Blästra 530 topp

Yacco
8 december 2011 · 124 Inlägg

hej! tänkte blästra min topp så den blir ren och fin. räcker det att maskera där det inte ska blästras? och hur blir ytan om man blästrar med sand?

Bensinskallen P o r s c h e
8 december 2011 · 1 700 Inlägg

Man bör väl glasblästra om det är aluminium, annars tar de väl lite för mycket.

Sen får du ju demontera den 100% inna blästring, och försöka maskera packningsytor etc först ja. Sen vet ja inte hur man brukar göra för att få ur allt glas sen, om man badar toppen eller något...

Volvo V70N 2.4T "Studentbilen" (2000)
Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" (2007)
Yacco
8 december 2011 · 124 Inlägg

den är bortskruvad och rensad på allt färdig för blästring men du menar att det tar för mkt med sandblästring?

Bensinskallen P o r s c h e
8 december 2011 · 1 700 Inlägg

Yacco skrev:
den är bortskruvad och rensad på allt färdig för blästring men du menar att det tar för mkt med sandblästring?

Ja de säger alla till mig. Jag skulle blästra en uppsättning alufälgar, men de gick absolut inte med sand så de blev glas. Och funkar de inte på fälgar så är de väl knappast nå bra att köra på en topp.

Volvo V70N 2.4T "Studentbilen" (2000)
Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" (2007)
Driftar_N
8 december 2011 · 227 Inlägg

Det är redan grov yta på en gjuten topp så det funkar att köra med finare sand.
När du blästrat den så skicka den helst i en riktig industriell hetvattentvätt om du har tillgång till en sån, då blir det rent.

Maskerar du bra och har lite känsla när du blästrar ska det inte komma sand/glas på fel ställen.
Men utgå från att det gör det endå, det enda man inte kan göra vid ett motorbygge/renovering är att ta någonting förgivet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang