2580
Sök

Matningskabeln till elantenn på saab 900ng!

658 Inlägg
17 december 2011
Trådstartare
Nån här som vet vilken kabel från originalstereon i 900ng som är matning/styr kabeln för motordrivna elantennen?, så jag får den rätta till min vanliga bilstereo jag skall montera i sen. Så antennen åker upp när jag sätter på stereon.

21 761 Inlägg
17 december 2011
Jag har visserligen inte haft en Saab, men standardfärgen på den kabeln brukar vara blå eller blå/vit. Har stereon separat kabel för just motordriven antenn bör det vara blå kabel, annars om kabeln är avsedd för både remote och antenn bör den vara blå/vit. Även originalstereoapparater borde väl följa standardfärgerna tycker jag. smile

658 Inlägg
17 december 2011
Trådstartare
Ja min bilstereo en JVC har blå kabel för antingen matning av slutsteg eller motordriven antenn. Om jag skall ha både och på dom e det bara o koppla båda på samma kabel?

21 761 Inlägg
17 december 2011
Det borde gå bra att koppla både remote och elantenn på samma kabel under förutsättning att sakerna tillsammans inte drar för mycket ström, stereons remoteutgång/elantennutgång brukar tåla 500 mA i de flesta fall om jag inte har helt fel. Hur mycket en "normal" elantenn drar vet jag dock inte.

Man får även tänka på att en separat elantennutgång kan vara gjord så att den endast ger ut spänning när radion utnyttjas, vilket gör att om man vill spela en CD eller annan musikkälla så bryts spänningen och ett slutsteg slår av sig. smile

Sök