..

Polisen har redan för snart 1 mån sedan informerats, det skickades ut en patrull 2timmar efter att de hade åkt hmm
Dagen innan var det inbrott i en svale samt källarförråd här på bautastensgatan och sannorlikheten är ju hög att det är denne mörkröde 740

Senast redigerat av MrCarfreak (20 februari 2012)

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
Snitch Ointresserad.
20 februari 2012 · 936 Inlägg

OUTLAW1 skrev:

Snitch skrev:
Sjukt att ingen drar på sig en skidluva, parkerar en supra (alt. annan fin bil med feta fälgar eller liknande) vid sidan av vägen, gömmer sig i buskarna, och när äcklen kommer så går man bara kallt fram och avslutar.

Kan tas som snack från min sida, men inte fan hade jag bangat. Blir så trött på dessa as som tror dom har ensamrätt till precis allt.

Nåt som var ganska otäckt när jag hade inbrott i min bil, var att dom hade lämnat stereon (Splitter ny Alpine) men dom snodde mitt pass som låg i handskfacket. Varför bara passet liksom.. Den/dem gick igenom alla papper och dokument som låg i bilen, och snodde även mina extrakläder som låg i bagaget, men dom rörde inte verktygen.

2 veckor senare ser jag en jävla pundarkärring med sina ungar på Ica, fanskapet hade MIN tröjja på sig, one of a kind luvtröja med customtryck på.

Men vad skulle jag göra?

Nej, usch och fy.

Om du nu inte bangar att sitta vid vägkanten med rånarluvan nedragen och sedan slå ihjäl folk...
Hur fan kunde du låta en pundare gå fri när du visste till 100% att det var din tröja??

Snacka inte om du inte står för det!!

Tänk om det inte var HON som bröt sig in då?

Kanske hennes bror, man eller son?

Ska jag dessutom misshandla en 45 årig kärring framför sina ungar mitt på ljusa dan inne på Ica?

För fan.

Teabag appreciation club.
OUTLAW1
21 februari 2012 ·

Snitch skrev:

OUTLAW1 skrev:

Snitch skrev:
Sjukt att ingen drar på sig en skidluva, parkerar en supra (alt. annan fin bil med feta fälgar eller liknande) vid sidan av vägen, gömmer sig i buskarna, och när äcklen kommer så går man bara kallt fram och avslutar.

Kan tas som snack från min sida, men inte fan hade jag bangat. Blir så trött på dessa as som tror dom har ensamrätt till precis allt.

Nåt som var ganska otäckt när jag hade inbrott i min bil, var att dom hade lämnat stereon (Splitter ny Alpine) men dom snodde mitt pass som låg i handskfacket. Varför bara passet liksom.. Den/dem gick igenom alla papper och dokument som låg i bilen, och snodde även mina extrakläder som låg i bagaget, men dom rörde inte verktygen.

2 veckor senare ser jag en jävla pundarkärring med sina ungar på Ica, fanskapet hade MIN tröjja på sig, one of a kind luvtröja med customtryck på.

Men vad skulle jag göra?

Nej, usch och fy.

Om du nu inte bangar att sitta vid vägkanten med rånarluvan nedragen och sedan slå ihjäl folk...
Hur fan kunde du låta en pundare gå fri när du visste till 100% att det var din tröja??

Snacka inte om du inte står för det!!

Tänk om det inte var HON som bröt sig in då?

Kanske hennes bror, man eller son?

Ska jag dessutom misshandla en 45 årig kärring framför sina ungar mitt på ljusa dan inne på Ica?

För fan.

Varför inte!!
Har dom inget samvete från början så lär dom inte få det heller.Tror du att HON hade ssagt vilka det var om du var vänlig och knackade henne på axeln o frågade"ursäkta mig damen,vet du möjligtvis vem du fått den fina tröjjan av?"..nä det finns bara ett språk som pundarna fattar..våld och hot..

Men som sagt..jag torr du är som alla andra svenssons är och det e inget fel med det, ni är sk stakethäftiga dvs så länge man står bakom staketet ropar o gapar man allt som finns sedan när man står face2face så blir dom tysta och vågar inget.

Eller som nu..skriva att man inte bangar att slå ihjäl pundare med skidmask för ansiktet...varför skidmask om du inte är rädd??

Jaja nog diskuterat om detta!!Ut o jaga pundarpack nu..

MrCarfreak Gasglad
21 februari 2012 · 3 244 Inlägg

Tyvärr finns det inte mycket att göra om man nu tänker efter.. vet inte hur många som såg grandskningen på uppdrag grandskning ang. rattfyllerister mfl. Har de en dom så kan de göra vafan de vill utan påföljd..
Men går vi hederliga och slår ned en sådan person så får vi upp till 6mån fängelse för misshandel.

Härligt land vi lever i va? wink Borde va som vissa delstater i USA där du kan ta till våld när någon ger sig på din egendom!

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
Glesmark
21 februari 2012 · 1 938 Inlägg

MrCarfreak skrev:
Tyvärr finns det inte mycket att göra om man nu tänker efter.. vet inte hur många som såg grandskningen på uppdrag grandskning ang. rattfyllerister mfl. Har de en dom så kan de göra vafan de vill utan påföljd..
Men går vi hederliga och slår ned en sådan person så får vi upp till 6mån fängelse för misshandel.

Härligt land vi lever i va? wink Borde va som vissa delstater i USA där du kan ta till våld när någon ger sig på din egendom!

Eller skjuter någon för att du tyckte att han gjorde åverkan på din materiella ägor. big_smile

MrCarfreak Gasglad
21 februari 2012 · 3 244 Inlägg

Glesmark skrev:

MrCarfreak skrev:
Tyvärr finns det inte mycket att göra om man nu tänker efter.. vet inte hur många som såg grandskningen på uppdrag grandskning ang. rattfyllerister mfl. Har de en dom så kan de göra vafan de vill utan påföljd..
Men går vi hederliga och slår ned en sådan person så får vi upp till 6mån fängelse för misshandel.

Härligt land vi lever i va? wink Borde va som vissa delstater i USA där du kan ta till våld när någon ger sig på din egendom!

Eller skjuter någon för att du tyckte att han gjorde åverkan på din materiella ägor. big_smile

Aa fast enligt judge judy så fick han som sköt $5´000 i skadestånds krav till målsägaren :p

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
Bergztrom Diesel är det enda rätta!
21 februari 2012 · 229 Inlägg

har ni hört något nytt? är nämeligen å hälsar på i göteborg i västra frölunda, har parkerat min bil här och är faktiskt lite orolig. för man vet ju aldrig..

Snitch Ointresserad.
22 februari 2012 · 936 Inlägg

Begreppet "knyta näven i fickan" är ingenting jag backar upp.

Det går inte att resonera med en pundare, för dom vet allt och kan allt. Hade jag frågat vem hon fick tröjan av så hade jag antagligen fått ett direkt hot i fejjan, alternativt ett "far åt helvete" eller liknande.

Plockas folket inte på bar gärning så är det kört, men det vet du/ni säkert.

Teabag appreciation club.
MrCarfreak Gasglad
22 februari 2012 · 3 244 Inlägg

Snitch skrev:
Begreppet "knyta näven i fickan" är ingenting jag backar upp.

Det går inte att resonera med en pundare, för dom vet allt och kan allt. Hade jag frågat vem hon fick tröjan av så hade jag antagligen fått ett direkt hot i fejjan, alternativt ett "far åt helvete" eller liknande.

Plockas folket inte på bar gärning så är det kört, men det vet du/ni säkert.

Helt korrekt resonemang, håller med dig till 100% ! Hade å göra med en pundare på coop för några dagar sen som gick å plockade bröd, bullar mm. som han åt upp i butiken. Sade till butiks personalen som frågade om han skulle betala å ja det skulle han men i utgången var efter han sprang..

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
OUTLAW1
22 februari 2012 ·

Snitch skrev:
Begreppet "knyta näven i fickan" är ingenting jag backar upp.

Det går inte att resonera med en pundare, för dom vet allt och kan allt. Hade jag frågat vem hon fick tröjan av så hade jag antagligen fått ett direkt hot i fejjan, alternativt ett "far åt helvete" eller liknande.

Plockas folket inte på bar gärning så är det kört, men det vet du/ni säkert.

hae du fått ett hot så hade det funnits "skäl" till att fortsätta..men visst i en affär med sina barn så vette fan..Men visst följt efter och sett vilken bil som fanskapet kom i hade ju inte skadat...
Du visste ju iaf att det var din tröjja till 100%.

Men skit i detta nu!

Inget nytt om fanskapen eler har det börjat lugna sig på Hisingen nu??

robba91
22 februari 2012 · 376 Inlägg

de är ingen som sagt att just den personen är skyldig.. men däremot ett bra tips o kolla OM nån av dom är skyldiga.

MrCarfreak Gasglad
22 februari 2012 · 3 244 Inlägg

robba91 skrev:
de är ingen som sagt att just den personen är skyldig.. men däremot ett bra tips o kolla OM nån av dom är skyldiga.

Dock ett brott mot PUL hmm

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
OUTLAW1
22 februari 2012 ·

MrCarfreak skrev:

robba91 skrev:
de är ingen som sagt att just den personen är skyldig.. men däremot ett bra tips o kolla OM nån av dom är skyldiga.

Dock ett brott mot PUL hmm

Just därför man INTE hänger ut all info om någon i ett forum..
Ett regnummer kan jag acceptera men inte att man hänger ut all info om alla man hittar med samma namn...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang