5763
Sök

Saab 900t-95 ris eller ros?

Redneck life
357 Inlägg
25 november 2011
Trådstartare
Hejhej. Är så att jag har blivigt erbjuden att ev köpa en Saab 900t från 95 som skall vara rostfri och gå bra i motor och låda.nybes osv men nu är det så att jag har ingen större erfarenhet av denna modell så undrar om någon med lite mer koll på modellen kan ge mig lite tips på vad jag ska kika på och vanliga fel osv? Mycket tacksam för snabba svar=)

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?

1 624 Inlägg
25 november 2011
jag skulle bytt bort min corrado g60 mot en 900 2.0t, men efter provkörning så backade jag..
gick knappt att få i växlar, hans förklaring var "du får trycka mer på kopplingspedalen".. så akta dig för låda/koppling.

Redneck life
357 Inlägg
25 november 2011
Trådstartare
careau skrev:
jag skulle bytt bort min corrado g60 mot en 900 2.0t, men efter provkörning så backade jag..
gick knappt att få i växlar, hans förklaring var "du får trycka mer på kopplingspedalen".. så akta dig för låda/koppling.

Tack för tipset=)

Några andra tips? Pålitliga motorer? Rostar extra mycket osv?

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
25 november 2011
Motorn i sig är mycket stryktålig men köp inte en 900ng om du är det minsta intresserad av att köra, väghållningen är hopplös och framvagnen har problem med att få ner original effekt i backen utan att spinna och/eller skapa rejäla ryck i ratten. Bekvämt transportmedel är den dock!

Vad jag har förstått är rost (Kolla bakskärmarna) och elfel (Display invändigt, bränslepump mm.) vanligt, när det gäller drivlinan är växellådan inget man misshandlar utan straff och om jag inte minns fel brukar topplocksbultarna på ena sidan gänga ur sig själva?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

4 637 Inlägg
25 november 2011
Tyvärr kända för att pajja och rosta...
Hade kollat på 9000 eller 9-3...

537 Inlägg
25 november 2011
bakluckan brukar vara rätt rostig också, nere i kanten.

Sök