Underbart bra läsning! Mer sånna här trådar vill vi se på forumet. Kanon jobb du gör också Opel fantast som man är så volvo lika intresant som att se en kärring gå över gatan Men prem lagt iallfall!
Underbart bra läsning! Mer sånna här trådar vill vi se på forumet. Kanon jobb du gör också Opel fantast som man är så volvo lika intresant som att se en kärring gå över gatan Men prem lagt iallfall!
tackar om det är en jävligt snygg kärring som går över gatan blir hon ju intressant att kolla på
Lite bilder på de olika vevhusventilationen till b230, stort TACK Johan Hördegård för tipsningen om dessa 2!
Lilla modellen hittar man på senare 740 och 240, den stora sitter på nyare b230
Den stora är ivägen för slangen som ska in till värmepaketet
För den som undrar hur det ser ut i en vevhusventilation, det finns 3 utgångar med skiljevägar men hela burken är "öppen" det vill säga att det finns gångar i burken som tillslut sammankopplar alla utgångarna till 1 Svårt o förklara men man ser inte gångarna på bilden pga denna vy
Överfall till kammarna, på med olja i alla glidbanor även överfall och på kammen! Dra sedan åt överfallen i 2 steg: 1kg (10nm) och sista 2kg (20nm) MEN var försiktiga när ni drar ner kammen mot tryckarna, måste dras jämt så ni inte knäcker kammen. Jag gjorde som så att jag vred min kam så jag fick 2 nock neråt mot tryckarna, därför kunde jag dra ner dem överfallen max o sedan skruva på de andra överfallen som inte ligger o trycker mot tryckarna! Ställ alla kolvarna i samma läge så inte ventilerna slår i kolvarna när kammen monteras
egentillvärkat fäste till gasrullen, kör 960 gasspjäll ( 3tum ) och original 16v insug
original vevhusvent som lättar på trycket i blocket och sen en fastsvetsad alu mutter på topplocks kåpan för att lätta på trycket i toppen! Placera muttern där det är minst risk för att få in olja i röret, vilket jag tyckte vart bäst som bilden nedanför visar Slang från vevhusvent samt den fastsvetsade muttern dras till samma catchtank med filter
Så här gjorde jag vxl`s upphängningen till bmw zf lådan! original balken gick att flytta då det finns 3 olika lägen du kan fästa balken i karossen på 940! köpte 40x25x4 mm järn o svetsade rejält runt om där jag kom åt!
Bmw zf
Original kopplingsarm/ slavcylinder/ utrampslager/ styrkulla till armen från bmw zf!
problemet du kommer få med en zf låda mot ditt rödblock är att slavcylinderns arm är för kort och kommer endast trycka in tryckplattan i mitt fall 5mm! Gjorde som så att jag mätte från blocket ( där svepet ligger emot ) ut till änden på tryckplattan och fick måttet 70mm, sen mätte jag från svepet in till utrampnings lagret med styrkulan/ armen och slavcylindern och fick 65mm! alltså trycker lagret in tryckplatan bara 5mm vilket är för lite! borrade därför 2 hål där utrampningslagret ligger emot på kopplings armen
Satte sedan på en insekts bullt + bricka som sticker ut 8mm med låsmutter på baksidan! om vi nu plusar ihop de hela så tryckte lagret 5mm innan denna operation + 8mm med bultarna vilket gör att tryckplattan nu åker in 13mm och ska räcka
Tänkte mappa på 98oktan, köpte mig 4st "Lucas" spridare på 1290cc! Bara sprutet kvar nu att beställa sen vrider jag om nyckeln o hoppas på att de inte smäller
hur har jag kunnat missta den här tråden? Kommer följa från och med nu! Så jäkla intressant att följa när du har satt ett mål på 600hk så då finns de inga genvägar!
Kolla min busbilBILEN HÄRLämna en kommentar eller nått
hur har jag kunnat missta den här tråden? Kommer följa från och med nu! Så jäkla intressant att följa när du har satt ett mål på 600hk så då finns de inga genvägar!
hehehe mycket man missar här i livet tyvärr får tacka o följ på bara Du ser bilder på bilen på FB in o gilla så följer du alla våra uppdateringar o de andra i teamet