2 Bilar, med tjuvar cirkulerar i Göteborg titta hit!!

MrCarfreak Gasglad
15 april 2012 · 3 244 Inlägg

Kan meddela att den röde 740:n med regnr: ODO.. Dessa plåtar sitter numera på en vit 7(9)45:a !!

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
jjpl
15 april 2012 · 254 Inlägg

Glesmark skrev:
Hur går de egentligen, har det trappats upp eller ned pga att dom blivit gripna?
Tycker de va bra längesen tråden skapades, nått borde hänt? :o

Har varit lite lugnt, några bil transport kärror stulna och några reg nummer uppskrivna framför fordonsägarna. Dock några bilar fortfarande som yrar runt ?

Jag vet inte om dom åkt fast, men jag hoppas smile

Volvo S70R (1998)
mrperfektion
15 april 2012 · 132 Inlägg

MrCarfreak skrev:
Kan meddela att den röde 740:n med regnr: ODO.. Dessa plåtar sitter numera på en vit 7(9)45:a !!

Du får jätte gärna berätta mer, hur vet du detta ? Var står numera den 945an med falska plåtar ?

Du får jätte gärna tipsa detta till Polisen också!

Volvo 850R "Autotech Performance" (1995)
Dalkarl
16 april 2012 · 27 Inlägg

Fiat skåp vit dansk regnr: FE 88059
Man/vw lastbil med kran vit med regnr: BPN 097
Och ledarens bil, en röd Golf -91 regnr: ECC 922
Denna röda Golf ses reka på dagen, därefter sker brotten.
Detta är högkriminella östländare som just nu jagas av Polisen.
Finns även en vit MB Sprinter med polskt regnr PMI 04LW denna bil har syns i Dalarna
Ser ni något så ring direkt till Polisen. 11414
Skicka detta vidare så alla får veta.

Chevrolet 2500 4x4 1994 6,5 td
robba91
16 april 2012 · 376 Inlägg

Dalkarl skrev:
Fiat skåp vit dansk regnr: FE 88059
Man/vw lastbil med kran vit med regnr: BPN 097
Och ledarens bil, en röd Golf -91 regnr: ECC 922
Denna röda Golf ses reka på dagen, därefter sker brotten.
Detta är högkriminella östländare som just nu jagas av Polisen.
Finns även en vit MB Sprinter med polskt regnr PMI 04LW denna bil har syns i Dalarna
Ser ni något så ring direkt till Polisen. 11414
Skicka detta vidare så alla får veta.

Dom har hållt till i Uppland me..

mrperfektion
16 april 2012 · 132 Inlägg

Dalkarl skrev:
Fiat skåp vit dansk regnr: FE 88059
Man/vw lastbil med kran vit med regnr: BPN 097
Och ledarens bil, en röd Golf -91 regnr: ECC 922
Denna röda Golf ses reka på dagen, därefter sker brotten.
Detta är högkriminella östländare som just nu jagas av Polisen.
Finns även en vit MB Sprinter med polskt regnr PMI 04LW denna bil har syns i Dalarna
Ser ni något så ring direkt till Polisen. 11414
Skicka detta vidare så alla får veta.

Nu håller vi denna tråden till Göteborg, har ni problem ute i Dalarna så får ni skapa egen tråd för just er.

Vi försöker besegra idioterna i göteborg.

Volvo 850R "Autotech Performance" (1995)
MrCarfreak Gasglad
16 april 2012 · 3 244 Inlägg

mrperfektion skrev:

MrCarfreak skrev:
Kan meddela att den röde 740:n med regnr: ODO.. Dessa plåtar sitter numera på en vit 7(9)45:a !!

Du får jätte gärna berätta mer, hur vet du detta ? Var står numera den 945an med falska plåtar ?

Du får jätte gärna tipsa detta till Polisen också!

Den röde 740:n har tidigare synts till både på eketrä och här på bautastensgatan vid pundar/alkolist boendet. 740:ns plåtar som numera sitter på en vit 7(9)45:a syntes till på älvsborgsbron riktning göteborg..

Och igår kväll var här en brötande volvo som körde flera varv på parkeringen under 45min tid.. antar att de recar bilar. Även skett en del soppa slangning..

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
mrperfektion
9 juli 2012 · 132 Inlägg

Update:

Nu har jag inte hört mycket från Polisens sida eller hört om tjuvarna, kanske har dem åkt fast ?

Har någon blivit drabbad av tjuvarna i Göteborg under senaste tiden så är alla välkomna att rapportera här så allmänheten blir informerat.

//

Peter

Volvo 850R "Autotech Performance" (1995)
MrCarfreak Gasglad
10 juli 2012 · 3 244 Inlägg

Har blitt lungt här hos mig smile

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
turbodeath
13 juli 2012 · 2 452 Inlägg

tyvär så har dom hittat nya ställen nu,för dom var på vårat jobb o härjade nu...4st bilar blev av med gps samnt stereoapparater o 2 andra fick sönderslitna alcolås förstörda med...sen verkar den röda bilen finnas mot angeredsleden bor i buskarna till o från om det är den vet jag ej man ser ej regplåten då halva bilen är täckt med pressening...

döden kommer tillbaka
Roger_ BILVÅRDSTEKNIKER / REKONDARE
13 juli 2012 · 209 Inlägg

Vad fan dessa bilar  var inblandade i diesel stölder här i Härjedalen för ett tag sen ! 
den dankreggade fiaten såg jag själv när dom stog här i sveg en kväll !  tror dom blev på bild från en kamera på en skogsmaskin

Dalkarl skrev:
Fiat skåp vit dansk regnr: FE 88059
Man/vw lastbil med kran vit med regnr: BPN 097
Och ledarens bil, en röd Golf -91 regnr: ECC 922
Denna röda Golf ses reka på dagen, därefter sker brotten.
Detta är högkriminella östländare som just nu jagas av Polisen.
Finns även en vit MB Sprinter med polskt regnr PMI 04LW denna bil har syns i Dalarna
Ser ni något så ring direkt till Polisen. 11414
Skicka detta vidare så alla får veta.

Noiseprojekt
19 juli 2012 · 1 523 Inlägg

Nått jag inte förstår mig på är hur f**n kan dom åka runt i en brölande bil om dom ska utföra brott.
Dom aviserar ju både att dom kommer o åker!


Hoppas vi är skonade i vår lilla stad!

Ska som nån sa åka till försäkringsbolaget och visa upp all utrustning och bilens skick innan den tas i drift sen!

Glesmark
19 juli 2012 · 1 938 Inlägg

Roger_ skrev:
Vad fan dessa bilar  var inblandade i diesel stölder här i Härjedalen för ett tag sen ! 
den dankreggade fiaten såg jag själv när dom stog här i sveg en kväll !  tror dom blev på bild från en kamera på en skogsmaskin

Dalkarl skrev:
Fiat skåp vit dansk regnr: FE 88059
Man/vw lastbil med kran vit med regnr: BPN 097
Och ledarens bil, en röd Golf -91 regnr: ECC 922
Denna röda Golf ses reka på dagen, därefter sker brotten.
Detta är högkriminella östländare som just nu jagas av Polisen.
Finns även en vit MB Sprinter med polskt regnr PMI 04LW denna bil har syns i Dalarna
Ser ni något så ring direkt till Polisen. 11414
Skicka detta vidare så alla får veta.

Säker på att de e samma bilar som i Göteborg?
Är ju lite nätt å jämnt en sisådär 60-70 mil från Gbg till lille Sveg mitt ute i ingenstans?

Roger_ BILVÅRDSTEKNIKER / REKONDARE
19 juli 2012 · 209 Inlägg

så du tycker inte att dom skulle kunna åka 70 mil ?  !  jodå är 100:- säker dom finns på bild från en kamera på en skogsmaskin här i härjedalen o då sökte dom exakt dessa bilar 

Glesmark skrev:

Roger_ skrev:
Vad fan dessa bilar  var inblandade i diesel stölder här i Härjedalen för ett tag sen ! 
den dankreggade fiaten såg jag själv när dom stog här i sveg en kväll !  tror dom blev på bild från en kamera på en skogsmaskin

Dalkarl skrev:
Fiat skåp vit dansk regnr: FE 88059
Man/vw lastbil med kran vit med regnr: BPN 097
Och ledarens bil, en röd Golf -91 regnr: ECC 922
Denna röda Golf ses reka på dagen, därefter sker brotten.
Detta är högkriminella östländare som just nu jagas av Polisen.
Finns även en vit MB Sprinter med polskt regnr PMI 04LW denna bil har syns i Dalarna
Ser ni något så ring direkt till Polisen. 11414
Skicka detta vidare så alla får veta.

Säker på att de e samma bilar som i Göteborg?
Är ju lite nätt å jämnt en sisådär 60-70 mil från Gbg till lille Sveg mitt ute i ingenstans?

Busgrabb Rejsa ?
19 juli 2012 · 2 959 Inlägg

Roger_ skrev:
så du tycker inte att dom skulle kunna åka 70 mil ?  !  jodå är 100:- säker dom finns på bild från en kamera på en skogsmaskin här i härjedalen o då sökte dom exakt dessa bilar 

Glesmark skrev:

Roger_ skrev:
Vad fan dessa bilar  var inblandade i diesel stölder här i Härjedalen för ett tag sen ! 
den dankreggade fiaten såg jag själv när dom stog här i sveg en kväll !  tror dom blev på bild från en kamera på en skogsmaskin

Säker på att de e samma bilar som i Göteborg?
Är ju lite nätt å jämnt en sisådär 60-70 mil från Gbg till lille Sveg mitt ute i ingenstans?

100:- säker?

100% kanske?

Autotech
BMW 335D (2008)
Glesmark
19 juli 2012 · 1 938 Inlägg

Självklart kan man åka 70 mil, inga problem, men tattare som stjäl diesel, gör inbrott och snor saker i bilar, finns garanterat mer saker att stjäla i Göteborg där man kan åka runt i industriområden osv och tatta lite hur som helst om dom hittar nått.
Varför skulle dom vilja sätta sig och köra 70 mil till en håla, det här är bottenskrapet av kriminella som håller på med sån här skit, har svårt att motivera just sveg om det inte finns något väldigt värdefullt för tillfället just där, förstår du varför jag finner det osannolikt även fast det finns stor möjlighet för dom att köra dit?!

Men men, har inte sagt att det INTE är dom, frågade mest om du var säker på din sak. tongue

Roger_ skrev:
så du tycker inte att dom skulle kunna åka 70 mil ?  !  jodå är 100:- säker dom finns på bild från en kamera på en skogsmaskin här i härjedalen o då sökte dom exakt dessa bilar 

Glesmark skrev:

Roger_ skrev:
Vad fan dessa bilar  var inblandade i diesel stölder här i Härjedalen för ett tag sen ! 
den dankreggade fiaten såg jag själv när dom stog här i sveg en kväll !  tror dom blev på bild från en kamera på en skogsmaskin

Säker på att de e samma bilar som i Göteborg?
Är ju lite nätt å jämnt en sisådär 60-70 mil från Gbg till lille Sveg mitt ute i ingenstans?

Mattsson_91 Självlärd
19 juli 2012 · 3 083 Inlägg

Glesmark skrev:
Självklart kan man åka 70 mil, inga problem, men tattare som stjäl diesel, gör inbrott och snor saker i bilar, finns garanterat mer saker att stjäla i Göteborg där man kan åka runt i industriområden osv och tatta lite hur som helst om dom hittar nått.
Varför skulle dom vilja sätta sig och köra 70 mil till en håla, det här är bottenskrapet av kriminella som håller på med sån här skit, har svårt att motivera just sveg om det inte finns något väldigt värdefullt för tillfället just där, förstår du varför jag finner det osannolikt även fast det finns stor möjlighet för dom att köra dit?!

Men men, har inte sagt att det INTE är dom, frågade mest om du var säker på din sak. tongue

Roger_ skrev:
så du tycker inte att dom skulle kunna åka 70 mil ?  !  jodå är 100:- säker dom finns på bild från en kamera på en skogsmaskin här i härjedalen o då sökte dom exakt dessa bilar 

Glesmark skrev:

Säker på att de e samma bilar som i Göteborg?
Är ju lite nätt å jämnt en sisådär 60-70 mil från Gbg till lille Sveg mitt ute i ingenstans?

Kan ju va så att dom sålt bilarna vidare också. Om dom har nått att tänka med så byter dom ju bil lite då o då. Fast med tanke på vad dom sysselsätter sig med så har dom nog inte mycket att tänka med.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Kebabfrulle
19 juli 2012 · 630 Inlägg

Bilarna har antagligen sålts eller så har de flera bilar, alt. flera reg.plåtar att byta på deras bilar, man kan spekulera längre kring detta, tvärr...

X40Mackan
25 juli 2012 · 265 Inlägg

tror detta puckot bor i kärra!!!! vi fick på hälsning av en röd 745/945 gul reflex jacka med tonade bak rutor i vårt garage i surte  som stal lampor blinkers  krossas ruta på en 945. vi sökte och leta och kom fram till att han bor i kärra kallar sig för kanyl kenny haha

Senast redigerat av X40Mackan (25 juli 2012)

nu med 470 hk
BMW e30 320 "M50 TURBO" "LÖVET" (1988)
tobbe456
25 juli 2012 · 335 Inlägg

http://metrobloggen.se/scandalbeauty/kenny_kanyl/

Står lite om killen där ... 
" Han har en verkstad i Kärra där han trimmar motorcyklar, skitduktig kille, men tar han för mycket tjack så vet han inte alltid när det är dags att sätta stopp, skruvar för mycket vet du. En kille lämnade in en Suzuki GS 500 som skulle trimmas och fick tillbaks en helikopter typ. Eller det var mer som en åkgräsklippare med vingar, men trimmad var den, shit vad den skiten gick… eller flög… ja, du vet…
"

Lät ju som en trevlig pöjk! wink

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang