Blockets Bluffannonser

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
30 november 2011 · 3 929 Inlägg

Ett tips. Försök att lägga ut så mycket information som möjligt så som försäljarens namn och liknande.
Varför?
För då kan folk som söker på google se denna tråd (med tanke på att kanske just deras sökord då finns i tråden) och kan läsa om det.

Bara för att få lite fler hakar på google som leder till denna tråd.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 november 2011 · 17 486 Inlägg

Tittade på denna bil personligen. Om säljaren var helt off på bilar eller om han försökte nåt vet jag inte. Han rörde inte en min när jag påpekade de mycket uppenbara felen i alla fall.

Ej värd ens 1000:-

http://www.blocket.se/goteborg/Renault_ … 15&w=1

Startmotor rasslade/skramlade och skrek högt. Motorn lät som en diesel. Vibrationer i ca 90-100 km/h.

Senast redigerat av Dieselsmurfen (30 november 2011)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Errol
1 december 2011 · 320 Inlägg

Kan inte lova att det är en bluff. Men en annons jag skulle vilja "flagga" som  skum är


http://www.blocket.se/stockholm/BMW_328 … 11&w=1


BMW 328 Cab.

enligt annonsen nybesiktad.
Faktum är att den står med en rad suspekta bilar som verkar låna reg-skyltar av varandra
på beryktade SÖDRA  BIL AB ´s  bakgård! de flesta objekt som står där finns på blocket & majoriteten har ett regnummer på skylt och ett annat på informationspappret. 

se det som ett tips, det kan vara grönt men intrycket var inte bra.

Danne_1977
1 december 2011 · 3 292 Inlägg

Errol skrev:
Kan inte lova att det är en bluff. Men en annons jag skulle vilja "flagga" som  skum är


http://www.blocket.se/stockholm/BMW_328 … 11&w=1


BMW 328 Cab.

enligt annonsen nybesiktad.
Faktum är att den står med en rad suspekta bilar som verkar låna reg-skyltar av varandra
på beryktade SÖDRA  BIL AB ´s  bakgård! de flesta objekt som står där finns på blocket & majoriteten har ett regnummer på skylt och ett annat på informationspappret. 

se det som ett tips, det kan vara grönt men intrycket var inte bra.

Ja den ser ut att vara nybes, kollade på samtliga bilar han hade att sälja.. lånade skyltar.. ?  hittade ingen som var lika nån annan vad jag kunde se..  eller har jag missat nåt.. ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 december 2011 · 13 746 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Tittade på denna bil personligen. Om säljaren var helt off på bilar eller om han försökte nåt vet jag inte. Han rörde inte en min när jag påpekade de mycket uppenbara felen i alla fall.

Ej värd ens 1000:-

http://www.blocket.se/goteborg/Renault_ … 15&w=1

Startmotor rasslade/skramlade och skrek högt. Motorn lät som en diesel. Vibrationer i ca 90-100 km/h.

hallå det är jhu en Migrän vad konstigt..dom såldes i det skicket när dom lämnade fabriken smile

inte utan att man blir lite frågande varför du åker och kollar på en fransk skitbil ?! smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
1 december 2011 · 17 486 Inlägg

Growe skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Tittade på denna bil personligen. Om säljaren var helt off på bilar eller om han försökte nåt vet jag inte. Han rörde inte en min när jag påpekade de mycket uppenbara felen i alla fall.

Ej värd ens 1000:-

http://www.blocket.se/goteborg/Renault_ … 15&w=1

Startmotor rasslade/skramlade och skrek högt. Motorn lät som en diesel. Vibrationer i ca 90-100 km/h.

hallå det är jhu en Migrän vad konstigt..dom såldes i det skicket när dom lämnade fabriken smile

inte utan att man blir lite frågande varför du åker och kollar på en fransk skitbil ?! smile

Jag skulle ändå köra förbi huset där den var så....

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Danne_1977
1 december 2011 · 3 292 Inlägg

Tycker nog allvarligt att tråden redan börjar balla ur, Bluffannonser gäller det, ska man kolla igenom blocket så kan man ju hitta hur många som helst som verkar skumma.. har man konkreta grejer att gå på som är 99% bluff.. sätt in den här då... om inte så tycker jag det är bättre att posta det i tråden för lustiga annonser.

Så tycker jag iaf big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Errol
1 december 2011 · 320 Inlägg

Danne_1977 skrev:

Errol skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/BMW_328_Ci_Cabriolet_med_Hardtop_Nybes__AC__S_37456857.htm?ca=11&w=1

Ja den ser ut att vara nybes, kollade på samtliga bilar han hade att sälja.. lånade skyltar.. ?  hittade ingen som var lika nån annan vad jag kunde se..  eller har jag missat nåt.. ?

De bmw-bilarna jag hann med att kika på hade ett a4 med information på inuti framrutan. . .  med pris,miltal etc. right?


saken är den att REG-numren är olika. så söker man på ett nummer kommer det upp en 1998a med endast 3 ägare
när bilen i själva verket haft 12.......... ae jag orkar inte mer,jobbar du där månne eller vad är ditt intresse i tråden?

Danne_1977
1 december 2011 · 3 292 Inlägg

Errol skrev:

Danne_1977 skrev:

Errol skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/BMW_328_Ci_Cabriolet_med_Hardtop_Nybes__AC__S_37456857.htm?ca=11&w=1

Ja den ser ut att vara nybes, kollade på samtliga bilar han hade att sälja.. lånade skyltar.. ?  hittade ingen som var lika nån annan vad jag kunde se..  eller har jag missat nåt.. ?

De bmw-bilarna jag hann med att kika på hade ett a4 med information på inuti framrutan. . .  med pris,miltal etc. right?


saken är den att REG-numren är olika. så söker man på ett nummer kommer det upp en 1998a med endast 3 ägare
när bilen i själva verket haft 12.......... ae jag orkar inte mer,jobbar du där månne eller vad är ditt intresse i tråden?

Hur vida det är en bluff eller inte kan man inte veta, tycker dock annonser som faktiskt är en bluff passar bättre här än sånna man finner lustiga eller konstiga.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
gamlingen
2 december 2011 · 5 198 Inlägg

Påminner om detta,,,,,som står klart och tydligt i trådstarten    (Obs ska vara RIKTIGA bluff annonser,inte såna som vi TYCKER är bluff) om nån förstog vad jag menade.

Danne_1977
2 december 2011 · 3 292 Inlägg

gamlingen skrev:
Påminner om detta,,,,,som står klart och tydligt i trådstarten    (Obs ska vara RIKTIGA bluff annonser,inte såna som vi TYCKER är bluff) om nån förstog vad jag menade.

Tack.. skulle inte kunna säga det bättre själv.. har ett par gånger försökt påminna om att det är riktiga annonser som vi vill ha här..

Blir så rörigt om alla ska sätta in vad man tror är en bluff och inte..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
gamlingen
2 december 2011 · 5 198 Inlägg

Danne_1977 skrev:

gamlingen skrev:
Påminner om detta,,,,,som står klart och tydligt i trådstarten    (Obs ska vara RIKTIGA bluff annonser,inte såna som vi TYCKER är bluff) om nån förstog vad jag menade.

Tack.. skulle inte kunna säga det bättre själv.. har ett par gånger försökt påminna om att det är riktiga annonser som vi vill ha här..

Blir så rörigt om alla ska sätta in vad man tror är en bluff och inte..

precis med Bluff menas alltså att man försöker sälja saker som inte finns,, eller försöker få en person att sälja utan att betala,,,

Danne_1977
2 december 2011 · 3 292 Inlägg

gamlingen skrev:

Danne_1977 skrev:

gamlingen skrev:
Påminner om detta,,,,,som står klart och tydligt i trådstarten    (Obs ska vara RIKTIGA bluff annonser,inte såna som vi TYCKER är bluff) om nån förstog vad jag menade.

Tack.. skulle inte kunna säga det bättre själv.. har ett par gånger försökt påminna om att det är riktiga annonser som vi vill ha här..

Blir så rörigt om alla ska sätta in vad man tror är en bluff och inte..

precis med Bluff menas alltså att man försöker sälja saker som inte finns,, eller försöker få en person att sälja utan att betala,,,

Precis.. det är den uppfattningen jag har fått att du menade med denna tråden åxå.. allt annat kan hållas i tråden för lustiga annonser anser jag. Eller dom som vill får väl skapa en tråd som heter "Blockets Misstänkta Bluffare" eller nåt.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Kanelbullen
2 december 2011 · 1 722 Inlägg

intressant det här smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
Danne_1977
2 december 2011 · 3 292 Inlägg

Nu har jag ännu en gång fått mail om att ange mitt kortnummer till en bluffsida som man ska tro är från blocket.. nu har dom ny domän...

Adressen till den nya sidan är: http://just4ubirmingham.com/help/PxOrderCCe320.html

Mailadressen dom använder är: svara-inte@blocet.se

I mailet står det följande:

(Detta meddelande går inte att svara på)

Kära användare,
Din las inlägg på blocket.se var inte märkta som säljs.
Enligt våra användarvillkor vi debitera ditt kreditkort först när en försäljning är klar.
Därför är du ombeds att bekräfta dina kreditkortsuppgifter för att få en återbetalning för ditt
senaste transaktionen.

Klicka här för att bekräfta dina kreditkortsuppgifter

Medlen kommer att överföras till ditt kreditkort i 24 timmar efter den kreditkortsinformation bekräftas.

Med vänliga hälsningar
blocket.se.


VARNING VARNING... Ge inte ut dina kortuppgifter, blocket skickar ALDRIG ut sånna här mail med uppmaning om att ange kortnummer för att få återbäring på ditt konto/kreditkort.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Errol
2 december 2011 · 320 Inlägg

Danne_1977


Jag anser dock att min "möjliga bluff" eller  skumma annons förtjänar mer plats i tråden än dina 3-4 meningslösa inlägg som inte bidrar med annat än lite självberöm. Anser du själv att dina inlägg ens är relevanta? Knip eller skaffa msn-vänner istället. Det enda du gör är att  klaga på folk som inte länkar till klockrena "bluffar" men likväl kanske det är viktiga varningar....

Hellre läser jag  10 varningar i onödan än  1 inlägg från dig som inte bidrar med något gott för någon annan.

Danne_1977
2 december 2011 · 3 292 Inlägg

Errol skrev:
Danne_1977


Jag anser dock att min "möjliga bluff" eller  skumma annons förtjänar mer plats i tråden än dina 3-4 meningslösa inlägg som inte bidrar med annat än lite självberöm. Anser du själv att dina inlägg ens är relevanta? Knip eller skaffa msn-vänner istället. Det enda du gör är att  klaga på folk som inte länkar till klockrena "bluffar" men likväl kanske det är viktiga varningar....

Hellre läser jag  10 varningar i onödan än  1 inlägg från dig som inte bidrar med något gott för någon annan.

Bidrar jag inte om nåt gott för nån annan.. ?  vad är det för skitsnack... ?

Menar du att länkarna jag har satt in inte är bluffmakare som försöker och kanske redan har lurat av pengar av massa människor genom att lura till sig deras kortnummer.. ?

Menar du att det inte är relevant hur vida jag varnar om detta i tråden om blockets bluffannonser när det är just blocket denna tråden är skapad för ?  Enligt trådskaparen själv är det endast sånna som vi vet är RIKTIG bluff tråden är till för.. ?

Du får nog sila snacket lite och läsa det allra första inlägget igen så kanske du hajjar vad det handlar om..  big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Danne_1977
3 december 2011 · 3 292 Inlägg

Jag känner att detta måste varnas om då det är en organiserad brottslighet vi talar om, folk blir lurad av detta och säkert många redan som fått sina konton tömda, idag kom ännu ett mail om att ange sina kortuppgifter, adressen är: http://www.buffaloleaf.com/css/ och mailadressen dom använder nu kan lätt lura en ovan, den är: svara.inte@blocket.se.hostlogr.com

Till alla er som tror att jag gör detta för självberöm eller för att nån ska säga hur duktig jag är etc etc, så är det inte, jag gör detta ENBART för att folk ska veta att detta är bedragare som satt blocket.se i fokus och dess användare... det här anser jag vara viktigt då många fler än man tror faktiskt lätt kan låta sig bli lurad av detta.

Lämna aldrig ut kortuppgifter till nån, rotar man lite på blocket.se så hittar man en sida där man kan läsa att blocket.se ALDRIG skickar nåt mail när man ska ange sitt kortnummer för återbetalning osv osv.

Over and out

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Presidento Of World
3 december 2011 · 3 329 Inlägg

(Detta meddelande går inte att svara på)

Bäste användare!

Av säkerhetsskäl och för att förbättra kvaliteten på tjänster vi erbjuder våra användare förbehåller Blocket.se rätten att regelbundet kontrollera giltigheten av den information som används av användarna.
Enligt våra användarvillkor kräver att du bekräftar giltigheten av den information som används i dina aktiviteter på Blocket.se.

Klicka på länken nedan för att verifiera dina uppgifter i vårt systemet. Bekräfta identiteten nu

Om dina uppgifter inte kommer att bekräftas i de närmaste 24 timmarna ditt konto kan blockeras.
Mata in felaktiga uppgifter kan leda till radering av ditt konto.
Med vänliga hälsningar
Blocket.se

Detta fick jag idag då.. att dom ens orkar seriöst! stackars göran på 50+ som går på det!

http://buffaloleaf.com/img/

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Hermanssons_Garage
3 december 2011 · 2 415 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
(Detta meddelande går inte att svara på)

Bäste användare!

Av säkerhetsskäl och för att förbättra kvaliteten på tjänster vi erbjuder våra användare förbehåller Blocket.se rätten att regelbundet kontrollera giltigheten av den information som används av användarna.
Enligt våra användarvillkor kräver att du bekräftar giltigheten av den information som används i dina aktiviteter på Blocket.se.

Klicka på länken nedan för att verifiera dina uppgifter i vårt systemet. Bekräfta identiteten nu

Om dina uppgifter inte kommer att bekräftas i de närmaste 24 timmarna ditt konto kan blockeras.
Mata in felaktiga uppgifter kan leda till radering av ditt konto.
Med vänliga hälsningar
Blocket.se

Detta fick jag idag då.. att dom ens orkar seriöst! stackars göran på 50+ som går på det!

http://buffaloleaf.com/img/

om man kolar på länken, så kan du inte ens trycka på annonser eller liknande. så jävla fake!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang