2458
Sök

DalleRacing bygger B230 med 16v topp 600hk ( Guide )

181 Inlägg
24 oktober 2012
#241
Turbo_Krille87 skrev:
Hehe tack jo det ska det verkligen göra men hur gör om som kör med 16v topp med turbo vid bes??? byter till en 8v topp vid bes e?

Besiktnings motor


Volvo galen R freak ;D
334 Inlägg
24 oktober 2012
#242
nameless skrev:
Turbo_Krille87 skrev:
Hehe tack jo det ska det verkligen göra men hur gör om som kör med 16v topp med turbo vid bes??? byter till en 8v topp vid bes e?

Besiktnings motor

ok tack då vet jag men då slipper man regga med turbo då och blir genast billig turbo bil hah:lol: smile

181 Inlägg
25 oktober 2012
#243
ända som är är väll att försäkringsbolagen kan bli tok snea om de skulle hända nånting, eftersom bilen är långt ifrån vad den är försäkrad som, men brukar gå att lösa ändå, inte så ofta de händer nånting så man behöver ringa dom heller så smile


181 Inlägg
26 oktober 2012
#245
ända tills den eller nånting från den blir stulet ?


1 738 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
#246
Tja!

Var ett tag sen nu wink Kanske skulle slänga upp lite bilder så ni får lite mer info smile Börjar bli lite avancerat nu, så avancerat att till o med jag står som ett frågetecken ibland tongue Det är sprutet som sätter lite stopp då det är första gången jag ska koppla ett sprut! Lite kablar m.m som jag inte riktigt vet var de ska sättas i kontakstyckena m.m men det reder väll ut sig tillslut smile

VEMS V3.6 / Extra lång kabelpiska med färdig pressade kontakter relä säkringar / Extra kod: 4 bar mappsensor / Tändning: 60-2 trigger styrning ( styr via orginal svänghjul ) med HALL givare och separata tändspolar
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-10864031b4c3df49446c09cb085c0d49.jpg

Tändspole, märke "HUCO" med inbyggda tändsteg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-5196c92dc55ed4a41b44585cff06a0a5.jpg

Motstånd till spridarna, VEMS har inte inbyggt motstånd i boxen utan måste köpas till när man kör "lågohm" spridare
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-c675872eb1ecf7de13e67769a7695b08.jpg

Lufttempgivare
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-014a29c1c694e754560a59b082772df6.jpg

Malpassi linjär bränsletrycks regulator
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-30b02a2756f49a49329ac607453a45ca.jpg

Det börjar närma sig wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-82b31bdcfa0aee4f8c638fc621016c6f.jpg
Senast redigerat av DalleRacing (16 januari 2014)


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
12 november 2012
#247
du kan ju inte styra via original svänghjul med en hallgivare. du menar väl vr-givare

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Volvo galen R freak ;D
334 Inlägg
12 november 2012
#248
DalleRacing skrev:
Tja!

Var ett tag sen nu wink Kanske skulle slänga upp lite bilder så ni får lite mer info smile Börjar bli lite avancerat nu, så avancerat att till o med jag står som ett frågetecken ibland tongue Det är sprutet som sätter lite stopp då det är första gången jag ska koppla ett sprut! Lite kablar m.m som jag inte riktigt vet var de ska sättas i kontakstyckena m.m men det reder väll ut sig tillslut smile

VEMS V3.6 / Extra lång kabelpiska med färdig pressade kontakter relä säkringar / Extra kod: 4 bar mappsensor / Tändning: 60-2 trigger styrning ( styr via orginal svänghjul ) med HALL givare och separata tändspolar
http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-10864031b4c3df49446c09cb085c0d49.jpg

Tändspole, märke "HUCO" med inbyggda tändsteg
http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-5196c92dc55ed4a41b44585cff06a0a5.jpg

Motstånd till spridarna, VEMS har inte inbyggt motstånd i boxen utan måste köpas till när man kör "lågohm" spridare
http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-c675872eb1ecf7de13e67769a7695b08.jpg

Lufttempgivare
http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-014a29c1c694e754560a59b082772df6.jpg

Malpassi progressiv bränsletrycks regulator
http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-30b02a2756f49a49329ac607453a45ca.jpg

Det börjar närma sig wink
http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-82b31bdcfa0aee4f8c638fc621016c6f.jpg

Glöm inte våran Facebook sida wink
http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-4233fc3c7141df2ff5395334cde36254.jpg

Nice kommer köra med VEMS Sprut oxså men ska köra med stålvev så det blir en 2,5L 16v Turbo och Peter på PMM ska vara med och hjälpa han och måste säga att han är sjukt trevlig och hjälpsam wink

1 738 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
#249
turboforssen skrev:
du kan ju inte styra via original svänghjul med en hallgivare. du menar väl vr-givare

Sitter hall på volvo orginal sprutet på min modelloch boxen är lödd för att andvända hall wink sen hur de funkar har jag inte den blekaste


1 738 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
#250
Turbo_Krille87 skrev:
DalleRacing skrev:
Tja!

Var ett tag sen nu wink Kanske skulle slänga upp lite bilder så ni får lite mer info smile Börjar bli lite avancerat nu, så avancerat att till o med jag står som ett frågetecken ibland tongue Det är sprutet som sätter lite stopp då det är första gången jag ska koppla ett sprut! Lite kablar m.m som jag inte riktigt vet var de ska sättas i kontakstyckena m.m men det reder väll ut sig tillslut smile

VEMS V3.6 / Extra lång kabelpiska med färdig pressade kontakter relä säkringar / Extra kod: 4 bar mappsensor / Tändning: 60-2 trigger styrning ( styr via orginal svänghjul ) med HALL givare och separata tändspolar
http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-10864031b4c3df49446c09cb085c0d49.jpg

Tändspole, märke "HUCO" med inbyggda tändsteg
http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-5196c92dc55ed4a41b44585cff06a0a5.jpg

Motstånd till spridarna, VEMS har inte inbyggt motstånd i boxen utan måste köpas till när man kör "lågohm" spridare
http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-c675872eb1ecf7de13e67769a7695b08.jpg

Lufttempgivare
http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-014a29c1c694e754560a59b082772df6.jpg

Malpassi progressiv bränsletrycks regulator
http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-30b02a2756f49a49329ac607453a45ca.jpg

Det börjar närma sig wink
http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-82b31bdcfa0aee4f8c638fc621016c6f.jpg

Glöm inte våran Facebook sida wink
http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-4233fc3c7141df2ff5395334cde36254.jpg

Nice kommer köra med VEMS Sprut oxså men ska köra med stålvev så det blir en 2,5L 16v Turbo och Peter på PMM ska vara med och hjälpa han och måste säga att han är sjukt trevlig och hjälpsam wink

Ja peter är super wink skicka mig ett mail så får du min kontakt jag beställde sprutet av wink du sparar ungefär 5k genom att beställa av honom smile


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
12 november 2012
#251
DalleRacing skrev:
turboforssen skrev:
du kan ju inte styra via original svänghjul med en hallgivare. du menar väl vr-givare

Sitter hall på volvo orginal sprutet på min modelloch boxen är lödd för att andvända hall wink sen hur de funkar har jag inte den blekaste

då borde du ju styra det via fördelarn ju . en
hall givare sitter ju i fördelaren och en vr-givare sitter mot svänghjult

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 738 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
#252
turboforssen skrev:
DalleRacing skrev:
turboforssen skrev:
du kan ju inte styra via original svänghjul med en hallgivare. du menar väl vr-givare

Sitter hall på volvo orginal sprutet på min modelloch boxen är lödd för att andvända hall wink sen hur de funkar har jag inte den blekaste

då borde du ju styra det via fördelarn ju . en
hall givare sitter ju i fördelaren och en vr-givare sitter mot svänghjult

Kör ingen fördelare, utan separata spolar istället, mitt orginalsprut har hallgivare på svänghjulet, kompisen kör likadant med hall på svänghjul på sin fasy ett link sprut istället :p


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
12 november 2012
#253
DalleRacing skrev:
turboforssen skrev:
DalleRacing skrev:

Sitter hall på volvo orginal sprutet på min modelloch boxen är lödd för att andvända hall wink sen hur de funkar har jag inte den blekaste

då borde du ju styra det via fördelarn ju . en
hall givare sitter ju i fördelaren och en vr-givare sitter mot svänghjult

Kör ingen fördelare, utan separata spolar istället, mitt orginalsprut har hallgivare på svänghjulet, kompisen kör likadant med hall på svänghjul på sin fasy ett link sprut istället :p

en hallgivare mäter ju inte lika många punkter som en vr-givare så då måste du ju göra om svänghjulet.
och ska du köra wastedspark måste du ju ha kamsynk med om du kör med hallgivare
fast det kan ju va så att du blandat ihop hall och vrgivare .

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 738 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
#254
turboforssen skrev:
DalleRacing skrev:
turboforssen skrev:

då borde du ju styra det via fördelarn ju . en
hall givare sitter ju i fördelaren och en vr-givare sitter mot svänghjult

Kör ingen fördelare, utan separata spolar istället, mitt orginalsprut har hallgivare på svänghjulet, kompisen kör likadant med hall på svänghjul på sin fasy ett link sprut istället :p

en hallgivare mäter ju inte lika många punkter som en vr-givare så då måste du ju göra om svänghjulet.
och ska du köra wastedspark måste du ju ha kamsynk med om du kör med hallgivare
fast det kan ju va så att du blandat ihop hall och vrgivare .

Nej då jag har skaplig koll iaf, går efter kompisens setup som värkar funka iaf men vi får se vad vi får göra om om de nu blir nåt :p som sagt är inte jätte haj på detta men de ska nog lösa sig wink


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
12 november 2012
#255
DalleRacing skrev:
turboforssen skrev:
DalleRacing skrev:

Kör ingen fördelare, utan separata spolar istället, mitt orginalsprut har hallgivare på svänghjulet, kompisen kör likadant med hall på svänghjul på sin fasy ett link sprut istället :p

en hallgivare mäter ju inte lika många punkter som en vr-givare så då måste du ju göra om svänghjulet.
och ska du köra wastedspark måste du ju ha kamsynk med om du kör med hallgivare
fast det kan ju va så att du blandat ihop hall och vrgivare .

Nej då jag har skaplig koll iaf, går efter kompisens setup som värkar funka iaf men vi får se vad vi får göra om om de nu blir nåt :p som sagt är inte jätte haj på detta men de ska nog lösa sig wink

jag det är ett grymt jobb du gör i alla fall smile får hoppa satt du lyckas med det big_smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 738 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
#256
turboforssen skrev:
DalleRacing skrev:
turboforssen skrev:

en hallgivare mäter ju inte lika många punkter som en vr-givare så då måste du ju göra om svänghjulet.
och ska du köra wastedspark måste du ju ha kamsynk med om du kör med hallgivare
fast det kan ju va så att du blandat ihop hall och vrgivare .

Nej då jag har skaplig koll iaf, går efter kompisens setup som värkar funka iaf men vi får se vad vi får göra om om de nu blir nåt :p som sagt är inte jätte haj på detta men de ska nog lösa sig wink

jag det är ett grymt jobb du gör i alla fall smile får hoppa satt du lyckas med det big_smile

De tackar jag för big_smile får forska lite i de du sa o lovar återkomma med hur jag gjorde sen nör den är startad wink

Mvh


Volvo galen R freak ;D
334 Inlägg
12 november 2012
#257
DalleRacing skrev:
Turbo_Krille87 skrev:
DalleRacing skrev:
Tja!

Var ett tag sen nu wink Kanske skulle slänga upp lite bilder så ni får lite mer info smile Börjar bli lite avancerat nu, så avancerat att till o med jag står som ett frågetecken ibland tongue Det är sprutet som sätter lite stopp då det är första gången jag ska koppla ett sprut! Lite kablar m.m som jag inte riktigt vet var de ska sättas i kontakstyckena m.m men det reder väll ut sig tillslut smile

VEMS V3.6 / Extra lång kabelpiska med färdig pressade kontakter relä säkringar / Extra kod: 4 bar mappsensor / Tändning: 60-2 trigger styrning ( styr via orginal svänghjul ) med HALL givare och separata tändspolar
http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-10864031b4c3df49446c09cb085c0d49.jpg

Tändspole, märke "HUCO" med inbyggda tändsteg
http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-5196c92dc55ed4a41b44585cff06a0a5.jpg

Motstånd till spridarna, VEMS har inte inbyggt motstånd i boxen utan måste köpas till när man kör "lågohm" spridare
http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-c675872eb1ecf7de13e67769a7695b08.jpg

Lufttempgivare
http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-014a29c1c694e754560a59b082772df6.jpg

Malpassi progressiv bränsletrycks regulator
http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-30b02a2756f49a49329ac607453a45ca.jpg

Det börjar närma sig wink
http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-82b31bdcfa0aee4f8c638fc621016c6f.jpg

Glöm inte våran Facebook sida wink
http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-4233fc3c7141df2ff5395334cde36254.jpg

Nice kommer köra med VEMS Sprut oxså men ska köra med stålvev så det blir en 2,5L 16v Turbo och Peter på PMM ska vara med och hjälpa han och måste säga att han är sjukt trevlig och hjälpsam wink

Ja peter är super wink skicka mig ett mail så får du min kontakt jag beställde sprutet av wink du sparar ungefär 5k genom att beställa av honom smile

Tack men du har PM wink

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
12 november 2012
#258
DalleRacing skrev:
turboforssen skrev:
DalleRacing skrev:

Nej då jag har skaplig koll iaf, går efter kompisens setup som värkar funka iaf men vi får se vad vi får göra om om de nu blir nåt :p som sagt är inte jätte haj på detta men de ska nog lösa sig wink

jag det är ett grymt jobb du gör i alla fall smile får hoppa satt du lyckas med det big_smile

De tackar jag för big_smile får forska lite i de du sa o lovar återkomma med hur jag gjorde sen nör den är startad wink

Mvh

låter fint de smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

High on diesel and gasoline
368 Inlägg
12 november 2012
#259
Jag är intresserad av hur du löser det med hallgivare utan fördelare wink Lycka till!


329 Inlägg
12 november 2012
#260
tjena! har du bilder på hur du fäst plastspoijlern fram, för du kör inte med kofångare väl? Mvh Alex
Senast redigerat av hede_racing (12 november 2012)

Länk till min projekttråd, Volvo 940polis turbobygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 25&p=1
Tack Till:
klracing.se


Sök