Hur lång tid tar det innan värmen i era bilar kommer?

henke_99 Offroad Racing
18 februari 2012 · 3 122 Inlägg

-BASmannen- skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Många vet att jag kan sätta fjärrstart på mina bilar men är det startspärr (1998-) så klarar jag inte det.

Lite OT, men är de svårt att montera fjärrstart?

Har man ingen startspärr så nej. Bara o bygla in sig på kablarna till tändningslåset. En klar fördel om man även har automatlåda på bilen, eftersom lådan måste vara i neutralläge om det inte ska bli konstigt... Funkar ju även på en manuell bil men då vill det till att man kommer ihåg att lägga den i friläge jämt när man lämnar den.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
-Bazz3r- Team Breehäng
18 februari 2012 · 1 623 Inlägg

henke_99 skrev:

-BASmannen- skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Många vet att jag kan sätta fjärrstart på mina bilar men är det startspärr (1998-) så klarar jag inte det.

Lite OT, men är de svårt att montera fjärrstart?

Har man ingen startspärr så nej. Bara o bygla in sig på kablarna till tändningslåset. En klar fördel om man även har automatlåda på bilen, eftersom lådan måste vara i neutralläge om det inte ska bli konstigt... Funkar ju även på en manuell bil men då vill det till att man kommer ihåg att lägga den i friläge jämt när man lämnar den.

Okay, vart nånstans kan man köpa en sån fjärrstart då? Skulle va kul att prova tongue

R1 3
└┼┤
2 4
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 februari 2012 · 17 504 Inlägg

-BASmannen- skrev:

henke_99 skrev:

-BASmannen- skrev:

Lite OT, men är de svårt att montera fjärrstart?

Har man ingen startspärr så nej. Bara o bygla in sig på kablarna till tändningslåset. En klar fördel om man även har automatlåda på bilen, eftersom lådan måste vara i neutralläge om det inte ska bli konstigt... Funkar ju även på en manuell bil men då vill det till att man kommer ihåg att lägga den i friläge jämt när man lämnar den.

Okay, vart nånstans kan man köpa en sån fjärrstart då? Skulle va kul att prova tongue

Du, din bil fyller 1 år imorgon i din ägo... Gör en ny tråd om fjärrstart så ska jag hjälpa dig. Jag har gjort många Mersor! Men denna är OT.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
-Bazz3r- Team Breehäng
18 februari 2012 · 1 623 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

-BASmannen- skrev:

henke_99 skrev:

Har man ingen startspärr så nej. Bara o bygla in sig på kablarna till tändningslåset. En klar fördel om man även har automatlåda på bilen, eftersom lådan måste vara i neutralläge om det inte ska bli konstigt... Funkar ju även på en manuell bil men då vill det till att man kommer ihåg att lägga den i friläge jämt när man lämnar den.

Okay, vart nånstans kan man köpa en sån fjärrstart då? Skulle va kul att prova tongue

Du, din bil fyller 1 år imorgon i din ägo... Gör en ny tråd om fjärrstart så ska jag hjälpa dig. Jag har gjort många Mersor! Men denna är OT.

Haha kanske den gör ja wink Ska göra de sen smile

R1 3
└┼┤
2 4
NoFantasy Garaget Anhängare!
18 februari 2012 · 2 068 Inlägg

Löser problemet genom att ställa in en 5000W byggfläkt 10 minuter! kan dock bli så varmt att fönstertoningen släpper!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 (1988)
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
Xuri One Man Clan
18 februari 2012 · 4 287 Inlägg

940in behöver jag köra ca 1-2km med innan arbetstemp på motorn är uppe smile

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
AndreasBlidsberg Äktab Transport - USSR
19 februari 2012 · 175 Inlägg

I ceeden tar det närmare 10min innan det "börjar" komma värme i den.
I Stradan tar det bara någon minut.

Saab 9-3 TTid Aero -09
Volvo 164e -72
Chevrolet 210 2d stolpe blower -55
Alltid Retar Det Någon....
Volvo 164e "E" (1972)
Waahlvik
19 februari 2012 · 508 Inlägg

det är bra värme i min mersa.. men de tar ju ett tag å få upp vämen.. men det är bara varmt där man sitter, känner man på dörrar å allt är de jättekallt å i alla springor å de, pga alla rosthål smile

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
Glesmark
19 februari 2012 · 1 938 Inlägg

Typ 1 minuts körning så flåsar den ut värme i kupen, vattentemp-nålen börjar nästan stiga direkt man startar bilen, hinner inte skrapa sidorutorna fram och framrutan innan den e 1/4 varm tongue

Andromeda Rumpmas
19 februari 2012 · 3 860 Inlägg

NoFantasy skrev:
Löser problemet genom att ställa in en 5000W byggfläkt 10 minuter! kan dock bli så varmt att fönstertoningen släpper!

Hehe, kupévärmare för rednecks tongue

Jag ser framför mig hur det ligger en decimeter snö på biltaket, ut och ställ in byggfläkten och gå in och borsta tänderna. När man kommer ut igen är bilen och marken inom en radie på två meter snöfri lol

Edit: 9-5:an tar väl några minuter på sig när det är några minusgrader. En halvmil kanske.

Senast redigerat av Andromeda (19 februari 2012)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
RD_87 Skrotsamlare
21 februari 2012 · 4 031 Inlägg

Min Dodge B250 -89 tar närmare 10 minuter att få varm trots ny termostat av varmaste sort & kartong i grillen. Den lokala återförsäljaren av amerikanska bildelar sa att de är hopplösa & jag tror honom. smile
Min MB W123 med OM602 är hyggligt snabb men värmen är lite halvdan ändå, en sköljning av paketet vore nog på sin plats.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang