Klagan på bil ingenjörer.

xXSammy
6 december 2011 · 6 580 Inlägg

Kvalitén på tryckgivaren i hydraulpumpen hos Ford Focus..


Faaaaan vad de pajar, nära på oftare än strumpbyten

De/Dem
Kanelbullen
6 december 2011 · 1 722 Inlägg

Growe skrev:

henne_svenne skrev:
Volvo v70 ll . Det går inte att fälla upp vindrute torkarna fram när dom är i sitt viloläge. Du måste igång med tändningen och sen lyckas stänga av tändningen i rätt ögonblick för att kunna fälla upp dom.
Idiotiskt och dumt

finns faktist en funktion så man lägger dom i serviceläge om jag inte missminner mig totalt ;-)

Om man  just har slagit av bilen då kan man "vippa" med spaken ( är det upp eller ner)   så åker dom upp o stannar där,samma med golfen

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
6 december 2011 · 3 929 Inlägg

henne_svenne skrev:
Volvo v70 ll . Det går inte att fälla upp vindrute torkarna fram när dom är i sitt viloläge. Du måste igång med tändningen och sen lyckas stänga av tändningen i rätt ögonblick för att kunna fälla upp dom.
Idiotiskt och dumt

Kan inte göra det med min Lincoln hur man än gör.
I vilo läge (nedfällda), i viloläge uppfällda, mitt på rutan, huven öppen etc.
Går absolut inte i vilket läge det än är. Måste av med huven om man ska göra det.
Vad är det för mening med det!?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
henne_svenne
6 december 2011 · 668 Inlägg

Kanelbullen skrev:

Growe skrev:

henne_svenne skrev:
Volvo v70 ll . Det går inte att fälla upp vindrute torkarna fram när dom är i sitt viloläge. Du måste igång med tändningen och sen lyckas stänga av tändningen i rätt ögonblick för att kunna fälla upp dom.
Idiotiskt och dumt

finns faktist en funktion så man lägger dom i serviceläge om jag inte missminner mig totalt ;-)

Om man  just har slagit av bilen då kan man "vippa" med spaken ( är det upp eller ner)   så åker dom upp o stannar där,samma med golfen

Ok ska tippsa farsan om detta, tack tack smile

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
twin_cam Smålänning
7 december 2011 · 7 877 Inlägg

Låt inte bästa gnälltråden dö!

VAG igen:

VArför ha en extra löprulle till kamremmen med20mm diameter för att bryta remmen 3 mm mellan pump och kam? (VAG 1,9 TDI.)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Rquired Allmänt envis
7 december 2011 · 12 512 Inlägg

Varför dra elen till bakluckan i extremt smala gångjärn så att kablarna nöts av BMW? Och framför allt varför inte åtgärda detta när det var ett känt problem redan på E34 i början utav 90-talet och hängt med på 5-serien fram till föregående generation (E61) som slutade tillverkas 2010?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
tekniknissen1
7 december 2011 · 866 Inlägg

Ja Det kan man undra !! Var gång man sätter dit den så tycker man synd om den :-) Snacka om att den får snurra :-))   Och vad för sätta termostaten på 1,8t bakom servo/generator fästet !!

Lonefox Bad music kills good sound
7 december 2011 · 7 241 Inlägg

Varför ser bilar ut som de gör när det gäller att serva dem och meka med dem?

Varför sitter saker inmonterade under/bakom andra saker?

För att det går snabbare att bygga dem.
Tid är pengar.
Ju snabbare och billigare ett fordon kan byggas ju mer tjänar tillverkaren.
Allt handlar om maximerad vinst.
Detta gäller även inköp av matrial och jakt på underlevenratörer.

NEJ jag försvarar dem inte...eller säger att det är bra.
Jag talar bara om hur verkligheten ser ut.

Så jo för fasen......låt denna ONÖDIGA klagotråd dö ut för det spelar INGEN som helst roll hur mkt ni klagar när konstruktörerna måste jaga kostnader år efter år...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
twin_cam Smålänning
7 december 2011 · 7 877 Inlägg

Lonefox skrev:
Varför ser bilar ut som de gör när det gäller att serva dem och meka med dem?

Varför sitter saker inmonterade under/bakom andra saker?

För att det går snabbare att bygga dem.
Tid är pengar.
Ju snabbare och billigare ett fordon kan byggas ju mer tjänar tillverkaren.
Allt handlar om maximerad vinst.
Detta gäller även inköp av matrial och jakt på underlevenratörer.

NEJ jag försvarar dem inte...eller säger att det är bra.
Jag talar bara om hur verkligheten ser ut.

Så jo för fasen......låt denna ONÖDIGA klagotråd dö ut för det spelar INGEN som helst roll hur mkt ni klagar när konstruktörerna måste jaga kostnader år efter år...

Ja men det är ändå roligt att gnälla på tokigheterna någonstans smile

Varför måste saker som kan vara, och har varit lätta att göra förr, bli så svårt på en ny bil?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Germax
7 december 2011 · 12 086 Inlägg

Rquired skrev:
Varför dra elen till bakluckan i extremt smala gångjärn så att kablarna nöts av BMW? Och framför allt varför inte åtgärda detta när det var ett känt problem redan på E34 i början utav 90-talet och hängt med på 5-serien fram till föregående generation (E61) som slutade tillverkas 2010?

Dom jävlas smile

Noxxer
8 december 2011 · 1 482 Inlägg

twin_cam skrev:

Lonefox skrev:
Varför ser bilar ut som de gör när det gäller att serva dem och meka med dem?

Varför sitter saker inmonterade under/bakom andra saker?

För att det går snabbare att bygga dem.
Tid är pengar.
Ju snabbare och billigare ett fordon kan byggas ju mer tjänar tillverkaren.
Allt handlar om maximerad vinst.
Detta gäller även inköp av matrial och jakt på underlevenratörer.

NEJ jag försvarar dem inte...eller säger att det är bra.
Jag talar bara om hur verkligheten ser ut.

Så jo för fasen......låt denna ONÖDIGA klagotråd dö ut för det spelar INGEN som helst roll hur mkt ni klagar när konstruktörerna måste jaga kostnader år efter år...

Ja men det är ändå roligt att gnälla på tokigheterna någonstans smile

Varför måste saker som kan vara, och har varit lätta att göra förr, bli så svårt på en ny bil?

Så verkstäderna kan hämta mer pengar på reparationer och service såklart wink

Minns jag inte helt fel så är det någon merca v8a som har kamdrivningen på BAKSIDAN av motorn.. jävligt intelligent om jag får säga det själv :p
Jag kan mycket väl ha fel men skulle inte förvåna mig det minsta om det stämmer.

BLT Service
Theracords Music Label
Rquired Allmänt envis
8 december 2011 · 12 512 Inlägg

JapMax skrev:

Rquired skrev:
Varför dra elen till bakluckan i extremt smala gångjärn så att kablarna nöts av BMW? Och framför allt varför inte åtgärda detta när det var ett känt problem redan på E34 i början utav 90-talet och hängt med på 5-serien fram till föregående generation (E61) som slutade tillverkas 2010?

Dom jävlas smile

Det lutar åt det hållet helt klart. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Lonefox Bad music kills good sound
8 december 2011 · 7 241 Inlägg

Noxxer skrev:

twin_cam skrev:

Lonefox skrev:
Varför ser bilar ut som de gör när det gäller att serva dem och meka med dem?

Varför sitter saker inmonterade under/bakom andra saker?

För att det går snabbare att bygga dem.
Tid är pengar.
Ju snabbare och billigare ett fordon kan byggas ju mer tjänar tillverkaren.
Allt handlar om maximerad vinst.
Detta gäller även inköp av matrial och jakt på underlevenratörer.

NEJ jag försvarar dem inte...eller säger att det är bra.
Jag talar bara om hur verkligheten ser ut.

Så jo för fasen......låt denna ONÖDIGA klagotråd dö ut för det spelar INGEN som helst roll hur mkt ni klagar när konstruktörerna måste jaga kostnader år efter år...

Ja men det är ändå roligt att gnälla på tokigheterna någonstans smile

Varför måste saker som kan vara, och har varit lätta att göra förr, bli så svårt på en ny bil?

Så verkstäderna kan hämta mer pengar på reparationer och service såklart wink

Minns jag inte helt fel så är det någon merca v8a som har kamdrivningen på BAKSIDAN av motorn.. jävligt intelligent om jag får säga det själv :p
Jag kan mycket väl ha fel men skulle inte förvåna mig det minsta om det stämmer.

Faktum är att konstruktörer tänker väldigt lite på eftermarknaden trots att det ÄR där de stora pengarna hämtas in....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
xXSammy
8 december 2011 · 6 580 Inlägg

Utrymmet på lampbyten, KIA
Utrymme för att nå P-ljuslampan Saab 9-3 + 9-5?

De/Dem
Svanb3rg
8 december 2011 · 187 Inlägg

tekniknissen1 skrev:
Ja Det kan man undra !! Var gång man sätter dit den så tycker man synd om den :-) Snacka om att den får snurra :-))   Och vad för sätta termostaten på 1,8t bakom servo/generator fästet !!

..och under insuget!!...avsatte typ 20min för det termostat bytet...var typ den tiden det tog att HITTA den! big_smile

Never underestimate the power of stupid people in large groups...
Volkswagen Passat 3,2 FSI 4-Motion DSG "The Nitrous Express" (2007)
BlauMes
8 december 2011 · 1 801 Inlägg

På äldre saabar med vajerkoppling så är själva öglan som hakar fast i kopplingspedalen i PLAST!! Hur tänkte man där!?

Saab 9-3 (2008)
A_Karlsson
8 december 2011 · 537 Inlägg

BlauMes skrev:
På äldre saabar med vajerkoppling så är själva öglan som hakar fast i kopplingspedalen i PLAST!! Hur tänkte man där!?

troligtvis så tänkte man aldrig tongue

Saab 900i 2.1 16v "Accuair og900" (1992)
tekniknissen1
8 december 2011 · 866 Inlägg

Troligen så var det billigare med plast den veckan som dom ritade kopplingen;-)

sverkera
8 december 2011 · 564 Inlägg

Jag tror bönräknarna är större problem än de som konstruerar lösningarna...

Constantine
8 december 2011 · 679 Inlägg

sverkera skrev:
Jag tror bönräknarna är större problem än de som konstruerar lösningarna...

+1

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang