Avgassystem, Sugmotor (Volvo 850)

Simon08
1 december 2011 · 82 Inlägg

Jag har en glt. Jag kör Simons sportsystem efter kat. Fast kör med turbosystemet alltså bara en dämpare i mitten låter bra smile

ELGBAiZ
1 december 2011 · 98 Inlägg

Simon08 skrev:
Jag har en glt. Jag kör Simons sportsystem efter kat. Fast kör med turbosystemet alltså bara en dämpare i mitten låter bra smile

Nice, går det igenom besiktning då? :-) Jag tänkte mer på ljudnivån..

Simon08
1 december 2011 · 82 Inlägg

ELGBAiZ skrev:

Simon08 skrev:
Jag har en glt. Jag kör Simons sportsystem efter kat. Fast kör med turbosystemet alltså bara en dämpare i mitten låter bra smile

Nice, går det igenom besiktning då? :-) Jag tänkte mer på ljudnivån..

Japp smile fast man vet ju aldrig jag har bara besiktat en gång det finns väl någon grinig gubbe som tycker det är för högt big_smile

ELGBAiZ
1 december 2011 · 98 Inlägg

Simon08 skrev:

ELGBAiZ skrev:

Simon08 skrev:
Jag har en glt. Jag kör Simons sportsystem efter kat. Fast kör med turbosystemet alltså bara en dämpare i mitten låter bra smile

Nice, går det igenom besiktning då? :-) Jag tänkte mer på ljudnivån..

Japp smile fast man vet ju aldrig jag har bara besiktat en gång det finns väl någon grinig gubbe som tycker det är för högt big_smile

Haha, så sant så!

Simon08
1 december 2011 · 82 Inlägg

ELGBAiZ skrev:

Simon08 skrev:

ELGBAiZ skrev:

Nice, går det igenom besiktning då? :-) Jag tänkte mer på ljudnivån..

Japp smile fast man vet ju aldrig jag har bara besiktat en gång det finns väl någon grinig gubbe som tycker det är för högt big_smile

Haha, så sant så!

Så kör på det du smile

Danne_1977
1 december 2011 · 3 292 Inlägg

Jag skulle nog slänga på ett vanligt 2,5" sportsystem.. kanske ändra lite med dämpare och sånt om ljudet är viktigt..

Jag är nog mest inne på vad Marlboroman säger... så testa dig fram big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Simon08
1 december 2011 · 82 Inlägg

Danne_1977 skrev:
Jag skulle nog slänga på ett vanligt 2,5" sportsystem.. kanske ändra lite med dämpare och sånt om ljudet är viktigt..

Jag är nog mest inne på vad Marlboroman säger... så testa dig fram big_smile

det funkar med båda men det blir skönare ljud med turbosystemet.

RobinT
21 december 2011 · 231 Inlägg

jag funderar på att köra 3" från katten med bara en ljudämpare längst bak på 4" på min volvo 855 -93 140hk  kommer den låta för mkt? kommer motorn bli slö? mvh

Malish
28 april 2013 · 418 Inlägg

ojojoj, ber om ursäkt att jag drar upp en gammal tråd, men det var fina svar här.

Om jag tvärt emot TS vill ha bättre effekt men inte för mycket oväsen på en GLT. vilket avgas är då lämpligt?
visst, är ju kul med fränare ljud, men det ska vara komfortabelt också.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang