Hallå kära Garaget medlemmar

Har fått problem med min A4.
Min styvfar skulle låna min bil eftersom den har dragkrok, han backade ut min A4 i morse för att åka och tanka hans passat så jag kunde använda den.
Han kommer tillbaka efter tankning och kör in passaten och kommer på att juste posten kommer när som, så han kör in min A4 igen. ( Bilen funkar precis som innan )
Han går in och tar en kopp kaffe, när han är klar för jobb går han ut och ska åka, men han startar bilen och den dör direkt.
Efter det har den varit så hela dagen, detta hände i morse alltså ( 11/25-11 ). Bilen startar och går på alla 6 cylindrar jämn och fint och precis när den "stannat" på tomgångsvarv så dör den plötsligt. Svårt att förklara men den sjunker inte i varv alls utan dör bara sådär...
Jag har ingen aning om vad felet kan vara, testade att ta bort minus polen på batteriet en halvtimme, men ingen skillnad, har kollat alla kontakter till spridare och luftmassormätare. Allt ser ut att vara bra, har även kollat alla tändkablar. Men det känns som om det skulle vara något annat än det jag kollat.
Har inte tillgång till garage just nu och det är mörkt nu.
Kan lägga upp film om det skulle underlätta.
Mycket tacksam för svar !
Mvh
Pierrelkpg