Bensin kvalité

BoraV6
15 maj 2005 · 677 Inlägg

Är det någon här som har sett nått test på kvalitén hos olika mackar.
Det sägs ju att de har olika bra bensin. T ex Jet är sämst och OK bäst, är vad jag har hört men inget om dom andra.

Skulle va intressant att veta vad som sker när man tankar på olika ställen.

Tydligen ska de som trimmar mycket ha problem med spikningar efter att ha tankat på jet, men inte annars.

Ordet är fritt!

loudness
15 maj 2005 · 4 554 Inlägg

BoraV6 skrev:
Är det någon här som har sett nått test på kvalitén hos olika mackar.
Det sägs ju att de har olika bra bensin. T ex Jet är sämst och OK bäst, är vad jag har hört men inget om dom andra.
Ordet är fritt!

ptja den variera iaf här ute men de e för den snåle butiksägaren spär soppan med vatten för att tjäna mer...

Germax
15 maj 2005 · 12 086 Inlägg

Ja, svårt att säga.. men visst finns det olika kvalite..
Läste i UnoX broshyr i går senast o där stog det att deras bensa va miljöklassad och hade låg svavelhalt o grejor.. Tror knappast att mackägaren späder bensinen men därimot kan de ske oavsiktligt. Hade en Preem macka här i stan som hade kondensproblem i sistärnerna. Det kom vatten i bensan iaf... inte bra det

wildcat7
15 maj 2005 · 47 Inlägg

Vad jag har hört så hade Shell bäst bensin i ett test för ett par år sedan... vet inte om det stämmer nu.

Köp en Opel, bli belåten.
Se naturen genom plåten
Stefan1973
15 maj 2005 · 305 Inlägg

Fanns en OLJAN mack för vid trestad center  alltid billig bensin.(den blev UNO-X sedan)
Men varenda gång arbetskompisen tankat sin saab där hoppa den å ryckte .. försvann när man tankat på andra ställen .
vet ej hur BP är här  men kompisen tanka sin 9000 cs LTT 2.0  1996:a på BP i schweits förra sommaren .  den gick trött å pissdåligt . sen blev han varnad att där ska man inte tanka för de blandar ut med annat bös . men fixa sig när han fick i 10 liter  på en shellmack  då börja bilen vakna till liv .

BoraV6
15 maj 2005 · 677 Inlägg

"ptja den variera iaf här ute men de e för den snåle butiksägaren spär soppan med vatten för att tjäna mer..."


Visste jag om att det var sannt så hade jag gått och klappat till fanskapet!

Denno
16 maj 2005 · 49 Inlägg

Tror det är mest snack...finns det inte reglerat hur soppan skall vara sammansatt?

Aero T16
16 maj 2005 · 1 327 Inlägg

Tror själv att det är samma bensin ur alla kranar. tex om bensinen är slut här på macken brevid så är 95,96 och 98 slut samtidigt :S. Hur förklarar man det? Är nog samma bensin på alla företag med.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang