2607
Sök

DalleRacing bygger B230 med 16v topp 600hk ( Guide )

71 Inlägg
10 februari 2013
Upp med video när monstret startas! big_smile

14 Inlägg
10 februari 2013
frisken98 skrev:

http://www.garaget.org/video/133119 cool

71 Inlägg
10 februari 2013
Robban05 skrev:
frisken98 skrev:

http://www.garaget.org/video/133119 cool

Sweet! smile

513 Inlägg
11 februari 2013
Kollade på bilderna du la upp nu sist och såg att satt bältena i staget längst ner i buren. Fick veta det av en sfro gubbe tror jag det var, och det var att man ska sätta bältet rakt bak så det inte vid en ev krock sliter bältet neråt då du själv åker framåt. Kunde tydligen ställa till med en massa skada.
Hade själv satt bältet precis som du.
Annars en jävla bra tråd som kommer nyttjas när jag själv kommer bygga 16v.

1 738 Inlägg
11 februari 2013
Trådstartare
Melin82 skrev:
Kollade på bilderna du la upp nu sist och såg att satt bältena i staget längst ner i buren. Fick veta det av en sfro gubbe tror jag det var, och det var att man ska sätta bältet rakt bak så det inte vid en ev krock sliter bältet neråt då du själv åker framåt. Kunde tydligen ställa till med en massa skada.

Stämmer bra wink jag hade ingen vetenskap om hur buren skulle svetsas utan gjorde allt på frihand typ :p när buren var färdigsvetsad hitta jag ju hur rören skulle fästad hmm

Så gå inte efter mitt burbygge hur jag svettsat de hela för de e fel! som tur är vill/ ska jag inte tävla så har inga krav wink

513 Inlägg
11 februari 2013
DalleRacing skrev:
Melin82 skrev:

Stämmer bra wink jag hade ingen vetenskap om hur buren skulle svetsas utan gjorde allt på frihand typ :p när buren var färdigsvetsad hitta jag ju hur rören skulle fästad hmm

Så gå inte efter mitt burbygge hur jag svettsat de hela för de e fel! som tur är vill/ ska jag inte tävla så har inga krav wink

Är ju inte så illa sm jag då vi satte bältet rakt ner precis bakom stolen. Gjorde ett stag mellan hjulhusen och fäste bältet i sen då även mitt är på hobbynivå.

1 738 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
Detta är vad receptet levererade wink Beräknar ungefär 550hk i motor vilket är 50hk från mitt mål smile Lite för snälla kammar som inte klarade över 6100 rpm o e85 hade vart ett + smile

Nu får ni se bilen / mig o teamet på banorna över landet wink Ha de fint!!

http://www.garaget.org/video/134641

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
20 mars 2013
DalleRacing skrev:
Detta är vad receptet levererade wink Beräknar ungefär 550hk i motor vilket är 50hk från mitt mål smile Lite för snälla kammar som inte klarade över 6100 rpm o e85 hade vart ett + smile

Va satt ni tändningen vid max? Turbon e nog i minsta laget för 600hk smile
Gött bygge annars big_smile

...........Team T-Röd Racing.............

1 147 Inlägg
20 mars 2013
nu är det nästa projekt som gäller en 8v big_smile

1 738 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
StlpMK skrev:
DalleRacing skrev:

Va satt ni tändningen vid max? Turbon e nog i minsta laget för 600hk smile
Gött bygge annars big_smile

Nej då de skulle hängt med längre wink men kammarna var för snälla o ville inte mer än 6200rpm, de var bara öka laddtryck isf men vi kör på hållbart istället wink får bli värre topp kamnar o bränsle till nästa säsong wink

mvh

245 Inlägg
21 mars 2013
KL racing har ju några vassa kammar till B234, funderar på att testa dom till min 16v turbo. Ganska prisvärda ju wink

S.v.r

77 Inlägg
21 mars 2013
76Lubricants skrev:
Bra tips på laddtrycksmätare:) en sån måste jag inhandla. Eller finns det några "vanliga" laddtrycksmätare som visar 3bar?

Det där partiet med vacuum förstod jag inte riktigt vad som menas. Kan någon upplysa mig om det tack?

246 Inlägg
21 mars 2013
Hej. Kul att det blev så nära 600 trots original topp smile

Har en fråga till dig ang kylarslangen mellan vattenpumpen o kylaren.. Jag har som dig ett grenrör som gärna vill smälta allt i närheten, och har letat lite rör men inte hittat nåt som är ca 35mm utv.. Har du nåt tips? (såg att du också hade nån rörstump)..

MVH!

1 738 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
Turbo_Davve skrev:
KL racing har ju några vassa kammar till B234, funderar på att testa dom till min 16v turbo. Ganska prisvärda ju wink

Ja får kolla in dom smile rginal är inte så varvvilliga o mina satte stopp tyvärr hmm Men till nästa säsong annan soppa, kammar o portad topp så ska vi nog ta oss över 550 whp strecket wink

1 738 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
NTCRS skrev:
Hej. Kul att det blev så nära 600 trots original topp smile

Har en fråga till dig ang kylarslangen mellan vattenpumpen o kylaren.. Jag har som dig ett grenrör som gärna vill smälta allt i närheten, och har letat lite rör men inte hittat nåt som är ca 35mm utv.. Har du nåt tips? (såg att du också hade nån rörstump)..

MVH!

Ja jag är supernöjd big_smile 488 whp resulterar ungefär 550-560 hp ( I motorn ) och projektet skulle landapå 600 var tanken så inte så illa pinkat wink

Jag har letat som en idiot efter en lösning men hittade ingen tyvärr hmm Letade efter alu-reduceringar men finns inget, jag ville ha ett sprängsäkert kylsystem för de änamålet jag kör  wink Så jag gjorde såhär

Köpte 2 raka silicon stumpar från do88 som passar bra på pumpen och kylarn! Åkte sedan till hydroscand o bockade till ett rör 90* som passar antingen kylarn eller pumpen ( ska tilläga att jag har olika dim. på kylar anslutningen och v-pumpen ), köpte även en lite större modell på rör som jag sedan svetsade på 90* böjen o så smacka på böjen mellan siliconstumparna till kylare o pump wink så fick jag till en vettig dragning som tål mycket värme, rekomenderar att sätta avgasbandage om du har väldigt nära wink

246 Inlägg
21 mars 2013
Jo precis det är så jag också har tänkt, problemet är bara att jag int efår tag i några rör i lagom diamter (ca 35mm utv) så man kan stoppa upp i slangstumparn smile

1 738 Inlägg
22 mars 2013
Trådstartare
NTCRS skrev:
Jo precis det är så jag också har tänkt, problemet är bara att jag int efår tag i några rör i lagom diamter (ca 35mm utv) så man kan stoppa upp i slangstumparn smile

åk till en firma som säljer rör ex. vi har här i mjölby: Hydroscand / Mjölby handelstål / Valles maskinservice! Du hittar nog nån liknande " stål" firma i ditt område wink

246 Inlägg
22 mars 2013
Utbudet suger tyvärr här mitt i skogen, men nu är det till 90% fixat smile Tack så mycket!

Btw jag facebook gissade 543 motorhästar på din när ni la upp frågan.. Vad tror du jag lyckas med om 2-3 veckor? smile

105 Inlägg
25 mars 2013
Angående 35-rör så prata med en VVS-firma eller grossist:) det finns både koppar och stålrör som är ganska tunnväggiga med 35mm ytterdiameter. kopparrör 'r ju bra för då kan du ju löda/glödga dina böjar och få som du vill ha det:)

Mvh Jocke

1 738 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
Lätt upvärmning inför 2013 wink bänkad på 98 oktan om ja inte skrivit det tidigare!

http://www.garaget.org/video/135017

Sök