Varför får jag inte min bil såld? Peugeot 406 kombi.

RobbanForsell
5 december 2011 · 292 Inlägg

har haft annons ute på blocket ett bra tag utan ens att någon har ringt har sänkt priset rejält måste bli av med denna ....

http://www.blocket.se/stockholm/Peugeot … 11&w=1

Volkswagen Passat "Gotlänningen" (2013)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
5 december 2011 · 1 948 Inlägg

1. Lägg ner lite tid och ta seriösa bilder när det är ljust ute, somd et är nu så säger bilderna INGET mer än att bilen är röd och att det är en fransman. Ta bilder när det är ljus så folk ser skicket.

2. Vad kostar stora servicen? potentiella köpare backar nog när dem vet att dem måste lägga ut en massa cash på att serva bilen så fort dem köpt den.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Evildan
5 december 2011 ·

*prova att ta nya bilder i dagsljus? ser roligare och mera engagerat ut.
*skriv inte att den har 100hk när det i bilinfo från carfax står 136hk?
*den kanske ändå är för dyr trots att du sänkt priset?
bara några småtips. bra annons annars med tydlig text och saker uppradade, du framstår som riktigt ärlig när du skriver att det finns några skönhetsfel och stor service bör göras, desvärre kanske en presumtiv kund ser detta som en belastning och utgifter.

fransk automatbil står inte särskilt högt i kurs hos många även om den inte gått långt vilket jag tycker är synd, 406 är trevliga bilar, hög komfort.
kört en som taxi emellanåt för några år sedan.

Hoffmeister2
5 december 2011 · 467 Inlägg

Hej.

Jag kan bara hålla med tidigare talare.

Alltså hur tänker man när man tar sådana bilder på sin bil och lägger ut på blocket?

Och varför tar du närbilder på instrumentbrädan? Jag vill hellre se bilder på inredningen isf. Ta en större bild över hela förarmiljön tex.

Men som sagt. En annons med sådana bilder går bort direkt. På något vis känns det som att om man inte ens kan lägga 3 min på att ta bra bilder, varför ska jag tro att du brýtt dig om bilen då överhuvudtaget?

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Hool
5 december 2011 · 1 067 Inlägg

Formaterade om texten lite.

Peugeot 406 kombi automat

Besiktigad till <datum> och godkänd. Skatten betal tom <datum>.

* (fungerande?) ACC/klimatanläggning
* Airbag förare och urkopplingsbar airbag för passagerare (med nyckel)
* Centrallås
* Elhissar fram och bak, Elspeglar, 
* (Motorvärmare?) med kupéuttag
* Rails
* Regnsensor
* Servostyrning
* Stereo med cd-växlare för 6 skivor,
* Färddator

Bilen har bra sommardäck (alufälg?) och vinterdäck på dubb.

Jag är 4e ägaren, rök och djurfri.

Servad enligt servicebok.

Stora servicen bör göras (kamremsbyte inom <mil> eller <tid>)

Påkostad med bland annat nyligen bytta bromsskivor bak och handbromsbackar.  Ett omonterat drag medföljer.

Pris: 35 000:- billigare vid snabb affär.

Även intresserad av byte till Skoda oktavia kombi, runt 7 000 mil.


Något sådant.   Du får eventuellt justera priset något.  Fyll på med informationen som saknas.  Du kan ev behöva byta kamrem på den för att få den såld.   Kolla vad det kostar..  Ev spekulant lär fråga. 

Sedan tvättar du bilen. Hänger på några billiga hjulsidor av plast och tar vettiga bilder i dagsljus.

Senast redigerat av Hool (5 december 2011)

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Muttley
5 december 2011 ·

Folk har inte pengar. Kontra hur många bilar de ligger på blocket. Värdelös fotograf med så folk bläddrar förbi den direkt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang